blog

Turbo wstaje przy 2500 obr/min.

26 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Turbosprężarka zaczyna swoją pracę już od momentu uruchomienia jednostki napędowej, jednak jej działanie odczuwalne jest dopiero w zakresie 2500 - 3000 obr/min. – tak przynajmniej powinno być w sprawnym pojeździe. Jeżeli podczas przyspieszania nie odczuwasz charakterystycznego wbijania w fotel, a Twój pojazd z opóźnieniem reaguje na wciśnięty pedał gazu, czyli występuje tzw. turbodziura oznaczać to może, że doszło do zablokowania mechanizmu VNT lub do uszkodzenia siłownika podciśnieniowego.

wstawanie turbo przy wyższych obrotach

Regeneracja turbosprężarki ma na celu przywrócenie jej parametrów porównywalnych z parametrami fabrycznie nowej turbiny. Polega ona na dokładnym oczyszczeniu zarówno muszli turbo, jak i technologii zmiennej geometrii łopatek turbiny z nagromadzonego nagaru i innych zanieczyszczeń.

1. Dlaczego turbo po regeneracji późno wstaje?

Przyczyną późnego wstawania turbosprężarki jest niepoprawnie przeprowadzony proces regeneracji, najczęściej związane jest to z niedokładną kalibracją turbiny lub jej brakiem. W takiej sytuacji należy oddać turbinę do ponownej regeneracji. Dzieje się tak w przypadku wybrania niedoświadczonego mechanika, który pomimo najlepszych narzędzi i chęci niestety nie posiada najważniejszego – doświadczenia.

Problemem może być również nieprawidłowe podłączenie turbosprężarki lub też nieodpowiednio dobrana turbina. Ale również nieszczelność układu dolotowego powodować może, że turbo będzie późno wstawać.

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi turbiny

Dokładana kalibracja turbosprężarki, zaraz po prawidłowo wykonanej regeneracji jest kluczowym czynnikiem wypływającym na żywotność turbo. Źle wyregulowana sztanga turbiny powodować będzie opóźnioną reakcje turbo na przyspieszanie, ale będzie również jednym z powodów powstawania licznych awarii pojazdu.

turbo późno wstaje

Regulacja sztangi turbiny polega na odpowiednim wydłużeniu i skróceniu cięgna. Odbywa się na specjalistycznej maszynie, która możliwa ustawienie jak najlepszych parametrów. Sztanga turbiny odpowiada za ustawienie łopatek zmiennej geometrii turbiny, które regulują przepływ spalin, dlatego ważna jest jej prawidłowa praca.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Zbyszek
2023-01-12 14:49:09
Turbo wstaje przy 2500 obr/min, oznacza to, że turbosprężarka zaczyna produkować dodatkową moc i ciśnienie powietrza w silniku dopiero w momencie, gdy silnik pracuje na takiej prędkości obrotowej. To jest normalne dla wielu samochodów, ponieważ turbosprężarka potrzebuje pewnego poziomu prędkości obrotowej, aby rozpędzić się i zacząć dostarczać dodatkowe powietrze do silnika. Jednakże, jeśli turbo wstaje przy 2500 obr/min. jest to wyższe niż zwykle i może być oznaką problemu z turbo. Może to być spowodowane przez problemy z układem dolotowym, niedrożnością układu wydechowego, brakiem smarowania, czy też uszkodzeniem samej turbosprężarki. W takim przypadku powinniśmy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który będzie mógł dokładnie zdiagnozować problem i dobrać odpowiednie rozwiązanie.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60