Localizations image

Turbo wstaje przy 2500 obr/min.

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Turbosprężarka zaczyna swoją pracę już od momentu uruchomienia jednostki napędowej, jednak jej działanie odczuwalne jest dopiero w zakresie 2500 - 3000 obr/min. – tak przynajmniej powinno być w sprawnym pojeździe. Jeżeli podczas przyspieszania nie odczuwasz charakterystycznego wbijania w fotel, a Twój pojazd z opóźnieniem reaguje na wciśnięty pedał gazu, czyli występuje tzw. turbodziura oznaczać to może, że doszło do zablokowania mechanizmu VNT lub do uszkodzenia siłownika podciśnieniowego.

Turbo wstaje przy 2500 obr/min.
Turbo wstaje przy 2500 obr/min.

Regeneracja turbosprężarki ma na celu przywrócenie jej parametrów porównywalnych z parametrami fabrycznie nowej turbiny. Polega ona na dokładnym oczyszczeniu zarówno muszli turbo, jak i technologii zmiennej geometrii łopatek turbiny z nagromadzonego nagaru i innych zanieczyszczeń.

1. Dlaczego turbo po regeneracji późno wstaje?

Przyczyną późnego wstawania turbosprężarki jest niepoprawnie przeprowadzony proces regeneracji, najczęściej związane jest to z niedokładną kalibracją turbiny lub jej brakiem. W takiej sytuacji należy oddać turbinę do ponownej regeneracji. Dzieje się tak w przypadku wybrania niedoświadczonego mechanika, który pomimo najlepszych narzędzi i chęci niestety nie posiada najważniejszego – doświadczenia.

Problemem może być również nieprawidłowe podłączenie turbosprężarki lub też nieodpowiednio dobrana turbina. Ale również nieszczelność układu dolotowego powodować może, że turbo będzie późno wstawać.

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi turbiny

Dokładana kalibracja turbosprężarki, zaraz po prawidłowo wykonanej regeneracji jest kluczowym czynnikiem wypływającym na żywotność turbo. Źle wyregulowana sztanga turbiny powodować będzie opóźnioną reakcje turbo na przyspieszanie, ale będzie również jednym z powodów powstawania licznych awarii pojazdu.

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi turbiny
Turbo późno wstaje - regulacja sztangi turbiny

Regulacja sztangi turbiny polega na odpowiednim wydłużeniu i skróceniu cięgna. Odbywa się na specjalistycznej maszynie, która możliwa ustawienie jak najlepszych parametrów. Sztanga turbiny odpowiada za ustawienie łopatek zmiennej geometrii turbiny, które regulują przepływ spalin, dlatego ważna jest jej prawidłowa praca.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Schemat Turbosprężarki 02 października 2018

Schemat Turbosprężarki

1. SCHEMAT TURBOSPRĘŻARKI - Działanie, budowa, konstrukcja, specyfikacja, idea, ro...

Turbosprężarka 717858-3 29 kwietnia 2021

Turbosprężarka 717858-3

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 717858-3 firm...

Turbina padła podczas jazdy 12 stycznia 2021

Turbina padła podczas jazdy

Jeżeli turbina padła podczas jazdy to znak, że turbosprężarka jest w fazie awarii. Skut...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO