
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Awaria czujnika może mieć negatywny wpływ na turbosprężarkę, jak i jednostkę napędową. Nieodpowiednia ilość oleju doprowadzić może do jej poważnej awarii, jak chociażby zatarcie. Tak więc warto co jakiś czas kontrolować poziom oleju silnikowego przy użyciu bagnetu.

Czujnik poziomu oleju znajduje się w misce olejowej i jego zadaniem jest informowanie o jego poziomie. To, jak działa czujnik poziomu oleju, uzależnione jest od jego rodzaju, najprostszą zasadą działania charakteryzuje się czujnik typu float, czyli pływakowy. W momencie minimalnego poziomu oleju magnes umieszczony na czujniku powoduje, że hermetyczny łącznik elektryczny (kontaktron) przesyła informacje do ECU, ten z kolei powoduje aktywację adekwatnej kontrolki na desce rozdzielczej.
1. Czujnik poziomu oleju – objawy awarii
Objawami wskazującymi na awarię czujnika poziomu oleju są przede wszystkim błędy zapisane w ECU silnika. W przypadku bardzo niskiego poziomu oleju brak zapalonej kontrolki oleju na desce rozdzielczej jest głównym symptomem. Oznaką wskazującą na niesprawność czujnika poziomu oleju jest paradoksalnie zaświecenie się kontrolki oleju w przypadku prawidłowego poziomu oleju.
Niski poziom oleju silnikowy
Zadaniem oleju silnikowego jest chłodzenie oraz zapobieganie zatarcia silnika, jak i turbosprężarki. Olej ma również właściwości antykorozyjne. Jednak najistotniejsze jest zapewnienie odpowiedniego smarowania. Turbosprężarka, pracując „na sucho” wytwarza opiłki metalu, które nie tylko zatamować mogą przewody olejowe, ale również po przedostaniu się do silnika mogą doprowadzić do jego poważnej i nieodwracalnej usterki. Ważne jest, aby podczas wymiany oleju zdecydować się na ten o lepszych właściwościach, a także dokonać wymiany filtra oleju oraz powietrza – ich jakość również jest ważna.

Niski poziom oleju wyrządzić może wiele szkód, dlatego też ważna jest jego systematyczna kontrola. O jego niedoborze informuje nie tylko kontrolka na desce rozdzielczej, ale również jego poziom na bagnecie. W przypadku uzupełniania oleju ważne jest to, aby zadbać o to, aby nie dolać go zbyt dużo, ponieważ może to doprowadzić do przedostawania się oleju do dolotu, jak i do układu wydechowego, co nie powinno mieć miejsca.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze