Localizations image

Wadliwa budowa turbosprężarki samochodowej silnik 1.6 HDI

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

WADLIWA BUDOWA TURBINY SAMOCHODOWEJ – CZYSZCZENIE KIEROWNIC TURBINY – CZĘŚCI DO TURBIN silniki 1.6 HDI samochody Peugeot, Citroen, Ford, Volvo

Wykorzystanie mocniejszej turbosprężarki w połączeniu z przeprogramowaniem komputera, jednak bez zmiany konstrukcji silnika, a nawet bez zmiany układu smarowania w silnikach 1.6 HDI sprawiło, że silniki zyskały wzrost mocy do 110 koni mechanicznych oraz bardzo częste problemy z zacierającą się turbosprężarką.

Części do turbosprężarki silniki 1.6 HDI

Dotyczy silników 1,6 HDi wyprodukowanych po 2004 roku

Na łamach naszej strony internetowej postanowiliśmy opublikować oficjalne zalecenia firmy PSA dotyczące problemów z turbosprężarką w silniku 1.6 HDI.
Publikujemy tę instrukcję w związku z bardzo dużą liczbą uszkodzonych turbosprężarek z niewielkimi przebiegami, które nie są objęte w warunkach gwarancji producenta samochodu. Jak wiadomo budowa turbiny samochodowej jest prawidłowy problem leży po stronie osprzętu.

- Na chwilę obecną, nasze doświadczenie każe nam sugerować, że problem nagromadzenia się nagaru, powodującego przedwczesne awarie turbosprężarek, jest ciężki do wyeliminowania.

- Firma BTN odkupiła licencję od O.E.S. na produkcję przewodów doprowadzających olej do turbosprężarki, a także ich mocowań. Firma zadeklarowała, że NIE będzie dostarczać turbosprężarek, bez dodatkowego zakupienia wyżej wymienionych części do turbin w sieciach dystrybucji.

- W celu zredukowania możliwości potencjalnego uszkodzenia turbosprężarki, poniższa instrukcja powinna być przestrzegana i czytana zwłaszcza podczas montażu turbosprężarki.

- Informacje zwrotne pokazują, że pomimo sumiennego i dokładnego przeczytania tej instrukcji, nie ma żadnej gwarancji, że pozostały nagar został usunięty; co może spowodować uszkodzenie łożysk zespołu wirników czego następstwem, jest przedwczesna awaria wymienionej turbosprężarki.

- Awaria w takiej sytuacji, NIE jest objęta w warunkach gwarancyjnych, ponieważ awaria spowodowana jest przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe komponenty turbosprężarki.

Warto wiedzieć, że czyszczenie kierownic turbiny jest niewystarczające.

Powyższe zdjęcie zostało wykonane, gdy silnik legitymował się przebiegiem ok. 180 tysięcy kilometrów. Silnik był regularnie serwisowany u dealera zgodnie z zaleceniami producenta oraz zaleconymi interwałami pomiędzy serwisowaniem. A jednak ten silnik spowodował uszkodzenie 2 turbosprężarek w bardzo krótkim czasie.

Prosimy o przeczytanie instrukcji przed montażem turbosprężarki

Awaria prawidłowo pracującej turbosprężarki może być spowodowana przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe wykonanie komponentów turbosprężarki. Przyczynia się do tego zwłaszcza wytwarzany przez silnik nagar, który penetruje i uszkadza turbosprężarkę. Ryzyko takiej awarii można zmniejszyć, poprzez idealne usunięcie nagromadzonego nagaru w silniku, co z oczywistych względów jest bardzo trudne do zrealizowania.

Jednakże, stosując się do poniższych procedur, możemy zmniejszyć ryzyko uszkodzenia turbosprężarki:

- Przewód dostarczający olej do turbosprężarki a także śruba mocująca go z otworem pozwalającym na przepływ oleju, muszą zostać wymienione na nowe.
- Pompa olejowa powinna zostać zdemontowana oraz sprawdzona.
- Miska olejowa musi zostać zdemontowana i dokładnie oczyszczona z zanieczyszczeń.
- Sprawdzić, czy silnik posiada ostatniej specyfikacji miskę olejową oraz bagnet
- Smok olejowy musi zostać zdemontowany i wymieniony ze względu na nagromadzenie się nagaru.
- Chłodnica oleju oraz filtr powinny zostać zdemontowane i wyczyszczone.
- Chłodnica powietrza doładowanego (Intercooler), powinna zostać zdemontowana i dokładnie wyczyszczona, a zalegający w niej olej, powinien zostać usunięty.
- Przewody dolotowe i wylotowe powinno zostać sprawdzone i wyczyszczone.
- Układ wydechowy powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania (katalizator, DPF).
- Pojazdy z DPF: wykonać regenerację statyczną filtra zgodnie z wytycznymi producenta.
- Podciśnieniowa pompa hamulcowa powinna zostać zdemontowana, sprawdzona i jeśli trzeba, to wyczyszczona.
- Nowy filtr oleju oraz olej.
- Sprawdzić uszczelki wtryskiwaczy czy nie są wypalone – wymienić jeśli zajdzie taka konieczność.
- Przewód spustowy oleju powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania oraz wyczyszczony w razie konieczności.
- Przepływ oleju musi zostać sprawdzony:

1. Zamontować turbosprężarkę do silnika pozostawiając odłączony przewód powrotny oleju
2. Zamontować długi przewód powrotny tak, aby olej mógł spływać do podstawionego pojemnika
3. Uruchomić silnika i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 60 sekund, po czym go wyłączyć.
4. Sprawdzić poziom oleju w podstawionym pojemniku. Po 60 sekundach takiej pracy silnika, w pojemniku powinno być 0,3 litra oleju.
5. Powtórzyć test 2 lub 3 razy w celu upewnienia się, że przepływ oleju jest prawidłowy.
6. Podczas testu, nie pozwolić by silnik pracował poniżej minimalnego stanu oleju!!!
7. Pojazd, który pokonał 50 – 75 kilometrów, musi mieć zmieniony olej oraz filtr oleju, a filtr w śrubie mocującej przewód olejowy, powinien zostać usunięty.
8. Doradzamy, aby zmieniać olej i filtr oleju co 5000 tysięcy kilometrów.

Komentarze

Mariusz 2023-01-24 10:11:29

Jedną z potencjalnych wadliwych budową turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być problem z łożyskami. Łożyska służą do utrzymywania wirników turbiny i sprężarki w odpowiedniej pozycji i mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu z powodu wysokiej temperatury i ciśnienia. Objawem problemu z łożyskami jest hałas podczas pracy silnika lub trudności z uruchomieniem silnika. Inną wadliwą budową turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być problem z uszczelkami. Uszczelki służą do utrzymania szczelności między poszczególnymi elementami turbosprężarki i mogą ulec uszkodzeniu lub przeciekaniu z powodu wysokiej temperatury i ciśnienia. Objawem problemu z uszczelkami jest brak mocy silnika lub dymienie z rury wydechowej. Kolejnym problemem może być zanieczyszczenie turbosprężarki, co prowadzi do zmniejszenia wydajności oraz hałasu podczas pracy. Wymienione problemy są tylko przykładami potencjalnych problemów, jakie mogą wystąpić z turbosprężarką silnika 1.6 HDI, ale istnieje wiele innych problemów, które mogą wystąpić związanych z budową turbosprężarki. Wszystkie te problemy mogą prowadzić do obniżenia wydajności silnika i nieprawidłowego działania, dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować stan turbosprężarki i w razie potrzeby skorzystać z usług regeneracji lub naprawy.

Andrzej 2020-11-26 22:23:08

Moja znajoma kupiła Mazdę 3 2008 rok z dieslem1,6. Czytałem że to silnik peugota, czy ona tez może mieć takie problemy z turbina? I czy zasadne jest zanim jeszcze wystąpią profilaktycznie nie wymienić tej rurki olejowej co zasila turbinę?

Gabriel 2020-03-05 08:39:00

U mnie były już tak wyraźne objawy uszkodzenia turbiny w 1.6 hdi.. dobrze, że do was trafiłem.

Patrus 2019-10-15 10:27:51

Silnik HDI zawsze budził we mnie obawy... Ale może nie taki diabeł straszny

Gregorij 2019-08-28 09:32:01

Ciekawe czy często się zdarzają przypadki fabrycznie źle wyprodukowanych turbin

Irek 2019-08-26 12:40:56

Bardzo jasna i zrozumiała instrukcja montażu tego turbo! Dzięki!

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO