Localizations image
Strona główna / Aktualności / Turbina passat b6 – turbosprężarka po regeneracji i naprawie

Turbina passat b6 – turbosprężarka po regeneracji i naprawie

UWAGA!!! TURBINA PASSAT B6 – TURBINA PO REGENERACJI – TURBINA SAMOCHODOWA ZASADA DZIAŁANIA na czym warto się skupić

Turbosprężarka w samochodach marki Volkswagen model Passat generacja B6 to bardzo popularny model turbosprężarki, której obecność pod maskami innych modeli i marek świadczy o jej niezawodności i dobrej konstrukcji. Czym charakteryzują się turbosprężarki ze zmienną geometrią, takie jak wykorzystana w Volkswagenie Passacie B6.


Osłona termiczna turbosprężarki

Osłony termiczne na turbosprężarki bardzo ważny element dla naszego bezpieczeństwa.
Napęd turbosprężarki odbywa się poprzez wykorzystanie bezużytecznej energii spalin, wydobywających się z komór spalania silnika. Temperatura spalin, w zależności od stanu technicznego silnika (turbina passat b6) oraz stylu jazdy, waha się w przedziale 300 – 1100°C. W wyniku takiej temperatury, obudowa wydechowa turbosprężarki (strona gorąca), nagrzewa się do podobnych temperatur. Ponieważ turbosprężarka znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki oraz grodzi, dzielącej komorę silnikową od kabiny pasażerskiej, może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę rzeczy. Lokalne wzrosty temperatury mogą się przyczynić do nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej pojazdu, a nawet mogą spowodować zaistnienie pożaru! Taka sytuacja szczególnie może wystąpić w pojazdach konstruowanych obecnie, gdzie stopień zagospodarowania komory silnikowej jest bardzo duży. Dlatego, producenci samochodów osobowych zaczęli stosować osłony termiczne, które otaczając turbosprężarkę, chronią równocześnie otaczający ją osprzęt. Należy zwrócić szczególną uwagę kiedy turbina po regeneracji jest montowana, czy ten element jest w całości i będzie spełniał swoje zadanie.


Opel Vectra B 2.0 DTI
Opel Vectra B 2.0 DTI





Zasada działania turbiny samochodowej

Zdecydowana większość osłon wykonana jest z aluminium, które pod wpływem czasu oraz temperatury, ulegają uszkodzeniom. Szczególnie uszkadzane są podczas demontażu, ponieważ często śruby nie chcą się wykręcać. Tak uszkodzona osłona często nie nadaje się do ponownego zastosowania, co oznacza często całkowite jej wyeliminowanie. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, jej nieobecność może stanowić zagrożenie dla użytkownika pojazdu. W związku z tym, pojawiły się tzw. koce termiczne, które zakłada się na gorącą stronę turbosprężarki i problem zostaje rozwiązany. Ze względu na to, że turbina samochodowa zasada działania jest we wszystkich taka sama ochrona termiczna jest nieodzownym elementem części silnika.


koce termiczne na turbosprężarki
Koce termiczne na turbosprężarki




Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW 02 października 2018

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW

VOLKSWAGEN Turbina Passat B6 – Turbosprężarka regeneracja Melett ASO Warsztat...

Turbiny 03 października 2018

Turbiny

Budowa charakterystyka i działanie turbosprężarki Gdy słyszymy słowo turbina,...

Regeneracja turbin Olsztyn 02 października 2018

Regeneracja turbin Olsztyn

Regeneracja turbin w Olsztynie – Bosch Diesel Service – Nowoczesna naprawa...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.