blog

Turbosprężarka w twoich rękach - samodzielna regeneracja krok po kroku.

8 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Regeneracja turbosprężarki jest skomplikowanym zadaniem, które zazwyczaj powinno być wykonane przez doświadczonych mechaników, jednak jeśli jesteś zdeterminowany do samodzielnej regeneracji turbiny, oto ogólny krok po kroku przewodnik, który może ci pomóc. Przed przystąpieniem do regeneracji turbosprężarki należy przygotować odpowiednie narzędzia i materiały np. klucze nasadowe i płaskie czy manometr.
Krok 1: Demontaż turbosprężarki- w tym celu należy odkręcić śruby mocujące turbosprężarkę do kolektora wydechowego i do kolektora dolotowego. Następnie trzeba odłączyć przewody olejowe i przewody powietrza. Po demontażu turbosprężarki powinno się ją dokładnie oczyścić z brudu i oleju. Można to zrobić za pomocą sprężonego powietrza lub benzyny ekstrakcyjnej.
Krok 2: Rozmontowanie turbosprężarki- należy odkręcić śruby mocujące obudowę turbiny, następnie wyjąć wirnik i resztę elementów wewnętrznych oraz dokładnie oczyścić wszystkie części.
Krok 3: Wymiana uszkodzonych części- w tej części powinno się zacząć od sprawdzenia, czy istnieją jakiekolwiek uszkodzone lub zużyte elementy w turbosprężarce, następnie trzeba wymienić uszkodzone elementy, takie jak łożyska czy pierścienie uszczelniające. Upewnij się, że używasz tylko oryginalnych części zamiennych lub wysokiej jakości zamienników.
Krok 4: Złożenie turbosprężarki- w tej części trzeba zamontować wszystkie części turbosprężarki w odwrotnej kolejności, w jakiej zostały zdemontowane oraz upewnić się, że wszystkie elementy są dokładnie umieszczone i uszczelnione.
Krok 5: Montaż- należy przymocować turbosprężarkę z powrotem do silnika zgodnie z instrukcjami producenta pojazdu oraz podłączyć wszystkie rury dolotowe i wydechowe, a także przewody i połączenia elektryczne.
Krok 6: Testowanie- na koniec powinno się sprawdzić turbinę pod kątem jej poprawnego działania oraz upewnić się, że nie ma wycieków lub innych problemów.

pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

model turbiny w dieslu

Turbosprężarka w silniku diesla a efektywność spalania: czy oszczędzisz paliwo?

Turbosprężarki pozwalają na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika, co oznacza, że pojazdy diesel z turbiną są bardziej responsywne i efektywne w różnych warunkach jazdy. Można osiągnąć lepszą wydajność na autostradzie, jak i podczas pokonywania wzgórz. Poprawa efektywności spalania to kluczowa korzyść wynikająca z użycia turbosprężarki w silnikach diesla. Zwiększone dostarczanie tlenu i lepsze spalanie paliwa oznacza, że silnik może osiągać lepsze wyniki energetyczne, co z kolei prowadzi do mniejszego zużycia paliwa na jednostkę mocy.

Korzyści z zastosowania turbosprężarki w aucie.

Jedną z najważniejszych korzyści z zastosowania turbosprężarki jest znaczący wzrost mocy silnika. Poprzez sprężanie powietrza i dostarczanie go do silnika w większych ilościach, turbosprężarka pozwala na zwiększenie efektywności spalania, co przekłada się na większą moc i wydajność pojazdu. Dla wielu kierowców oznacza to bardziej dynamiczne przyspieszenie i lepsze osiągi na drodze. Turbosprężarki przyczyniają się również do zmniejszenia emisji spalin poprzez zwiększenie wydajności spalania. Dobrej jakości turbosprężarka może również przyczynić się do zwiększenia trwałości silnika, ponieważ obniża obciążenie jednostki napędowej i zmniejsza zużycie.

model turbiny w dieslu

Dymienie z turbosprężarki: przyczyny i objawy.

Główne przyczyny dymienia z turbosprężarki to uszkodzone łożyska lub uszczelki turbiny, które mogą prowadzić do przecieku oleju do układu dolotowego lub wydechowego, co w efekcie może właśnie powodować dymienie. Uszkodzone wirniki lub łopatki w turbosprężarce również mogą zakłócać prawidłowy przepływ powietrza i oleju, co może prowadzić do dymienia. Uszkodzenia mogą wynikać z nadmiernej temperatury, wibracji, zanieczyszczeń lub nadmiernego obciążenia.
Natomiast objawami dla tego problemu będzie wydobywanie się dymu w kolorze białym, który może wskazywać na przeciek oleju do układu dolotowego lub wydechowego. Czarny dym wskazuje na nadmierną ilość paliwa spalanego w silniku. Natomiast niebieski dym jest często związany z wyciekami oleju do układu wydechowego.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60