Uszkodzony zawór regulacji ciśnienia doładowania Objawy
Gruszka, czyli zawór regulacji ciśnienia doładowania, objawy awarii przejawia w postaci problemu z ładowaniem, a dokładniej z przeładowaniem lub niedoładowaniem.
Przeładowanie turbiny następuje, kiedy w układzie turbodoładowania występuje zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny. Natomiast niedoładowanie, może być spowodowane również awarią elektrozaworu N75, który odpowiada za sterowanie turbo.
Uszkodzony zawór turbiny, objawy to najczęściej: występowanie turbodziury, kontrolka „check engine”, odczuwalne obniżenie dynamiki pojazdu. W przypadku występowania awarii związanej z zaworem ciśnienia doładowania należy jak najszybciej udać się do serwisu specjalizującego się w naprawach i regeneracji turbosprężarek.
Czujnik ciśnienia doładowania Jak sprawdzić napięcie zasilające?
Zadaniem czujnika ciśnienia doładowania jest pomiar ciśnienia bezwzględnego przed przepustnicą. Poniżej w kilku krokach przestawimy jak, sprawdzić napięcie zasilające:
Krok 1.
Odpięcie czujnika od wtyczki.
Krok 2.
Włączenie zapłonu.
Krok 3.
W multimetrze ustawić zakres pomiaru „Napięcie stałe”
Krok 4.
Pomiar napięcia zasilającego między wtykiem (C), a masą (A)
Czujnik ciśnienia doładowania - objawy uszkodzenia w BMW, Mercedes, a także i innym markach samochodów są niemalże identyczne, objawy to:
∙ praca samochodu w trybie awaryjnym,
∙ kontrolka: check engine,
∙ dławienie się auta podczas przyspieszania
∙ występowanie błędów w komputerze pokładowym samochodu (P0105 lub P0109).
Dodaj komentarz

Komentarze
Uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia doładowania może objawiać się następująco:
Spadek mocy silnika: jeśli zawór jest uszkodzony, może dochodzić do utraty ciśnienia doładowania, co skutkuje spadkiem mocy silnika.
Błąd komputera samochodu: uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia doładowania może powodować błąd w komputerze samochodu, sygnalizujący problem z układem doładowania.
Dymienie silnika: jeśli zawór jest przeciekający, może dochodzić do przedostawania się oleju do układu doładowania, co skutkuje dymieniem silnika.
Dźwięk: uszkodzony zawór regulacji ciśnienia doładowania może powodować dźwięk przecieku powietrza.
Błąd w działaniu turbosprężarki: uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia doładowania może prowadzić do braku lub niedostatecznego ciśnienia doładowania, a co za tym idzie do nieprawidłowego działania turbosprężarki.
Aby uniknąć uszkodzenia silnika i zapewnić bezpieczeństwo jazdy, ważne jest, aby uszkodzony zawór regulacji ciśnienia doładowania został natychmiast naprawiony lub wymieniony przez wykwalifikowanego mechanika.