Localizations image
Strona główna / Aktualności / Uszkodzona turbina objawy

Uszkodzona turbina objawy

Uszkodzona turbina objawy

Uszkodzona turbina objawy – Co najczęściej zepsute jest w Turbosprężarce, awarie Turbo, uszkodzenia – symptomy zużycia

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


W dobie miniaturyzacji silników turbosprężarki odgrywają coraz większą rolę w samochodach osobowych, dlatego warto wiedzieć kiedy należy zajrzeć z nimi do serwisu, ponieważ im szybciej dokonana zostanie naprawa, tym mniej będzie kosztowała.

Trudnym zadaniem jest jednoznaczna ocena bez odwiedzin w turbo warsztacie, które objawy wskazują bezpośrednio na uszkodzenie turbosprężarki, a które na awarie innych podzespołów pojazdu. Dlatego w tym artykule postaramy się przytoczyć najczęstsze objawy oraz wyjaśnić, czym są spowodowane.

Głośna praca pod maską, gwizd, tarcie metalu o metal, stukanie lub wycie przypominające syrenę karetki pogotowia

Sama głośna praca i stukanie nie oznaczają jeszcze, że problem dotyczy układu turbodoładowania, jednak pozostałe objawy nie pozostawiają złudzeń. Niezależnie jednak od tego, czy jest to turbina czy inne urządzenie, należy niezwłocznie odwiedzić warsztat w celu uniknięcia kosztownych napraw, ponieważ głośna praca jednostki napędowej i turbosprężarki może oznaczać poważne uszkodzenia. W przypadku turbosprężarek głośna praca oznacza wyrobienie wirnika turbiny lub zanieczyszczenia w sprężarce, które należy jak najszybciej usunąć. Zwykle jednak wymagana jest wymiana rdzenia turbosprężarki lub całego urządzenia. Gwizd może wywoływać także pęknięty przewód doprowadzający powietrze do chłodnicy międzystopniowej(intercoolera), dlatego przed podjęciem drastycznych kroków warto sprawdzić ten element. W przypadku stukania i tarcia warto zainteresować się nie tylko układem turbodoładowania, ale też jednostką napędową, ponieważ takie odgłosy może wydawać silnik ze źle działającym rozrządem lub uszkodzoną głowicą.

Okresowy lub stały spadek mocy, nie słychać pracy turbosprężarki, świecąca kontrolka błędu lub opóźniona reakcja na zwiększenie obrotów silnika

Okresowa utrata mocy zazwyczaj dotyczy turbosprężarek wyposażonych w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, gdzie na wskutek zebranego nagaru kierownice zapiekają się, przez co turbosprężarka nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej potrzebnej do sprężenia powietrza. Stałe spadki mocy spowodowane mogą być zużyciem elementów turbosprężarki lub ich zatarciem, a także nieszczelnością pomiędzy układami przelotowymi a układem turbodoładowania.

Duże kłęby czarnego lub błękitnego dymu

Niebieski kolor spalin oznacza spalanie oleju silnikowego, zaś czarny niedopalanie paliwa. Pierwszy objaw może oznaczać rozszczelnienie układu turbodoładowania lub uszkodzone panewki w silniku. Drugi z kolei dotyczy przede wszystkim silników wysokoprężnych i sugeruje zbyt małą ilość sprężonego powietrza, wtłaczanego do komory spalania lub uszkodzenie pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy.

Ubytki, wycieki lub brak oleju silnikowego

Apetyt turbosprężarki na olej silnikowy spowodowany jest zwykle wyeksploatowaniem łożysk i pierścieni uszczelniających, przez co olej dostaje się w punkty, w których znaleźć się nie powinien. Może także być to zatkanie przewodu odprowadzającego olej silnikowy z turbosprężarki lub nieszczelność pomiędzy układem dolotowym a turbiną.

Jak widać wszystkie objawy dotyczące awarii, zużycia turbosprężarki mogą oznaczać usterkę w zupełnie innym miejscu, dlatego ważne jest, aby w przypadku ich wystąpienia oddać samochód do warsztatu ASO Bosch Diesel Service Pawlik w Stalowej Woli w celu przeprowadzenia diagnostyki.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Regeneracja turbin Łódź – Bosch Diesel Service – ASO Melett 02 października 2018

Regeneracja turbin Łódź – Bosch Diesel Service – ASO Melett

Regeneracja turbin Łódź Łódź jest miastem na prawach powiatu, położonym...

Jak Działa Turbosprężarka 02 października 2018

Jak Działa Turbosprężarka

Budowa, charakterystyka oraz istotne zagadnienia w eksploatacji turbosprężarki Jak...

Co to jest gruszka turbiny? 02 października 2018

Co to jest gruszka turbiny?

Rozwój budowy turbosprężarki Zmienna geometria w turbosprężarkach, opisana...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.