
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
1. UWAGA!!! TURBINA PASSAT B6 – TURBINA PO REGENERACJI – TURBINA SAMOCHODOWA ZASADA DZIAŁANIA na czym warto się skupić
Turbosprężarka w samochodach marki Volkswagen model Passat generacja B6 to bardzo popularny model turbosprężarki, której obecność pod maskami innych modeli i marek świadczy o jej niezawodności i dobrej konstrukcji. Czym charakteryzują się turbosprężarki ze zmienną geometrią, takie jak wykorzystana w Volkswagenie Passacie B6.

2. Osłona termiczna turbosprężarki
Osłony termiczne na turbosprężarki bardzo ważny element dla naszego bezpieczeństwa.
Napęd turbosprężarki odbywa się poprzez wykorzystanie bezużytecznej energii spalin, wydobywających się z komór spalania silnika. Temperatura spalin, w zależności od stanu technicznego silnika (turbina passat b6) oraz stylu jazdy, waha się w przedziale 300 – 1100°C. W wyniku takiej temperatury obudowa wydechowa turbosprężarki (strona gorąca), nagrzewa się do podobnych temperatur. Ponieważ turbosprężarka znajduje się często w bliskim sąsiedztwie elektroniki oraz grodzi, dzielącej komorę silnikową od kabiny pasażerskiej, może dochodzić do znacznego nagrzewania otaczających turbinę rzeczy. Lokalne wzrosty temperatury mogą się przyczynić do nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej pojazdu, a nawet mogą spowodować zaistnienie pożaru! Taka sytuacja szczególnie może wystąpić w pojazdach konstruowanych obecnie, gdzie stopień zagospodarowania komory silnikowej jest bardzo duży. Dlatego, producenci samochodów osobowych zaczęli stosować osłony termiczne, które otaczając turbosprężarkę, chronią równocześnie otaczający ją osprzęt. Należy zwrócić szczególną uwagę kiedy turbina po regeneracji jest montowana, czy ten element jest w całości i będzie spełniał swoje zadanie.

Zasada działania turbiny samochodowej
Zdecydowana większość osłon wykonana jest z aluminium, które pod wpływem czasu oraz temperatury, ulegają uszkodzeniom. Szczególnie uszkadzane są podczas demontażu, ponieważ często śruby nie chcą się wykręcać. Tak uszkodzona osłona często nie nadaje się do ponownego zastosowania, co oznacza często całkowite jej wyeliminowanie. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, jej nieobecność może stanowić zagrożenie dla użytkownika pojazdu. W związku z tym, pojawiły się tzw. koce termiczne, które zakłada się na gorącą stronę turbosprężarki i problem zostaje rozwiązany. Ze względu na to, że turbina samochodowa zasada działania jest we wszystkich taka sama ochrona termiczna jest nieodzownym elementem części silnika.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze