blog

Uszkodzona turbina a dymienie – alarmujące sygnały!

25 sierpnia 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Intensywne dymienie z wydechu to charakterystyczny objaw uszkodzonej turbosprężarki. Awarie turbosprężarek zdarzają się najczęściej ze względu na niewłaściwe użytkowanie samochodu, jednak mogą wynikać również ze zużycia lub zniszczenia niektórych komponentów.

Usterka turbiny a dymienie

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jaki dym przy uszkodzonej turbinie?

Jak kopci uszkodzona turbina? Uszkodzona turbosprężarka może powodować dymienie w kolorach:
- biały;
- niebieski;
- szary;
- czarny.
Czarne zabarwienie emitowanego dymu może wynikać z obecności niespalonego paliwa lub też z nieprawidłowej proporcji mieszanki paliwowo-tlenowej, która może być wynikiem nadmiernego dostarczania paliwa lub niedostatecznej ilości tlenu do procesu spalania. W przypadku dymu o szarym odcieniu można przypuszczać, że proces spalania jest zakłócany przez niewystarczającą ilość dostarczanego paliwa lub nadmierną ilość tlenu. Obecność białego dymu może sugerować, że w procesie spalania pojawił się nadmiar wody, może to wynikać z wycieku płynu chłodzącego do komór spalania lub uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Niebieska barwa dymu natomiast zazwyczaj jest efektem spalania oleju w komorze spalania.

Po czym poznać że turbina jest do wymiany?

- obniżenie się efektywności działania silnika;
- usterki w nagrzewnicy powietrza;
- zwiększone zużycie paliwa;
- wszelkie niepokojące dźwięki/hałasy;
- niskie ciśnienie doładowania naszego pojazdu;
- zbyt wysokie ciśnienie oleju silnikowego;
- emisja spalin w różnych kolorach (czarny, biały, odcienie szarości i niebieskiego);
- odkładanie się oleju na powierzchni silnika;
- wyczuwalny zapach spalającego się oleju silnikowego;
- szarpanie silnika przy nabieraniu prędkości;
- obecność dymu w okolicach turbosprężarki.

Jednak samodzielne zdiagnozowanie awarii turbosprężarki nie zawsze jest łatwe i oczywiste, dlatego ważna jest obserwacja naszego pojazdu, jego osiągów i odpowiednie, szybkie reagowanie w przypadku wystąpienia jakichś anomalii.

Czym grozi jazda z uszkodzoną turbiną?

Jazda z uszkodzoną turbosprężarką jest niezalecana, gdyż:
- może nastąpić pogorszenie stanu innych elementów pojazdu;
- zwiększyć się standardowe zużycie paliwa;
- zmniejszyć się poziom bezpieczeństwa jazdy;
- obniżyć się wydajność silnika lub nastąpić jego uszkodzenie;
- zwiększa się emisja szkodliwych spalin do atmosfery;
- następuje zintensyfikowanie poziomu głośności naszego pojazdu;
- nasza turbosprężarka może się zatrzeć, nieodwracalnie zepsuć.
Koszty nowej turbosprężarki są bardzo wysokie, mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych, dlatego ważne jest, aby reagować na wszelkie alarmujące nas sygnały. Najlepszym rozwiązaniem będzie, jeżeli udasz się do warsztatu, który specjalizuje się w regeneracji i naprawie turbosprężarek, aby ten mógł dokonać dokładnej diagnostyki i podjąć właściwe kroki celem przywrócenia turbo do jak najlepszej kondycji. Ze względu na skomplikowany proces regeneracji, konieczne jest zastosowanie odpowiednich, precyzyjnych maszyn, dlatego naprawa turbosprężarki zdecydowanie nie jest możliwa we własnym garażu.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60