W jakich samochodach jest turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Pierwotnie turbosprężarka montowana była w samochodach sportowych, by zwiększyć moc silnika bez zwiększania masy pojazdu, ale teraz jest również wykorzystywana w samochodach osobowych, aby zwiększyć ekologiczność i ekonomiczność pojazdu. To wszystko dlatego, że ten mechanizm pozwala na obniżenie zużycia paliwa. Podobnie jest również w przypadku aut z silnikami Diesla, ze względu na swoją konstrukcję mają mniejszą wydajność, więc żeby osiągnąć moc porównywalną z silnikiem benzynowym o tej samej pojemności, musiałyby być znacznie większe i cięższe. Z kolei to wpłynęłoby znacząco na wzrost spalania, ale również zwiększenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Turbosprężarka
W skład mechanizmu turbosprężarki wchodzą dwie ważne części – turbina i sprężarka, które znajdują się na jednej osi. Na turbinę skierowane są gazy wylotowe, które napędzają równocześnie wirnik sprężarki, która wtłacza do cylindra większą ilość powietrza. Właśnie, dzięki temu do każdego cylindra trafia większa ilość tlenu, co umożliwia spalenie tej samej objętości komory znacznie większej ilości paliwa, co z kolei przekłada się na wzrost mocy. Turbosprężarka wymaga odpowiedniej eksploatacji, według określonych zasad, np. po uruchomieniu silnika należy rozgrzać go na biegu jałowym, co z reguły trwa około pół minuty, aby olej silnikowy dotarł w każdy zakątek instalacji, a w szczególności do turbosprężarki. Aby jak najdłużej cieszyć się sprawnością turbiny, nie wolno gasić nagle rozpędzonego do wysokich obrotów silnika, dlatego przed odcięciem zapłonu, szczególnie po dłuższej, dynamicznej jeździe, należy przez 2-3 minuty wyhamować obroty turbiny, pozostawiając silnik na biegu jałowym. Kolejną ważną zasadą jest sprawdzanie często poziomu i stanu oleju silnikowego, ponieważ od jego kondycji i jakości zależy niezawodność i bezawaryjność pracy naszej turbosprężarki.
1. Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Turbina samochodowa
Turbosprężarka jest napędzana przez gazy wylotowe silnika spalinowego, które przepływają przez wirnik turbiny i następnie są wydalane przez układ wydechowy; poprzez wał ruch obrotowy wirnika turbiny przekazywany jest na wirnik sprężarki. Z kolei wirnik sprężarki spręża powietrze, które wpada przez dolot i filtr, aby następnie to powietrze skierować prosto do kolektora dolotowego. Turbosprężarkę w samochodzie stosuje się pośrednio w celu zwiększenia mocy silnika spalinowego. Dzieje się to przez zwiększenie ilości powietrza trafiającego do cylindrów w określonej jednostce czasu. Możemy wyróżnić jeszcze inne efekty pośrednie, m.in. zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukcja emisji szkodliwych substancji.
2. Jak jeździć autem z turbiną? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Posiadając samochód z turbosprężarką warto wiedzieć, jak prawidłowo go eksploatować:
1. Nie obciążaj silnika na zimno – nie uruchamiaj go gwałtownie, wciskając pedał gazu, ale również pamiętaj, aby odczekać 30 sekund, żeby olej silnikowy rozprowadził się po całej instalacji, więc także dotarł do naszej turbiny, dzięki czemu nie ulegnie ona uszkodzeniu.
2. Nie wyłączaj silnika od razu po dynamicznej jeździe – przed planowanym zatrzymaniem jedź spokojniej, na niższych obrotach lub po zaparkowaniu odczekaj 2-3 minuty przed wyłączeniem silnika, aby wirnik zdążył sam wyhamować, a turbina schłodzić się.
3. Stosuj tylko dobrej jakości oleje i pamiętaj o regularnej wymianie.
4. Nie lekceważ żadnych usterek samochodu, ponieważ mogą one wpływać pośrednio lub bezpośrednio na trwałość turbosprężarki.
3. Turbo w samochodzie - Więcej mocy, ale i kłopotów - Silnik z turbiną
Stale rośnie liczba samochodów z turbosprężarką pod maską, dlatego warto przypomnieć żelazne zasady eksploatacji, aby uniknąć kosztownych napraw doładowania. Po pierwsze, dla turbiny zabójcze mogą się okazać zanieczyszczenia, dlatego warto regularnie wymieniać olej silnikowy, a także filtry. Po drugie, użytkownik samochodu z turbosprężarką powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika dać pompie około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie.
Twarda zasada dotyczy także unieruchamiania jednostki napędowej – szczególnie jeśli tuż przed zatrzymaniem się używaliśmy silnika na wysokich obrotach, turbinę należy schłodzić; pozostawić pracujący samochód na biegu jałowym na około 2-3 minuty lub jadąc z wartościami obrotów poniżej 1,5 tys./min. przez 1-2 kilometry.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest powszechnie stosowana w samochodach z silnikami spalinowymi. Obecnie wiele nowoczesnych samochodów z silnikami benzynowymi oraz diesla wyposażonych jest w turbosprężarki. Są to zarówno samochody osobowe jak i ciężarowe, dostawcze. Turbosprężarka służy do zwiększenia mocy silnika przy jednoczesnym ograniczeniu emisji spalin i spalania paliwa. Niektórzy producenci samochodów stosują turbosprężarki tylko w wersjach silników o wysokiej mocy lub w specjalnych modelach, ale coraz częściej są one montowane nawet w podstawowych wersjach silników. Wszystko to po to by spełniać normy emisji spalin, a także zwiększać elastyczność silnika przy jednoczesnym zwiększeniu mocy.