blog

Turbosprężarki w silnikach diesla: problemy i rozwiązania.

7 lutego 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Turbosprężarka to komponent wykorzystujący energię spalin do zwiększenia ciśnienia powietrza dostarczanego do silnika, co prowadzi do wzrostu mocy i momentu obrotowego. Popularność turbosprężarek w silnikach diesla wynika z ich zdolności do poprawy wydajności, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa. Dzięki temu silniki diesla mogą zapewniać lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa.

Typowe problemy z turbosprężarkami w silnikach diesla:
Wyciek oleju: Uszkodzenie uszczelnień turbosprężarki może powodować wyciek oleju, co może prowadzić do spadku mocy i dymienia z rury wydechowej.
Zanieczyszczenie układu dolotowego: Nagromadzenie sadzy i brudu w układzie dolotowym może ograniczać przepływ powietrza i powodować spadek mocy.
Zużycie łożysk: Zużycie łożysk turbosprężarki może powodować głośną pracę turbosprężarki i spadek jej wydajności.
Uszkodzenie mechaniczne: Turbosprężarka może ulec uszkodzeniu mechanicznemu na skutek uderzenia lub nadmiernego obciążenia.

Rozwiązania:
Regeneracja turbosprężarki: W przypadku niewielkich uszkodzeń turbosprężarkę można poddać regeneracji. Polega ona na wymianie zużytych lub uszkodzonych elementów.
Wymiana turbosprężarki: W przypadku poważniejszych uszkodzeń konieczna jest wymiana turbosprężarki na nową.
Zapobieganie awariom: Regularna wymiana oleju i filtra oleju, stosowanie paliwa dobrej jakości oraz unikanie nadmiernego obciążenia silnika mogą pomóc w przedłużeniu żywotności turbosprężarki.

model turbiny
wlewanie oleju do pojazdu

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Po czym poznać, że turbina bierze olej?

Można to zidentyfikować poprzez obecność białego dymu wydobywającego się z wydechu, co może być wynikiem wycieku oleju i jego spalania w układzie wydechowym. Dodatkowo, zwiększone zużycie oleju, zwłaszcza jeśli obserwujemy szybszy spadek jego poziomu w silniku, niż jest to typowe, może wskazywać na ten problem. Pojawienie się niebieskiego dymu z rury wydechowej również może świadczyć o spalaniu oleju, który przedostaje się do komory spalania przez uszkodzoną turbinę. Ten rodzaj dymu jest wywołany przez spalanie oleju, który zawiera związki siarki. Dodatkowym wskaźnikiem może być zauważalne zabrudzenie olejem w okolicach turbiny lub w okolicy wylotu powietrza do układu wydechowego, co sugeruje potencjalny wyciek oleju.

Ile razy można regenerować turbinę?

skrzynia biegów

Turbinę można odnawiać wielokrotnie, zależnie od stopnia jej uszkodzenia. W większości przypadków turbosprężarkę można zregenerować od 2 do 3 razy. Jednak w ekstremalnych sytuacjach, gdy turbina ulega poważnym uszkodzeniom, konieczna może być jej wymiana. Istnieje wiele czynników wpływających na liczbę możliwych regeneracji, w tym rodzaj uszkodzenia - niektóre elementy są łatwiejsze do naprawy niż inne.

Co daje regulacja sztangi turbiny?

Dostrojenie sztangi turbiny umożliwia dostosowanie ciśnienia doładowania, co ma wpływ na moc i wydajność silnika. Skrócenie sztangi powoduje wcześniejsze zamknięcie łopatek o zmiennej geometrii, co prowadzi do zwiększenia ciśnienia doładowania i mocy silnika. Z kolei wydłużenie sztangi spowoduje późniejsze zamknięcie łopatek o zmiennej geometrii, co skutkuje obniżeniem ciśnienia doładowania i wydajności silnika.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60