blog

Turbosprężarka 717662-1

25 marca 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Naprawa Turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Oferujemy regenerację lub sprzedaż zregenerowanej w 100% sprawnej turbosprężarki 717662-1 GARRETT.
W sprzedaży posiadamy również turbiny nowe, jak i części do nich:

  • komplet uszczelek montażowych,
  • koras/rdzeń turbosprężarki.

Na Twoje życzenie - oprócz regeneracji - przeprowadzamy także diagnostykę turbosprężarek, jak i ich poszczególnych elementów – weryfikacja jest bezpłatna. Ty decydujesz, nie czekaj - przyjmujemy zamówienia z całego kraju.

Regeneracja turbin przeprowadzana jest z zachowaniem najwyższych standardów. Uszkodzone elementy wymieniamy na oryginalne części firmy Melett i znanych światowych producentów.

Oprócz kompleksowo zregenerowanej turbosprężarki otrzymasz:

  • protokół z przeprowadzonej regeneracji, potwierdzający uzyskanie parametrów odpowiadających fabrycznie nowej turbinie,
  • 24-miesięczną gwarancję,
  • przyjemność z bezawaryjnej, spokojnej jazdy.

Zadzwoń! Zamówienia złożone do godziny 11:00 realizowane są jeszcze tego samego dnia!

Turbosprężarka 717662-1 dostępna jest również pod numerami:

  • 73501386

Pasuje do pojazdów:

  • Alfa-Romeo 166 2.4 JTD
    Silnik: M20 2400 JTD 5C 10V
  • Lancia Thesis 2.4 JTD
    Silnik: M20 2400 JTD 5C 10V

Turbina 717662-1 | Wymiana zaworu podciśnienia turbosprężarki

Zawór podciśnienia turbiny, potocznie zwany gruszką turbiny automatycznie ogranicza maksymalne doładowanie silnika. Poruszająca się sztanga gruszki steruje łopatkami zmiennej geometrii. Jeśli natomiast chodzi o prawidłową pracę sztangi turbiny, powinna ona odbywać się płynnie, występowanie skoków oznaczać może: zatarcie technologii VNT lub też zatarcie, jak i również nieszczelność siłownika.

Wymianę gruszki turbiny najlepiej i najwygodniej przeprowadzić na wymontowanej z samochodu turbosprężarce. Nie wolno zapominać również o jej późniejszej kalibracji, które polega na odpowiednim wyregulowaniu sztangi turbiny:

◊ wydłużenie sztangi wcześniej otwiera zawór upustowy, przez co następuje wolniejsze doładowanie,
◊ skracanie sztangi zamyka zawór upustowy, powodując szybsze ciśnienie doładowania.

Objawy świadczące o tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny:

◊ efekt turbodziury,
◊ przeładowanie turbo,
◊ brak odpowiedniego doładowania turbosprężarki.

Tak więc, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z mechaniką samochodową, a sama wymiana gruszki wydaje Ci się prosta, lepiej oddaj swoje turbo w ręce specjalistów. Najlepsze parametry regulacji gruszki uzyskać można na specjalistycznej maszynie, którą posiada nasz serwis.

Domowy test gruszki turbiny | Czy to możliwe?

Prawidłowe działanie gruszki możemy przeprowadzić w domu na dwa sposoby:

1. Za pomocą sprzętu diagnostycznego np. programem VAG-Com
Po starcie programu wyskakuje nam okno, postępujemy według następującej kolejności:

Select ► 01-Engine►Fault Codes-02

Ukaże się nam okno z listą zapamiętanych błędów ich opisy, jak i przyczyny wystąpienia można znaleźć w Internecie. Aby skasować błędy należy wybrać Clear Codes-05. UWAGA! Skasowanie błędu nie zawsze wiąże się z naprawą usterki.

2. Przy użyciu wężyka i strzykawki
Podłączonym do gruszki domowej roboty „zestawem sprawdzającym” zasysamy powietrze i obserwujemy sztangę. Jeśli po zassaniu powietrza cięgno samoczynnie opada, świadczy to o nieszczelności gruszki. W takie sytuacji należy ją wymienić na sprawną.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Jerzy
2023-01-20 10:41:59
Zawór podciśnienia jest elementem turbosprężarki 717662-1 w samochodzie Alfa-Romeo 166 2.4 JTD, który reguluje ilość podciśnienia używanego do pracy zaworu upustowego. Jeśli zawór podciśnienia jest uszkodzony lub zużyty, może to prowadzić do problemów z ciśnieniem doładowania i awarii turbosprężarki. Wymiana zaworu podciśnienia wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności, więc należy skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą od turbosprężarek, który może wymienić zawór podciśnienia. Wymiana zaworu podciśnienia wymaga demontażu i remontu turbosprężarki, więc jest to skomplikowane i kosztowne zadanie, które wymaga specjalistycznych narzędzi i materiałów.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60