Użytkowanie silnika z turbiną
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Prawidłowe użytkowanie silnika z turbiną to nie tylko systematyczna kontrola poziomu oleju oraz jego cykliczna wymiana, ale również wiele innych czynności o których powinien pamiętać każdy właściciel pojazdu. Na działanie turbo ma wpływ również to w jaki sposób obchodzisz się z autem przed, jak i po rozpoczęciu jazdy. Osiąganie wysokich obrotów zaraz po uruchomieniu silnika kiedy jest on jeszcze zimny, a olej nie został dostatecznie rozgrzany spowodować może uszkodzenie turbiny. Nie inaczej wygląda sytuacja gaszenia silnika – po dynamicznej jeździe należy odczekać kilkanaście sekund, aby turbo się ochłodziło.
Pamiętać należy także o przeprowadzaniu regularnych przeglądów układu turbodoładowania, jazda z uszkodzoną turbiną spowodować może nie tylko nieodwracalne uszkodzenia samej turbosprężarki, ale także jednostki napędowej.
1. Czy do każdego silnika można założyć turbo
Z teoretycznego punku widzenia można założyć turbo w każdym silniku, jednakże niektórym jednostkom takie uturbienie może zaszkodzić. Co więcej, podsumowując koszta związane z montażem turbo w porównaniu z np. przeprowadzaniem swapa silnika (1.8T) taniej i prościej i rozsądniej bezie zdecydować się na zmianę silnika.
Pisk turbiny, czyli jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Zaraz po wydobywających się kłębach dymu z układu wydechowego, głośna praca turbosprężarki jest jednym z głównych objawów wskazujących na jej awarię. Specyficzny pisk, gwizd lub zgrzytanie dochodzące spod maski wskazywać może, że coś się dzieje nie tak z turbosprężarką. Z kolei jeżeli usłyszysz, że Twoje turbo wyje, jak syrena lub wydaje dźwięki przypominające pohukiwanie sowy to znak, że awaria turbo może być już na tyle poważna, że może się ono nie kwalifikować do procesu regeneracji. Dlatego też liczy się czas reakcji już na pierwsze objawy wskazujące awarię turbosprężarki. Innymi objawami są: nieregularna praca jednostki napędowej, spadek mocy (praca w trybie awaryjnym), występować również może kontrolka check engine na desce rozdzielczej.
Jeżeli się zastanawiasz, jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna najlepszym rozwiązaniem jest oddanie jej w ręce specjalistów. W naszym serwisie nie tylko przeprowadzimy diagnostykę turbosprężarki, ale również możemy poddać badaniu specjalistycznym testerem Twój pojazd.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Użytkowanie silnika z turbosprężarką ma kilka ważnych zasad, które należy przestrzegać, aby zapewnić jak najdłuższą żywotność i sprawność układu doładowania:
Pamiętaj o regularnych przeglądach i wymianie oleju silnikowego. Olej jest niezbędny do smarowania, ale także chłodzenia turbosprężarki.
Dbaj o czystość filtra powietrza i układu dolotowego powietrza. Zanieczyszczenie tych elementów może prowadzić do niedrożności i przegrzania turbosprężarki.
Unikaj zbyt agresywnej jazdy. Szybkie przyspieszanie i dynamiczne zmiany biegów mogą przeciążać turbosprężarkę.
Pamiętaj o odpowiedniej fazie rozruchu silnika. Przed rozruchem silnika należy odczekać kilka sekund, aby olej miał czas na dotarcie do turbosprężarki.
Przy dłuższej jeździe po autostradzie warto przełączyć bieg na niższy i pozwolić silnikowi pracować z większą prędkością obrotową, aby ochłodzić turbosprężarkę.
W przypadku jazdy na krótkim dystansie zaleca się zostawienie silnika na kilka minut pracującego przed zgaszeniem, by olej dotarł do wszystkich części silnika.
W przypadku podejrzenia awarii turbosprężarki, należy natychmiast skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem w celu dokonania diagnozy i naprawy.