Uszkodzony czujnik poziomu oleju i jego wpływ na turbodiesla
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Awaria czujnika może mieć negatywny wpływ na turbosprężarkę, jak i jednostkę napędową. Nieodpowiednia ilość oleju doprowadzić może do jej poważnej awarii, jak chociażby zatarcie. Tak więc warto co jakiś czas kontrolować poziom oleju silnikowego przy użyciu bagnetu.

Czujnik poziomu oleju znajduje się w misce olejowej i jego zadaniem jest informowanie o jego poziomie. To, jak działa czujnik poziomu oleju, uzależnione jest od jego rodzaju, najprostszą zasadą działania charakteryzuje się czujnik typu float, czyli pływakowy. W momencie minimalnego poziomu oleju magnes umieszczony na czujniku powoduje, że hermetyczny łącznik elektryczny (kontaktron) przesyła informacje do ECU, ten z kolei powoduje aktywację adekwatnej kontrolki na desce rozdzielczej.
1. Czujnik poziomu oleju – objawy awarii
Objawami wskazującymi na awarię czujnika poziomu oleju są przede wszystkim błędy zapisane w ECU silnika. W przypadku bardzo niskiego poziomu oleju brak zapalonej kontrolki oleju na desce rozdzielczej jest głównym symptomem. Oznaką wskazującą na niesprawność czujnika poziomu oleju jest paradoksalnie zaświecenie się kontrolki oleju w przypadku prawidłowego poziomu oleju.
Niski poziom oleju silnikowy
Zadaniem oleju silnikowego jest chłodzenie oraz zapobieganie zatarcia silnika, jak i turbosprężarki. Olej ma również właściwości antykorozyjne. Jednak najistotniejsze jest zapewnienie odpowiedniego smarowania. Turbosprężarka, pracując „na sucho” wytwarza opiłki metalu, które nie tylko zatamować mogą przewody olejowe, ale również po przedostaniu się do silnika mogą doprowadzić do jego poważnej i nieodwracalnej usterki. Ważne jest, aby podczas wymiany oleju zdecydować się na ten o lepszych właściwościach, a także dokonać wymiany filtra oleju oraz powietrza – ich jakość również jest ważna.

Niski poziom oleju wyrządzić może wiele szkód, dlatego też ważna jest jego systematyczna kontrola. O jego niedoborze informuje nie tylko kontrolka na desce rozdzielczej, ale również jego poziom na bagnecie. W przypadku uzupełniania oleju ważne jest to, aby zadbać o to, aby nie dolać go zbyt dużo, ponieważ może to doprowadzić do przedostawania się oleju do dolotu, jak i do układu wydechowego, co nie powinno mieć miejsca.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Czujnik poziomu oleju jest ważnym elementem układu smarowania silnika. Jego zadaniem jest monitorowanie poziomu oleju silnikowego i informowanie kierowcy o konieczności jego uzupełnienia. Jeśli czujnik jest uszkodzony, może nie działać prawidłowo lub w ogóle, co może prowadzić do niedoboru oleju w silniku. Niedobór oleju w silniku turbodiesla może prowadzić do szybkiego zużycia turbosprężarki, ponieważ ta część silnika jest bardzo intensywnie eksploatowana i wymaga odpowiedniego smarowania. Brak wystarczającej ilości oleju może prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co skutkuje uszkodzeniem łożysk, uszczelniaczy i innych elementów. W przypadku uszkodzenia czujnika poziomu oleju w silniku turbodiesla, należy jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem, który może wymienić uszkodzony czujnik i sprawdzić poziom oleju w silniku. Regularne kontrolowanie poziomu oleju i jego wymiana na czasie, jest kluczowe dla zachowania sprawności silnika.