blog

Twin Turbo kontra konwencjonalna turbosprężarka - główne różnice.

17 stycznia 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Twin Turbo to rodzaj turbosprężarki, która składa się z dwóch turbin, zwykle różnej wielkości, pracujących w sekwencji. W układzie turbo o sekwencyjnym rozmieszczeniu, pierwsza turbosprężarka działa nieprzerwanie, natomiast druga zaczyna pracować w miarę wzrostu obrotów silnika. Dzięki temu, twin turbo zapewnia szybsze i bardziej płynne przyspieszenie, a także wyższą moc silnika w porównaniu z konwencjonalną turbosprężarką.
Konwencjonalna turbosprężarka składa się z jednej turbiny, która jest napędzana przez spaliny wydzielane przez silnik. Turbosprężarka podnosi wydajność silnika poprzez zwiększenie ilości dostarczanego powietrza, co skutkuje większą mocą i lepszymi osiągami.
Główną różnicą między twin turbo a standardową turbosprężarką jest to, że twin turbo zapewnia szybsze i bardziej płynne przyspieszenie, a także wyższą moc silnika w porównaniu z konwencjonalną turbosprężarką. Jednak twin turbo jest bardziej skomplikowany i droższy w produkcji i naprawie niż zwykła turbosprężarka.

model turbiny
Dwie turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jaka jest różnica między BiTurbo a TwinTurbo?

BiTurbo i TwinTurbo to dwa różne rodzaje układów turbodoładowania. BiTurbo składa się z dwóch turbosprężarek, z których jedna jest mniejsza i działa przy niższych obrotach silnika, a druga jest większa i działa przy wyższych obrotach silnika. Natomiast TwinTurbo to układ turbodoładowania, który również składa się z dwóch turbosprężarek, ale obie są tej samej wielkości. Dzięki temu TwinTurbo pozwala na szybsze turbodoładowanie i poprawę osiągów samochodu, szczególnie przy niskich obrotach silnika. W obu przypadkach celem jest zwiększenie mocy silnika i poprawa osiągów samochodu, ale różnią się one sposobem działania i konstrukcją.

Czy turbo jest tylko w dieslu?

Składanie turbo

Nie, turbodoładowanie nie jest ograniczone wyłącznie do silników wysokoprężnych (diesla). Coraz więcej nowoczesnych samochodów osobowych, zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, jest wyposażonych w turbodoładowane jednostki napędowe. Turbodoładowanie w silnikach benzynowych jest coraz bardziej powszechne i pozwala na zwiększenie mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji spalin. Dlatego turbodoładowanie jest obecnie stosowane w różnych rodzajach silników, niezależnie od rodzaju paliwa, co pozwala na poprawę osiągów i efektywności spalania.

Jak sprawdzić jakie mam turbo?

Aby sprawdzić, jakie turbo jest zamontowane w pojeździe, można skorzystać z kilku metod. Pierwszym krokiem jest znalezienie numeru seryjnego lub modelu turbosprężarki, który zazwyczaj jest umieszczony na obudowie samej turbosprężarki. Możesz także sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu lub skorzystać z poradnika użytkownika w celu zidentyfikowania zastosowanego typu turbosprężarki, który może pomóc zidentyfikować zainstalowany rodzaj turbosprężarki. Ponadto istnieją specjalistyczne strony internetowe i fora, na których użytkownicy dzielą się informacjami na temat konkretnych modeli turbosprężarek, co może być pomocne w procesie identyfikacji.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60