Localizations image
Strona główna / Aktualności / Wadliwa budowa turbosprężarki samochodowej silnik 1.6 HDI

Wadliwa budowa turbosprężarki samochodowej silnik 1.6 HDI

WADLIWA BUDOWA TURBINY SAMOCHODOWEJ – CZYSZCZENIE KIEROWNIC TURBINY – CZĘŚCI DO TURBIN silniki 1.6 HDI samochody Peugeot, Citroen, Ford, Volvo

Wykorzystanie mocniejszej turbosprężarki w połączeniu z przeprogramowaniem komputera, jednak bez zmiany konstrukcji silnika, a nawet bez zmiany układu smarowania w silnikach 1.6 HDI sprawiło, że silniki zyskały wzrost mocy do 110 koni mechanicznych oraz bardzo częste problemy z zacierającą się turbosprężarką.


Dotyczy silników 1,6 HDi wyprodukowanych po 2004 roku

Na łamach naszej strony internetowej postanowiliśmy opublikować oficjalne zalecenia firmy PSA dotyczące problemów z turbosprężarką w silniku 1.6 HDI.
Publikujemy tę instrukcję w związku z bardzo dużą liczbą uszkodzonych turbosprężarek z niewielkimi przebiegami, które nie są objęte w warunkach gwarancji producenta samochodu. Jak wiadomo budowa turbiny samochodowej jest prawidłowy problem leży po stronie osprzętu.

- Na chwilę obecną, nasze doświadczenie każą nam sugerować, że problem nagromadzenia się nagaru, powodującego przedwczesne awarie turbosprężarek, jest ciężki do wyeliminowania.

- Firma BTN odkupiła licencję od O.E.S. na produkcję przewodów doprowadzających olej do turbosprężarki a także ich mocowań. Firma zadeklarowała, że NIE będzie dostarczać turbosprężarek, bez dodatkowego zakupienia wyżej wymienionych części do turbin w sieciach dystrybucji.

- W celu zredukowania możliwości potencjalnego uszkodzenia turbosprężarki, poniższa instrukcja powinna być przestrzegana i czytana zwłaszcza podczas montażu turbosprężarki.

- Informacje zwrotne pokazują, że pomimo sumiennego i dokładnego przeczytania tej instrukcji, nie ma żadnej gwarancji, że pozostały nagar został usunięty; co może spowodować uszkodzenie łożysk zespołu wirników czego następstwem, jest przedwczesna awaria wymienionej turbosprężarki.

- Awaria w takiej sytuacji, NIE jest objęta w warunkach gwarancyjnych, ponieważ awaria spowodowana jest przez czynniki zewnętrzne a nie przez wadliwe komponenty turbosprężarki.

Warto wiedzieć, że czyszczenie kierownic turbiny jest nie wystarczające.

czyszczenie kierownic turbiny


turbo


turbina


Powyższe zdjęcia zostały wykonane, gdy silnik legitymował się przebiegiem ok. 180 tysięcy kilometrów. Silnik był regularnie serwisowany u dealera zgodnie z zaleceniami producenta oraz zaleconymi interwałami pomiędzy serwisowaniem. A jednak, ten silnik spowodował uszkodzenie 2 turbosprężarek w bardzo krótkim czasie.


Prosimy o przeczytanie instrukcji przed montażem turbosprężarki

Awaria prawidłowo pracującej turbosprężarki może być spowodowana przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe wykonanie komponentów turbosprężarki. Przyczynia się do tego zwłaszcza wytwarzany przez silnik nagar, który penetruje i uszkadza turbosprężarkę. Ryzyko takiej awarii można zmniejszyć, poprzez idealne usunięcie nagromadzonego nagaru w silniku, co z oczywistych względów jest bardzo trudne do zrealizowania.

Jednakże, stosując się do poniższych procedur, możemy zmniejszyć ryzyko uszkodzenia turbosprężarki:

- Przewód dostarczający olej do turbosprężarki a także śruba mocująca go z otworem pozwalającym na przepływ oleju, muszą zostać wymienione na nowe.
- Pompa olejowa powinna zostać zdemontowana oraz sprawdzona.
- Miska olejowa musi zostać zdemontowana i dokładnie oczyszczona z zanieczyszczeń.
- Sprawdzić, czy silnik posiada ostatniej specyfikacji miskę olejową oraz bagnet
- Smok olejowy musi zostać zdemontowany i wymieniony ze względu na nagromadzenie się nagaru.
- Chłodnica oleju oraz filtr powinny zostać zdemontowane i wyczyszczone.
- Chłodnica powietrza doładowanego (Intercooler), powinna zostać zdemontowana i dokładnie wyczyszczona, a zalegający w niej olej, powinien zostać usunięty.
- Przewody dolotowe i wylotowe powinno zostać sprawdzone i wyczyszczone.
- Układ wydechowy powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania (katalizator, DPF).
- Pojazdy z DPF: wykonać regenerację statyczną filtra zgodnie z wytycznymi producenta.
- Podciśnieniowa pompa hamulcowa powinna zostać zdemontowana, sprawdzona i jeśli trzeba, to wyczyszczona.
- Nowy filtr oleju oraz olej.
- Sprawdzić uszczelki wtryskiwaczy czy nie są wypalone – wymienić jeśli zajdzie taka konieczność.
- Przewód spustowy oleju powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania oraz wyczyszczony w razie konieczności.
- Przepływ oleju musi zostać sprawdzony:

1. Zamontować turbosprężarkę do silnika pozostawiając odłączony przewód powrotny oleju
2. Zamontować długi przewód powrotny tak, aby olej mógł spływać do podstawionego pojemnika
3. Uruchomić silnika i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 60 sekund, po czym go wyłączyć.
4. Sprawdzić poziom oleju w podstawionym pojemniku. Po 60 sekundach takiej pracy silnika, w pojemniku powinno być 0,3 litra oleju.
5. Powtórzyć test 2 lub 3 razy w celu upewnienia się, że przepływ oleju jest prawidłowy.
6. Podczas testu, nie pozwolić by silnik pracował poniżej minimalnego stanu oleju!!!
7. Pojazd, który pokonał 50 – 75 kilometrów, musi mieć zmieniony olej oraz filtr oleju, a filtr w śrubie mocującej przewód olejowy, powinien zostać usunięty.
8. Doradzamy, aby zmieniać olej i filtr oleju co 5000 tysięcy kilometrów.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Schemat Turbosprężarki - Budowa oraz zasada działania turbosprężarki samochodowej 02 października 2018

Schemat Turbosprężarki - Budowa oraz zasada działania turbosprężarki samochodowej

Budowa, schemat i konstrukcja turbosprężarki W artykule poruszymy temat...

Objawy uszkodzonej Turbosprężarki 02 października 2018

Objawy uszkodzonej Turbosprężarki

Objawy uszkodzonej turbosprężarki Bosch Diesel Service, Bosch Car Service i...

Doładowanie Turbocompound samochody ciężarowe 02 października 2018

Doładowanie Turbocompound samochody ciężarowe

Innowacyjne rozwiązania turbosprężarek - Doładowanie Turbocompound samochody...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.