blog

Uszkodzona turbina hałasuje? Przekonaj się sam!

26 września 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Tak, uszkodzona turbina może hałasować. Najczęstszym objawem uszkodzenia turbiny jest nie tylko jej głośna praca, ale może ona również wydawać charakterystyczne dźwięki. Głównym hałasem, jaki jest zazwyczaj kojarzony z uszkodzeniami turbosprężarki, jest gwizdanie. Może to przypominać głośne i nieprzyjemne skrzypienie lub świsty, szczególnie podczas przyspieszania pojazdu. Uszkodzenie turbosprężarki może również powodować buczenie, które jest słyszalne, gdy turbina jest włączona i pracuje. Może być to spowodowane nieprawidłowym działaniem łożysk, wirnika lub innych części turbiny. Niektóre uszkodzenia turbosprężarki mogą wydawać dźwięk przypominający wycie. To może być spowodowane wyciekami oleju lub problemami z uszczelnieniem wewnątrz komponentu.

Jak powinna brzmieć turbina?

Praca prawidłowo działającej turbiny powinna być cicha lub bezdźwięczna. Turbosprężarka może generować niewielki szum w tle, szczególnie gdy pracuje w pełnym zakresie obrotów. Ten odgłos jest zazwyczaj subtelny i nie wskazuje na żadne problemy z turbiną. Turbosprężarka działa poprzez sprężanie powietrza i dostarczanie go do silnika, co zwiększa jego moc. Podczas przyspieszania lub gwałtownego naciśnięcia pedału gazu, turbosprężarka może generować delikatne i ciche gwizdanie. Jest to normalne i wynika z pracy turbosprężarki. 

Jaki dym przy uszkodzonej turbinie?

Uszkodzona turbina może powodować różne rodzaje dymu, w zależności od rodzaju problemu:
Biały dym: biały dym jest spowodowany spalaniem kondensatu (jest to ciecz, która tworzy się podczas skroplenia pary wodnej zawartej w spalinach i powietrzu) w komorze spalania. Dzieje się tak, jeśli silnik jest nieprawidłowo rozgrzany.
Czarny dym: jest spowodowany zbyt bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Bogata mieszanka może być spowodowana uszkodzeniem turbiny, które powoduje, że silnik nie dostaje wystarczającej ilości powietrza.
Niebieski dym: jest spowodowany spalaniem oleju, który przedostaje się do komory spalania przez uszkodzoną turbinę.
Jeśli zauważasz niepokojące zmiany w kolorze dymu lub masz podejrzenia co do stanu swojej turbosprężarki, zawsze warto skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą ds. turbosprężarek. Fachowiec będzie w stanie dokładnie zdiagnozować problem i zalecić odpowiednie naprawy.

naprawa turbo

Od czego psuje się turbina?

Jednym z najczęstszych problemów, dlaczego turbina może się psuć, jest niewystarczające smarowanie, może to prowadzić do uszkodzenia łożysk i innych części wewnątrz turbosprężarki. Turbina pracuje w wysokich temperaturach, pod dużym ciśnieniem i nierzadko w ekstremalnych warunkach, dlatego musi być odpowiednio smarowana. Kolejnym powodem, dlaczego turbosprężarka może się zepsuć są, uszkodzenia mechaniczne- mogą powstawać w wyniku uderzenia, wypadku, zderzenia z czymś lub przez nieprawidłową eksploatację. Jednym z czynników, które mogą prowadzić do uszkodzeń, są również zanieczyszczenia powietrza, oleju i paliwa. Cząstki zanieczyszczeń mogą osadzać się wewnątrz turbosprężarki, co powoduje zużycie i uszkodzenia jej komponentów.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.75

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.75
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60