Turbosprężarka a start-stop
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak wiadomo, turbosprężarką pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, dlatego też ważne jest, aby przed wyłączeniem silnika odczekać kilkanaście sekund, aby ochłodzić turbo. W warunkach miejskich silnik, jak i turbosprężarka nie ma wystarczającego czasu na rozgrzanie się. System start-stop powoduje, że pojazd zatrzymując się na światłach gaśnie, aby ponownie uruchomić auto w zależności od skrzyni biegów, należy wcisnąć sprzęgło lub zdjąć nogę z pedału hamulca. Jaki zatem wpływ na turbosprężarkę ma system start-stop? Otóż pojazd wyposażony w ten system posiada również specjalne oprogramowanie, które weryfikuje między innymi, jakie jest położenie pedału sprzęgła czy też hamulca, ustawienia klimatyzacji, układ sterujący baterią, smarowanie turbo oraz wiele innych czynników, która wpływają na to, czy system ten zadziała, czy też nie.
Wraz z systemem start-stop niektórzy producenci stosują dodatkowe zabezpieczenia jak np. system podtrzymujący obieg olejowy turbosprężarki po wyłączeniu silnika. W przypadku systemu start-stop warto również zwrócić uwagę na silnik, który nie lubi wyłączania przy każdym postoju. System start-stop spowodować może poważniejszą usterkę alternatora oraz rozrusznika, niż samej turbosprężarki.
1. Jak wyłączyć na stałe system start-stop?
Jeżeli obawiasz się, że system start-stop znacznie skróci żywotność Twojej turbosprężarki oraz silnika, możesz go dezaktywować do momentu ponownego uruchomiania podjazdu. Niestety w niektórych pojazdach nie ma możliwości wyłączenia systemu na stałe.
Jak użytkować auto z turbina?
Turbosprężarka pracuje w szczególnie trudnych warunkach, dlatego też jej żywotność w dużej mierze uzależniona jest od tego, w jaki sposób obchodzi się z nią właściciel pojazdu. Cykliczna kontrola poziomu oleju oraz jego okresowa wymiana wraz z filtrami jest ważna, tak samo, jak regularna diagnostyka układu turbodoładowania.
Warto również zadbać o styl jazdy, poruszanie się wyłącznie w warunkach miejscach oddziałuje niekorzystanie nie tylko na turbo, ale również i na filtr cząstek stałych. Przed wyłączeniem pojazdu należy odczekać około minuty w celu ochłodzenia turbosprężarki, natomiast przed rozpoczęciem jazdy nie należy od razu wciskać pedału gazu, kiedy olej nie jest dostatecznie rozgrzany. Nie należy również bagatelizować objawów wskazujących na awarię układu turbodoładowania – jazda z niesprawnych pojazdem doprowadzić może do awarii innych części samochodowych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
System start-stop jest rozwiązaniem, które polega na automatycznym wyłączaniu silnika podczas postoju, a następnie jego ponownym uruchomieniu po ruszeniu. Jest to rozwiązanie, które ma na celu poprawę efektywności paliwowej oraz zmniejszenie emisji spalin. Turbosprężarka jest elementem, który pozwala na zwiększenie mocy silnika poprzez doładowanie go powietrzem pod ciśnieniem. W przypadku systemu start-stop, turbosprężarka pracuje w trybie ciągłym, nawet podczas postoju. W związku z tym, system start-stop może mieć wpływ na pracę turbosprężarki, gdyż pozwala na przerywanie pracy silnika, co może prowadzić do przegrzania turbosprężarki, co w konsekwencji prowadzić do awarii. Dlatego też, samochody z systemem start-stop często posiadają specjalne rozwiązania, które pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury turbosprężarki.