blog

Turbosprężarka 53039700011

24 marca 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Turbo zregenerowane

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 53039700011 firmy KKK (BorgWarner).
W sprzedaży posiadamy również turbiny nowe, jak i części do nich:
◊ komplet uszczelek montażowych,
◊ CHRA turbosprężarki.

Na Twoje życzenie - oprócz regeneracji - przeprowadzamy także diagnostykę turbosprężarek, jak i ich poszczególnych elementów – weryfikacja jest bezpłatna. Ty decydujesz, nie czekaj - przyjmujemy zamówienia z całego kraju.

Regeneracja turbin przeprowadzana jest z zachowaniem najwyższych standardów. Uszkodzone elementy wymieniamy na oryginalne części firmy Melett i znanych światowych producentów.

Oprócz kompleksowo zregenerowanej turbosprężarki otrzymasz:

◊ protokół z przeprowadzonej regeneracji, potwierdzający uzyskanie parametrów odpowiadających fabrycznie nowej turbinie,
◊ 24-miesięczną gwarancję BEZ LIMITU PRZEJECHANYCH KILOMETRÓW,
◊ przyjemność z bezawaryjnej, spokojnej jazdy.

Zadzwoń! Zamówienia złożone do godziny 11:00 realizowane są jeszcze tego samego dnia!

Turbosprężarka 53039700011 dostępna jest również pod numerem: 06A145703G.

Pasuje do pojazdów:
◊ Audi A3 1.8 T (8L)
Silnik: AGU / ALN / ARZ
Moc: 150 KM

◊ Skoda Octavia I 1.8 T
Silnik: AGU
Moc: 150 KM

◊ Volkswagen Beetle 1,8T
Silnik: AVC APH AGU
Moc: 150 KM

◊ Volkswagen Bora 1,8T
Silnik: AVC APH AGU
Moc: 150 KM

◊ Volkswagen Golf IV 1,8T
Silnik: AGU
Moc: 150 KM

Turbina 53039700011 | Turbosprężarka - jak działa?

Do niedawna turbosprężarka kojarzona była wyłącznie z samochodami sportowymi, dziś na wyposażeniu ma ją niemalże każdy w swoim samochodzie. Jej głównym celem jest zwiększenie mocy silnika. Ale czy wiecie, jaka jest dokładna zasada działania turbosprężarki? Odpowiedź na to pytanie najlepiej rozpocząć od wyjaśnienia tego, jak turbo jest zbudowane.

Turbosprężarka zbudowana jest z turbiny oraz sprężarki. Co to jest turbina? Turbo napędzane jest spalinami z silnika, które przepływają przez wirnik. Turbina znajduje się po stronie ciepłej, z kolei sprężarka jest po stronie zimnej turbosprężarki. W komorze olejowej turbosprężarki (znajduje się ona pomiędzy turbiną a sprężarką), usytuowana jest tuleja, która łączy ze sobą wirnik i koło kompresji. Napędzany siłą spalin wirnik porusza kołem kompresji, które napędzane jest z kolei powietrzem z dolotu – tak sprężone powietrze przepływa przez intercooler, a następnie trafia z powrotem do silnika. Tak w skrócie wygląda działanie turbosprężarki.

Zastosowanie intercoolera nie tylko pozwala na zachowanie prawidłowej temperatury powietrza znajdującego się w układzie turbodoładowania, ale również wpływa na wzrost mocy samochodu nawet o 20%.

Warunki pracy turbosprężarki nie należą do łatwych i przyjemnych. Spaliny produkowane przez silnik diesla mogą osiągać temperaturę nawet 700°C, z kolei w samochodach z silnikiem benzynowym nawet 1 000°C. Z tego też powodu kierowcy powinni zadbać o prawidłową eksploatację turbo, czyli:
- zapewnić właściwe smarowanie - wysokiej jakości olej,
- systematycznie kontrolować oraz wymieniać zanieczyszczone filtry,
- unikać zimnego startu,
- chłodzić turbo po długiej i dynamicznej podróży.

Są to nieliczne, ale również standardowe czynności, które znacznie wpłyną na dłuższą żywotność turbosprężarki.

Czy wiesz, kiedy włącza się turbina w samochodzie? 

Nie ma ściśle określonego przedziału obrotów, przy których turbo zaczyna swoją pracę. Uzależnione jest to również od auta, jak i samej turbosprężarki. Ogólnie turbosprężarka swoją pracę rozpoczyna już w momencie uruchomienia silnika, jednak jej praca na niskich obrotach nie jest aż tak odczuwalna. W samochodach o zapłonie samoczynnym – dieslach - kierowca zaczyna odczuwać pracę turbo w okolicach 2 000 obr./min. natomiast w samochodach z silnikiem benzynowym odczuwalna praca turbo zachodzi przy około 3 000 obr./min. – 3 500 obr./min.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Karol
2023-01-20 10:43:11
Turbosprężarka to urządzenie, które wykorzystuje energie spalin, aby zwiększyć ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika. Składa się z dwóch wałków - kompresora i turbiny - które są połączone ze sobą przez wał. W przypadku turbosprężarki 53039700011 w Audi A3 1.8 T (8L), spaliny wytwarzane przez silnik przepływają przez turbinę, która jest zamontowana z tyłu silnika. Turbina jest napędzana przez spaliny, które obracają wał turbiny. Wał turbiny jest połączony z wałem kompresora, który jest zamontowany z przodu silnika. Kiedy wał turbiny jest napędzany przez spaliny, wał kompresora jest również obracany, co pozwala na kompresowanie powietrza dostarczanego do silnika. Kompresowane powietrze jest cieplejsze niż powietrze atmosferyczne, więc jest ono chłodzone przed dostarczeniem do silnika. To pozwala na zwiększenie ilości tlenu dostarczanego do silnika, co pozwala na uzyskanie większej mocy i wydajności silnika. Turbosprężarka jest zamontowana bezpośrednio na silniku i jest napędzana przez spaliny, dlatego jest ona bardziej efektywna niż tradycyjne układy doładowania, które są napędzane przez wał silnika. Dlatego też turbosprężarka jest bardziej efektywna w zwiększaniu mocy silnika, szczególnie przy niskich obrotach.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60