WADLIWA BUDOWA TURBINY SAMOCHODOWEJ – CZYSZCZENIE KIEROWNIC TURBINY – CZĘŚCI DO TURBIN silniki 1.6 HDI samochody Peugeot, Citroen, Ford, Volvo
Wykorzystanie mocniejszej turbosprężarki w połączeniu z przeprogramowaniem komputera, jednak bez zmiany konstrukcji silnika, a nawet bez zmiany układu smarowania w silnikach 1.6 HDI sprawiło, że silniki zyskały wzrost mocy do 110 koni mechanicznych oraz bardzo częste problemy z zacierającą się turbosprężarką.
Wadliwa budowa turbosprężarki samochodowej silnik 1.6 HDI
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dotyczy silników 1,6 HDi wyprodukowanych po 2004 roku
Na łamach naszej strony internetowej postanowiliśmy opublikować oficjalne zalecenia firmy PSA dotyczące problemów z turbosprężarką w silniku 1.6 HDI.
Publikujemy tę instrukcję w związku z bardzo dużą liczbą uszkodzonych turbosprężarek z niewielkimi przebiegami, które nie są objęte w warunkach gwarancji producenta samochodu. Jak wiadomo budowa turbiny samochodowej jest prawidłowy problem leży po stronie osprzętu.
- Na chwilę obecną, nasze doświadczenie każe nam sugerować, że problem nagromadzenia się nagaru, powodującego przedwczesne awarie turbosprężarek, jest ciężki do wyeliminowania.
- Firma BTN odkupiła licencję od O.E.S. na produkcję przewodów doprowadzających olej do turbosprężarki, a także ich mocowań. Firma zadeklarowała, że NIE będzie dostarczać turbosprężarek, bez dodatkowego zakupienia wyżej wymienionych części do turbin w sieciach dystrybucji.
- W celu zredukowania możliwości potencjalnego uszkodzenia turbosprężarki, poniższa instrukcja powinna być przestrzegana i czytana zwłaszcza podczas montażu turbosprężarki.
- Informacje zwrotne pokazują, że pomimo sumiennego i dokładnego przeczytania tej instrukcji, nie ma żadnej gwarancji, że pozostały nagar został usunięty; co może spowodować uszkodzenie łożysk zespołu wirników czego następstwem, jest przedwczesna awaria wymienionej turbosprężarki.
- Awaria w takiej sytuacji, NIE jest objęta w warunkach gwarancyjnych, ponieważ awaria spowodowana jest przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe komponenty turbosprężarki.
Warto wiedzieć, że czyszczenie kierownic turbiny jest niewystarczające.
Powyższe zdjęcie zostało wykonane, gdy silnik legitymował się przebiegiem ok. 180 tysięcy kilometrów. Silnik był regularnie serwisowany u dealera zgodnie z zaleceniami producenta oraz zaleconymi interwałami pomiędzy serwisowaniem. A jednak ten silnik spowodował uszkodzenie 2 turbosprężarek w bardzo krótkim czasie.
Prosimy o przeczytanie instrukcji przed montażem turbosprężarki
Awaria prawidłowo pracującej turbosprężarki może być spowodowana przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe wykonanie komponentów turbosprężarki. Przyczynia się do tego zwłaszcza wytwarzany przez silnik nagar, który penetruje i uszkadza turbosprężarkę. Ryzyko takiej awarii można zmniejszyć, poprzez idealne usunięcie nagromadzonego nagaru w silniku, co z oczywistych względów jest bardzo trudne do zrealizowania.
Jednakże, stosując się do poniższych procedur, możemy zmniejszyć ryzyko uszkodzenia turbosprężarki:
- Przewód dostarczający olej do turbosprężarki a także śruba mocująca go z otworem pozwalającym na przepływ oleju, muszą zostać wymienione na nowe.
- Pompa olejowa powinna zostać zdemontowana oraz sprawdzona.
- Miska olejowa musi zostać zdemontowana i dokładnie oczyszczona z zanieczyszczeń.
- Sprawdzić, czy silnik posiada ostatniej specyfikacji miskę olejową oraz bagnet
- Smok olejowy musi zostać zdemontowany i wymieniony ze względu na nagromadzenie się nagaru.
- Chłodnica oleju oraz filtr powinny zostać zdemontowane i wyczyszczone.
- Chłodnica powietrza doładowanego (Intercooler), powinna zostać zdemontowana i dokładnie wyczyszczona, a zalegający w niej olej, powinien zostać usunięty.
- Przewody dolotowe i wylotowe powinno zostać sprawdzone i wyczyszczone.
- Układ wydechowy powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania (katalizator, DPF).
- Pojazdy z DPF: wykonać regenerację statyczną filtra zgodnie z wytycznymi producenta.
- Podciśnieniowa pompa hamulcowa powinna zostać zdemontowana, sprawdzona i jeśli trzeba, to wyczyszczona.
- Nowy filtr oleju oraz olej.
- Sprawdzić uszczelki wtryskiwaczy czy nie są wypalone – wymienić jeśli zajdzie taka konieczność.
- Przewód spustowy oleju powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania oraz wyczyszczony w razie konieczności.
- Przepływ oleju musi zostać sprawdzony:
1. Zamontować turbosprężarkę do silnika pozostawiając odłączony przewód powrotny oleju
2. Zamontować długi przewód powrotny tak, aby olej mógł spływać do podstawionego pojemnika
3. Uruchomić silnika i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 60 sekund, po czym go wyłączyć.
4. Sprawdzić poziom oleju w podstawionym pojemniku. Po 60 sekundach takiej pracy silnika, w pojemniku powinno być 0,3 litra oleju.
5. Powtórzyć test 2 lub 3 razy w celu upewnienia się, że przepływ oleju jest prawidłowy.
6. Podczas testu, nie pozwolić by silnik pracował poniżej minimalnego stanu oleju!!!
7. Pojazd, który pokonał 50 – 75 kilometrów, musi mieć zmieniony olej oraz filtr oleju, a filtr w śrubie mocującej przewód olejowy, powinien zostać usunięty.
8. Doradzamy, aby zmieniać olej i filtr oleju co 5000 tysięcy kilometrów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jedną z potencjalnych wadliwych budową turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być problem z łożyskami. Łożyska służą do utrzymywania wirników turbiny i sprężarki w odpowiedniej pozycji i mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu z powodu wysokiej temperatury i ciśnienia. Objawem problemu z łożyskami jest hałas podczas pracy silnika lub trudności z uruchomieniem silnika. Inną wadliwą budową turbosprężarki w silniku 1.6 HDI może być problem z uszczelkami. Uszczelki służą do utrzymania szczelności między poszczególnymi elementami turbosprężarki i mogą ulec uszkodzeniu lub przeciekaniu z powodu wysokiej temperatury i ciśnienia. Objawem problemu z uszczelkami jest brak mocy silnika lub dymienie z rury wydechowej. Kolejnym problemem może być zanieczyszczenie turbosprężarki, co prowadzi do zmniejszenia wydajności oraz hałasu podczas pracy. Wymienione problemy są tylko przykładami potencjalnych problemów, jakie mogą wystąpić z turbosprężarką silnika 1.6 HDI, ale istnieje wiele innych problemów, które mogą wystąpić związanych z budową turbosprężarki. Wszystkie te problemy mogą prowadzić do obniżenia wydajności silnika i nieprawidłowego działania, dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować stan turbosprężarki i w razie potrzeby skorzystać z usług regeneracji lub naprawy.
Moja znajoma kupiła Mazdę 3 2008 rok z dieslem1,6. Czytałem że to silnik peugota, czy ona tez może mieć takie problemy z turbina? I czy zasadne jest zanim jeszcze wystąpią profilaktycznie nie wymienić tej rurki olejowej co zasila turbinę?
U mnie były już tak wyraźne objawy uszkodzenia turbiny w 1.6 hdi.. dobrze, że do was trafiłem.
Silnik HDI zawsze budził we mnie obawy... Ale może nie taki diabeł straszny
Ciekawe czy często się zdarzają przypadki fabrycznie źle wyprodukowanych turbin
Bardzo jasna i zrozumiała instrukcja montażu tego turbo! Dzięki!