Uszkodzona turbina objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Objawy uszkodzonej turbiny – Co najczęściej zepsute jest w turbosprężarce, awarie turbo, uszkodzenia – symptomy zużycia
W dobie miniaturyzacji silników turbosprężarki odgrywają coraz większą rolę w samochodach osobowych, dlatego warto wiedzieć kiedy należy zajrzeć z nimi do serwisu, ponieważ im szybciej dokonana zostanie naprawa, tym mniej będzie kosztowała.
Trudnym zadaniem jest jednoznaczna ocena bez odwiedzin w turbo warsztacie, które objawy wskazują bezpośrednio na uszkodzenie turbosprężarki, a które na awarie innych podzespołów pojazdu. Dlatego w tym artykule postaramy się przytoczyć najczęstsze objawy oraz wyjaśnić, czym są spowodowane.
Głośna praca pod maską, gwizd, tarcie metalu o metal, stukanie lub wycie przypominające syrenę karetki pogotowia
Sama głośna praca i stukanie nie oznaczają jeszcze, że problem dotyczy układu turbodoładowania, jednak pozostałe objawy nie pozostawiają złudzeń. Niezależnie jednak od tego, czy jest to turbina czy inne urządzenie, należy niezwłocznie odwiedzić warsztat w celu uniknięcia kosztownych napraw, ponieważ głośna praca jednostki napędowej i turbosprężarki może oznaczać poważne uszkodzenia. W przypadku turbosprężarek głośna praca oznacza wyrobienie wirnika turbiny lub zanieczyszczenia w sprężarce, które należy jak najszybciej usunąć. Zwykle jednak wymagana jest wymiana rdzenia turbosprężarki lub całego urządzenia. Gwizd może wywoływać także pęknięty przewód doprowadzający powietrze do chłodnicy międzystopniowej (intercoolera), dlatego przed podjęciem drastycznych kroków warto sprawdzić ten element. W przypadku stukania i tarcia warto zainteresować się nie tylko układem turbodoładowania, ale też jednostką napędową, ponieważ takie odgłosy może wydawać silnik ze źle działającym rozrządem lub uszkodzoną głowicą.
Okresowy lub stały spadek mocy, nie słychać pracy turbosprężarki, świecąca kontrolka błędu lub opóźniona reakcja na zwiększenie obrotów silnika
Okresowa utrata mocy zazwyczaj dotyczy turbosprężarek wyposażonych w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, gdzie na wskutek zebranego nagaru kierownice zapiekają się, przez co turbosprężarka nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej potrzebnej do sprężenia powietrza. Stałe spadki mocy spowodowane mogą być zużyciem elementów turbosprężarki, czyli zatarciem turbiny, a także nieszczelnością pomiędzy układami przelotowymi a układem turbodoładowania.
Duże kłęby czarnego lub błękitnego dymu
Niebieski kolor spalin oznacza spalanie oleju silnikowego, zaś czarny niedopalanie paliwa. Pierwszy objaw może oznaczać rozszczelnienie układu turbodoładowania lub uszkodzone panewki w silniku. Drugi z kolei dotyczy przede wszystkim silników wysokoprężnych i sugeruje zbyt małą ilość sprężonego powietrza, wtłaczanego do komory spalania lub uszkodzenie pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy.
Ubytki, wycieki lub brak oleju silnikowego
Apetyt turbosprężarki na olej silnikowy spowodowany jest zwykle wyeksploatowaniem łożysk i pierścieni uszczelniających, przez co olej dostaje się w punkty, w których znaleźć się nie powinien. Może także być to zatkanie przewodu odprowadzającego olej silnikowy z turbosprężarki lub nieszczelność pomiędzy układem dolotowym a turbiną.
Jak widać wszystkie objawy dotyczące awarii, zużycia turbosprężarki mogą oznaczać usterkę w zupełnie innym miejscu, dlatego ważne jest, aby w przypadku ich wystąpienia oddać samochód do warsztatu ASO Bosch Diesel Service Pawlik w Stalowej Woli w celu przeprowadzenia diagnostyki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Uszkodzona turbosprężarka może powodować różne objawy, w zależności od stopnia uszkodzenia i rodzaju awarii. Oto kilka najczęstszych objawów:
Spadek mocy silnika - uszkodzona turbosprężarka może spowodować, że silnik będzie miał mniej mocy i trudniej będzie się rozpędzał.
Huczenie lub piszczenie - uszkodzone łożyska w turbosprężarce mogą powodować huczenie lub piszczenie podczas pracy silnika.
Dymienie - uszkodzona turbosprężarka może powodować dymienie silnika, szczególnie podczas przyspieszania.
Błąd komputera - niektóre uszkodzenia turbosprężarki mogą powodować błąd komputera, który może być odczytywany za pomocą komputera diagnostycznego.
Brak reakcji na pedał przyspieszenia - uszkodzona turbina może powodować brak reakcji silnika na pedał przyspieszenia lub brak siły ciągu.
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów, ważne jest, aby skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym, który może dokonać diagnozy problemu i zaproponować odpowiednie rozwiązanie.
Witam. Posiadam Forda Focus mk2 1.6 tdci 109km, turbinę regeneruje bądź wymieniam co roku. W tym roku 5 raz będzie naprawiana (1raz regeneracja nowej). Nie mam pojęcia gdzie leży przyczyna że co roku muszę ją robić, auto po dłuższej trasie 100km około, stoi 2-3 min po podróży i chłodzi turbo, wtedy wyłączam silnik, na zimnym go nie deptam... Maksymalnie kręcę mu do 3 tys obrotów ( tylko przy wyprzedzaniu) regularna zmiana biegów około 2600. Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam że wiele przewodów od intercoolera i doładowania wraz z pokrywą zaworową było wymienione.
Trzeba szybko działać, aby objawy uszkodzonej turbiny nie okazały się bardzo poważne.
@Jakub poważnie nie słyszałeś że turbosprężarka Ci piszczy czy to zlekceważyłeś?
U mnie doszło do zatarcia turbosprężarki, niestety nie dało się jej uratować, teraz już wiem na co zwracać uwagę podczas jazdy