blog

Ukryte zagrożenia wynikające z awarii turbosprężarki - gorący temat!

18 stycznia 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Awaria turbosprężarki może prowadzić do różnych ukrytych zagrożeń i konsekwencji dla pojazdu. Oto kilka potencjalnych kłopotów, które może spowodować usterka turbo:

1. Uszkodzenia silnika- poważne awarie podzespołu mogą skutkować przedostawaniem się metalowych lub innych fragmentów do układu dolotowego, co z kolei może prowadzić do usterek jednostki napędowej.
2. Wzrost temperatury- zepsuta turbina może wpłynąć na równowagę między dostarczanym powietrzem a paliwem, co prowadzi do wzrostu temperatury spalin. Wysoka temperatura może uszkodzić elementy układu wydechowego.
3. Wzrost zużycia paliwa- nieprawidłowo działająca część może wpływać na efektywność silnika, co z kolei może skutkować wzrostem zużycia oleju napędowego.
4. Znaczny spadek mocy- w przypadku awarii turbo pojazd może stracić znaczącą część mocy, co wpływa na osiągi i komfort jazdy.
5. Niewłaściwe spalanie i kopcenie- problemy z komponentem mogą prowadzić do niewłaściwego spalania mieszanki paliwowej, co z kolei wpływa na większą emisję spalin.

Warto zauważyć, że szybka reakcja na pierwsze objawy problemów z turbosprężarką, takie jak dziwne dźwięki, spadek mocy czy wzrost zużycia paliwa, może zminimalizować ryzyko poważniejszych konsekwencji. Regularne przeglądy i konserwacja są kluczowe dla utrzymania sprawności turbosprężarki. Jeśli podejrzewasz awarię turbosprężarki w swoim aucie, warto skonsultować się z doświadczonym mechanikiem.

Check Engine
Etykieta serwisowa

Nieszczelna lub uszkodzona turbina objawy

Nieszczelna lub uszkodzona turbina może objawiać się różnymi symptomami, które warto zauważyć. Przedstawiamy objawy awarii turbosprężarki:

1. Spadek mocy pojazdu- turbosprężarka odpowiada za zwiększenie ciśnienia powietrza do silnika, a jej awaria może skutkować utratą efektywności i osiągów.
2. Dziwne dźwięki- usterka może prowadzić do powstawania nietypowych hałasów, takich jak gwizdanie, syczenie czy stukanie.
3. Zwiększone zużycie oleju- nieszczelna turbina może prowadzić do wycieków. Jeśli zauważysz niespodziewane zwiększenie zużycie oleju silnikowego, może to wskazywać na problemy z turbo.
4. Biały dym z wydechu- awaria często skutkuje przedostawanie się oleju do układu spalinowego, co objawia się kopceniem z rury wydechowej.
5. Kontrolka awarii silnika- w przypadku wystąpienia poważniejszych usterek, kontrolka Check Engine może się zaświecić na desce rozdzielczej.

Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu

Naprawiana turbosprężarka

Przyczyny uszkodzenia turbiny w samochodzie z silnikiem diesla mogą obejmować:

1. Naturalne zużycie części- zużycie turbosprężarki jest jedną z najczęstszych przyczyn jej awarii. Zużycie może wynikać z wielu czynników, takich jak niewłaściwe smarowanie, zanieczyszczenia, wady fabryczne lub nieprawidłowe użytkowanie.
2. Uszkodzenie łożysk- usterka łożysk podzespołu może prowadzić do wibracji i hałasu, a także do uszkodzenia wirnika.
3. Zanieczyszczenia, takie jak kurz, piasek lub sadza, mogą osadzać się w turbosprężarce i prowadzić do jej uszkodzenia.
4. Przegrzanie elementu może prowadzić do uszkodzenia łożysk, wirnika i innych elementów.
5. Niewłaściwe smarowanie może prowadzić do zepsucia łożysk i innych elementów komponentu.

Jeśli podejrzewasz uszkodzenie turbiny, zalecamy przeprowadzić diagnostykę części.

Dźwięk uszkodzonej turbiny

Uszkodzona turbina może generować charakterystyczne dźwięki, które świadczą o problemach w jej działaniu. Oto hałasy, które może generować awaria turbo:

1. Gwizdanie lub pisk- jednym z najczęstszych dźwięków jest charakterystyczne gwizdanie lub pisk. Może to sugerować wyciek powietrza z uszkodzonej turbiny lub problemy z wirnikiem.
2. Syczenie- usterka w turbosprężarce mogą również powodować syczenie, szczególnie w przypadku nieszczelności w układzie dolotowym.
3. Klekotanie- pęknięcia lub luzy w łopatkach wirnika mogą generować hałas, zwłaszcza pod obciążeniem.

Warto zaznaczyć, że nie wszystkie uszkodzenia turbo będą powodować te same dźwięki, a hałasy mogą się różnić w zależności od stopnia awarii.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60