
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Przykładami jednostek turbodoładowanych są silniki Turbo od BMW, charakterystyczne dla grupy VAG silniki TSI i TDI, typowe dla grupy PSA jednostki oznaczone jako PureTech lub THP i HDI, włoskie T-Jet czy Ecoboost, z których znany jest Ford. Używanie pojazdu z turbodoładowaniem wymaga od kierowcy, chociażby elementarnej wiedzy w zakresie tego, czy turbosprężarka może uszkodzić silnik, czy hałas jest niepokojącym objawem oraz kiedy włącza się turbina w samochodzie. Działająca zgodnie ze specyfikacją producenta turbosprężarka samochodowa wpływa pozytywnie na funkcjonowanie silnika, poprawiając jego dynamikę i osiągi przy zakładanym niskim zużyciu paliwa.
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Turbosprężarka
Budowa tego urządzenia jest stosunkowo prosta, składa się to z tzw.: części gorącej, części chłodnej i rdzenia. Część gorąca, czyli turbina, zasilana jest przez spaliny, z kolei część chłodna to sprężarka, która wchodzi w skład układu dolotowego jednostki napędowej. Turbosprężarka produkowana jest z takich materiałów, jak: „Niresist” – wykorzystywany na kadłuby turbin, stopy aluminium – do budowy kadłubów sprężarek, a także „Inconel” lub tytan – wirniki turbin. Wszystkie materiały charakteryzują się wysoką żaroodpornością. Współczesne turbiny mają bardzo ciężkie warunki pracy – wysokie prędkości obrotowe, które czasem przewyższają nawet 200 tys. obr./min, a także wysokie temperatury spalin.
1. Turbosprężarka - Turbosprężarka zasada działania
Turbosprężarka jest maszyną wirnikową składającą się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy ona głównie do doładowania silnika spalinowego. Urządzenie turbo jest zasilane spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Turbina zwiększa sprawność i moc jednostki napędowej poprzez wtłoczenie dodatkowego powietrza do komory spalania. Taka poprawa osiągów względem silnika wynika z tego, że sprężarka jest w stanie podesłać więcej powietrza do komory spalania, niż jest to w stanie zrobić ciśnienie atmosferyczne.

2. Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Turbosprężarka budowa i zasada działania
W skład turbosprężarki wchodzą dwie najważniejsze części – turbina i sprężarka, które są zamontowane na jednej osi. Skierowane na turbinę gazy wylotowe napędzają jej wirnik, który wtłacza do cylindra większą ilość powietrza, co przekłada się na wzrost mocy jednostki. Aby prawidłowo obchodzić się z turbodoładowanym silnikiem, powinniśmy pamiętać, aby używać oleju tylko najwyższej jakości. Bardzo ważne jest także to, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, pozostawiając silnik na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy zakamarek instalacji. Powinniśmy także często i regularnie sprawdzać poziom i stan oleju, ponieważ zanieczyszczenia w nim zawarte lub jego niski poziom mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń turbosprężarki, a nawet samego silnika.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze