Uszkodzony zawór N75 – objawy
Efekt turbo dziury jest najczęstszą dolegliwością mówiącą o tym, że jest uszkodzony zawór N75 – objawy mówiące o awarii N75 to również opóźniony zapłon podczas przyśpieszana, ogólnie rzecz biorąc samochodowi brakuje mocy. Generalnie zawór N75 - zasada działania jest prosta: pełni dozór nad sterowaniem podciśnienia siłownika zmiennej geometrii, czyli wysyła odpowiednią ilość spalin do wirnika turbiny. Awaria zaworu N75 będzie sprawiała, że turbina będzie na przykład przeładowywać.

Czyszczenie zaworu N75
Ze względu na koszty wymiany, jak i samą ceną zaworu, wielu właścicieli decyduje się na czyszczenie zaworu N75. Jest to w miarę proste jednak wymaga cierpliwości i dokładności.
Będą nam potrzebne:
- klucz z przedłużką
- śrubokręt krzyżakowy
- śrubokręt płaski
- szmatka
- środek do czyszczenia np. WD-40
Pierwszą czynnością jest odpięcie wtyczki zaworu, następnie odkręcenie dwóch nakrętek mocujących. Potem odpinamy gumowe wężyki. Gdy już udało się nam wymontować zawór N75, przy pomocy płaskiego śrubokręta podważamy zaślepkę u dołu zaworu. Wewnątrz znajduje się filtr, który możemy przepłukać delikatnie wodą z mydłem. Przed włożeniem filtra zaworu, należy delikatnie przedmuchać jego obudowę z zanieczyszczeń. Następnie przechodzimy do czyszczenia białej częściej zaworu. Przed odkręcaniem tej części należy delikatnie odgiąć pierścień mocujący, ponieważ przyda się nam później przy składaniu. Należy uważać na plastikowe elementy (rureczki), aby ich nie urwać. W środku zaworu N75 znajdziemy tłoczek z gumką. Po przeczyszczeniu i osuszeniu wszystkich elementów należy złożyć wszystko analogicznie w całość. Możemy również przedmuchać tłoczek, jak i wnętrze zaworu sprężonym powietrzem. Odradzamy łączenia części plastikowych za pomocą kleju. Ostatni etap to montowanie zaworu N75 w samochodzie.

Dodaj komentarz

Komentarze
Mam pytanie ...
Jaki węrzyk na jaką rurkę podpiąć?