W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zadaniem intercoolera jest chłodzenie powietrza, czego efektem jest zwiększenie mocy samochodu nawet o 20%, jednak gdy zauważymy, że turbo puszcza olej do intercoolera, nie możemy bagatelizować tego zjawiska. Oczywiście niewielka ilość oleju nie powinna wyrządzić wielkich szkód, jednak „lepiej dmuchać na zimne” w dosłownym tego powiedzenia znaczeniu. Jeśli zauważymy, że turbina puszcza olej do intercoolera, może sygnalizować to jej zużycie. O tym, że turbo puszcza olej do dolotu, może również świadczyć defekt wirnika. Jazda z wadliwym intercoolerem wpływa na pracę silnika, oprócz mechanicznych uszkodzeń, intercooler może zostać zanieczyszczony opiłkami metalu lub innym odłamanym elementem np. z wirnika. Kolejnym problemem jest nieszczelny intercooler, objawy świadczące o tym to spadek mocy silnika, większy pobór paliwa czy też podejrzany dym wydostający się z wydechu. Nieszczelny intercooler nie doprowadza odpowiedniej ilości powietrza, przez co pogarsza się dynamika pracy samochodu, a turbosprężarka nie wytworzy wymaganego ciśnienia w układzie, dodatkowo nastąpi szybsze jej zużycie.
Dlaczego turbo puszcza olej do wydechu?
Przyczyną oleju w wydechu może się okazać za wysoki jego poziom. Innym powodem, dla którego turbo puszcza olej do wydechu, jest zablokowana odma, w tym przypadku dochodzi nie tylko do wydzielania się oleju, ale również i uszkodzone mogą zostać uszczelki. Nie należy bagatelizować plamy oleju pod samochodem, która wskazywać może na kapiący olej z turbiny. W zaistniałej sytuacji najlepiej udać się do serwisu, gdzie szybko zostanie zlokalizowane miejsce awarii, a następnie poddane naprawie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze