Turbo wstaje przy 2500 obr/min.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka zaczyna swoją pracę już od momentu uruchomienia jednostki napędowej, jednak jej działanie odczuwalne jest dopiero w zakresie 2500 - 3000 obr/min. – tak przynajmniej powinno być w sprawnym pojeździe. Jeżeli podczas przyspieszania nie odczuwasz charakterystycznego wbijania w fotel, a Twój pojazd z opóźnieniem reaguje na wciśnięty pedał gazu, czyli występuje tzw. turbodziura oznaczać to może, że doszło do zablokowania mechanizmu VNT lub do uszkodzenia siłownika podciśnieniowego.
Regeneracja turbosprężarki ma na celu przywrócenie jej parametrów porównywalnych z parametrami fabrycznie nowej turbiny. Polega ona na dokładnym oczyszczeniu zarówno muszli turbo, jak i technologii zmiennej geometrii łopatek turbiny z nagromadzonego nagaru i innych zanieczyszczeń.
1. Dlaczego turbo po regeneracji późno wstaje?
Przyczyną późnego wstawania turbosprężarki jest niepoprawnie przeprowadzony proces regeneracji, najczęściej związane jest to z niedokładną kalibracją turbiny lub jej brakiem. W takiej sytuacji należy oddać turbinę do ponownej regeneracji. Dzieje się tak w przypadku wybrania niedoświadczonego mechanika, który pomimo najlepszych narzędzi i chęci niestety nie posiada najważniejszego – doświadczenia.
Problemem może być również nieprawidłowe podłączenie turbosprężarki lub też nieodpowiednio dobrana turbina. Ale również nieszczelność układu dolotowego powodować może, że turbo będzie późno wstawać.
Turbo późno wstaje - regulacja sztangi turbiny
Dokładana kalibracja turbosprężarki, zaraz po prawidłowo wykonanej regeneracji jest kluczowym czynnikiem wypływającym na żywotność turbo. Źle wyregulowana sztanga turbiny powodować będzie opóźnioną reakcje turbo na przyspieszanie, ale będzie również jednym z powodów powstawania licznych awarii pojazdu.
Regulacja sztangi turbiny polega na odpowiednim wydłużeniu i skróceniu cięgna. Odbywa się na specjalistycznej maszynie, która możliwa ustawienie jak najlepszych parametrów. Sztanga turbiny odpowiada za ustawienie łopatek zmiennej geometrii turbiny, które regulują przepływ spalin, dlatego ważna jest jej prawidłowa praca.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbo wstaje przy 2500 obr/min, oznacza to, że turbosprężarka zaczyna produkować dodatkową moc i ciśnienie powietrza w silniku dopiero w momencie, gdy silnik pracuje na takiej prędkości obrotowej. To jest normalne dla wielu samochodów, ponieważ turbosprężarka potrzebuje pewnego poziomu prędkości obrotowej, aby rozpędzić się i zacząć dostarczać dodatkowe powietrze do silnika. Jednakże, jeśli turbo wstaje przy 2500 obr/min. jest to wyższe niż zwykle i może być oznaką problemu z turbo. Może to być spowodowane przez problemy z układem dolotowym, niedrożnością układu wydechowego, brakiem smarowania, czy też uszkodzeniem samej turbosprężarki. W takim przypadku powinniśmy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który będzie mógł dokładnie zdiagnozować problem i dobrać odpowiednie rozwiązanie.