blog

Turbosprężarki a redukcja emisji spalin. Dowiedz się, co o tym mówią eksperci!

19 października 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Turbosprężarki są wykorzystywane w silnikach spalinowych w celu zwiększenia ich mocy i momentu obrotowego, ale mają również pozytywny wpływ na redukcję emisji spalin. Turbiny dostarczają więcej powietrza do komory spalania, co zwiększa efektywność spalania paliwa. Dzięki temu można uzyskać większą moc przy niższym zużyciu oleju napędowego. W silnikach diesla turbosprężarki pomagają również w zmniejszeniu emisji tlenków azotu poprzez zwiększenie sprężania powietrza. To umożliwia stosowanie bardziej zaawansowanych technologii kontroli emisji, takich jak układy recyrkulacji spalin (EGR) i selektywna katalityczna redukcja (SCR). Kolejnym aspektem jest to, że silniki wyposażone w turbosprężarki mogą osiągać wyższą temperaturę spalania, co pomaga w spalaniu cząstek stałych (tzw. sadzy). Więc czy DPF ma wpływ na turbosprężarkę? Odpowiedź jest jasna: tak. W połączeniu z układami filtrów cząstek stałych (DPF), turbosprężarki pomagają w redukcji emisji tych związków. Również dzięki zastosowaniu turbo, producenci mogą stosować mniejsze silniki o niższej pojemności, co z kolei przekłada się na mniejszą emisję CO2 i finalnie mniej zanieczyszczeń.

pracownia regeneracji turbosprężarek

Czy przy uszkodzonej turbinie auto kopci?

model turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Tak, przy uszkodzonej turbinie auto może kopcić. Jest to spowodowane tym, że turbosprężarka nie doprowadza odpowiedniej ilości powietrza do silnika, co prowadzi do niepełnego spalania paliwa. Kopcenie może być widoczne w postaci czarnego, białego lub niebieskiego dymu, w zależności od rodzaju uszkodzenia turbiny i przyczyny problemu. Potencjalne scenariusze, dlaczego turbosprężarka może kopcić:
• Jeśli uszczelka olejowa jest uszkodzona, może dochodzić do wycieku oleju do komory spalania. To może prowadzić do kopcenia czarnym dymem. Czarne dymienie może być również spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną.
Uszkodzony wałek turbosprężarki może prowadzić do dostawania się cząstek metalu wprost do komory spalania.
Kopcenie niebieskim dymem jest wynikiem spalania oleju smarującego. Może to być spowodowane uszkodzeniem uszczelnień turbiny, co powoduje wyciek oleju do układu dolotowego.
Uszkodzenia wewnątrz turbosprężarki, takie jak pęknięcia wirnika lub złamane łopatki, mogą prowadzić do utraty efektywności i zwiększonej emisji dymu.

Warto zaznaczyć, że kopcenie z układu wydechowego nie zawsze jest wynikiem uszkodzonej turbosprężarki. Może być również efektem innych problemów w silniku lub układzie wydechowym.

Jak poznać, że turbina bierze olej?

Turbina jest smarowana i chłodzona olejem silnikowym, jeśli bierze olej oznacza to, że wycieka on do układu dolotowego lub wydechowego i wskazuje na to kilka typowych objawów:
Kopcenie czarnym dymem- jeśli z układu wydechowego pojazdu wychodzi ciemny dym, może to oznaczać spalanie oleju w komorze spalania. Jest to częsty objaw w przypadku wycieku oleju z turbosprężarki do komory spalania.
Spadek poziomu oleju- jeśli często trzeba uzupełniać olej w silniku (szczególnie jeśli wcześniej tak nie było), może to wskazywać na jego wycieki.
• Jeśli zauważalna jest obecność oleju w układzie dolotowym lub na łopatkach turbosprężarki, jest to wyraźny znak, że przedostaje się on do turbosprężarki.
Kontrolka silnika (check engine)- Wiele nowoczesnych pojazdów jest wyposażonych w systemy diagnostyczne, które mogą wykrywać problemy z turbosprężarką i aktywować kontrolkę silnika.

model turbosprężarki

Czy turbina może zatrzeć silnik?

Istnieją sytuacje, w których poważna awaria turbosprężarki może wpłynąć na pracę silnika- jest to możliwe, jeśli dostanie się do niego olej lub inne zanieczyszczenia. Spalanie oleju może prowadzić do nadmiernego osadzania się sadzy na tłokach, zaworach i innych elementach silnika. Z reguły jednak uszkodzona turbosprężarka nie zatrze silnika w dosłownym znaczeniu tego słowa.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60