blog

Uszkodzenie obudowy turbosprężarki - jak zapobiegać?

17 stycznia 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Aby zapobiegać uszkodzeniom obudowy turbosprężarki, warto przestrzegać kilku poniższych zasad:

1. Regularna konserwacja- wykonywanie regularnych przeglądów i konserwacji części, w tym systemu turbosprężarki, może pomóc w wykrywaniu problemów na wczesnym etapie.
2. Unikanie nadmiernego obciążenia turbo- unikaj długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem, zwłaszcza w warunkach intensywnej eksploatacji lub jazdy na wysokich obrotach.
3. Rozgrzewanie silnika- pozwól jednostce napędowej się rozgrzać przed dynamiczną jazdą. Gwałtowne przyspieszanie bez wcześniejszego rozgrzania może spowodować uszkodzenie turbosprężarki samochodowej.
4. Odpowiedni olej- używaj właściwego oleju silnikowego, a także dbaj o jego regularną wymianę. Olej spełnia istotną funkcję w smarowaniu turbo.
5. Zabezpieczanie przed wibracjami- upewnij się, że podzespół jest odpowiednio zamocowany i zabezpieczony przed nadmiernymi wibracjami, które mogą prowadzić do uszkodzeń obudowy.
6. Systematyczne inspekcje wizualne- sprawdzaj regularnie komponent pod kątem ewentualnych wycieków lub nieszczelności, które mogą prowadzić do usterek obudowy, pomaga to w szybkim wykryciu awarii.

Przestrzeganie tych zasad może pomóc w minimalizowaniu ryzyka uszkodzenia obudowy turbosprężarki i przedłużyć jej żywotność.

Olej silnikowy
Turbosprężarka

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Nieszczelna turbina objawy

Oto kilka możliwych objawów nieszczelnej turbiny:

1. Spadek mocy silnika- nieszczelna turbina może prowadzić do utraty ciśnienia doładowania, co skutkuje mniejszą mocą jednostki napędowej.
2. Zwiększone zużycie paliwa- nieszczelność części powoduje nieregularne spalanie paliwa, co skutkuje wyższymi kosztami eksploatacyjnymi.
3. Biały dym z wydechu- awaria turbosprężarki może powodować, że olej smarujący trafia do układu wydechowego, co objawia się białym kopceniem turbiny 1.6 HDI.
4. Niska wydajność doładowania- w przypadku nieszczelnej turbiny ciśnienie doładowania może być poniżej oczekiwanego poziomu, co wpływa na ogólną sprawność podzespołu.
5. Kontrolka silnika (Check Engine)- w przypadku awarii turbiny, system diagnostyki pojazdu może aktywować kontrolkę błędu.

Jeżeli zauważysz któregokolwiek z powyższych objawów, zalecamy przeprowadzić diagnostykę części. Warto przeprowadzić dokładną diagnozę, aby ustalić przyczynę problemu i podjąć odpowiednie działania naprawcze.

Gdzie oddać turbo na diagnostykę?

Diagnostyka samochodowa

Najlepszym rozwiązaniem dla diagnostyki turbosprężarki jest skorzystanie z usług doświadczonego specjalisty lub profesjonalnego serwisu samochodowego. Diagnostyka turbo wymaga specjalistycznego sprzętu i kwalifikacji, dlatego ważne jest, aby oddać podzespół do serwisu z doświadczonymi mechanikami. Podczas sprawdzenie turbiny używane są różne techniki, takie jak odczyty błędów z komputera samochodowego, pomiary ciśnienia dolotowego, testy kompresji silnika oraz analiza parametrów spalin i obrotów silnika. Zatem przy wyborze serwisu warto zwrócić uwagę na:

- doświadczenie i kwalifikacje specjalistów,
- dostępność profesjonalnego sprzętu diagnostycznego,
- stosowanie nowoczesnych technologii naprawczych,
- możliwość konsultacji z ekspertami oraz jakość obsługi klienta.

Jaki jest dopuszczalny luz na turbinie?

Dopuszczalny luz na turbinie, czyli odstęp pomiędzy kołem turbinowym a obudową turbinową, jest krytycznym parametrem, który wpływa na wydajność i trwałość turbosprężarki. Dopuszczalny luz może się różnić w zależności od rodzaju turbosprężarki i producenta, dlatego warto sprawdzić konkretne dane techniczne dla danej jednostki.

W typowych warunkach dopuszczalny luz na turbinie wynosi zazwyczaj od 0,05 do 0,25 mm. Przekroczenie tego zakresu może prowadzić do utraty efektywności turbosprężarki, zwiększonego zużycia, a w skrajnych przypadkach nawet do uszkodzenia podzespołu.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60