Turbo przeładowuje
Przyczyną tego, że turbo przeładowuje jest zbyt duże ciśnienie doładowania w turbosprężarce, co może sygnalizować problemy w układzie regulacji ciśnienia doładowania. O tym, że turbo przeładowuje, objawy mogą być widoczne gołym okiem, a należą do nich: praca samochodu w trybie awaryjnym, a po podłączeniu testera pod samochód zapamiętane błędy w ECU – 17965 lub P1557. Jeżeli chodzi o uszkodzenia w układzie regulacji ciśnienia, to może to być zawór N75, gruszka turbiny, zmienna geometrii VNT, np. nieprawidłowa kalibracja łopatek zmiennej geometrii VNT lub zatarcie łopatek. Może również dojść do sytuacji, gdzie wystąpić może przeładowanie turbiny po regeneracji, przyczyną takiego zjawiska może być nieprawidłowo przeprowadzona regeneracja turbo.

Przeładowanie turbiny - jak naprawić samemu?
Regulację zaczynamy od zlokalizowania gruszki, ponieważ cały proces regulacji będziemy przeprowadzać na niej. Następnie kombinerkami lub kluczem zaciskowym łapiemy za śrubę regulacyjną siłownika, później luzujemy śrubę kontrującą siłownik. Prawidłowe wyregulowanie turbo wymaga precyzyjności, każdy obrót nawet najmniejszy ma znaczenie, dlatego też prób testowych wykonać możemy nawet kilkanaście, zanim wyregulujemy prawidłowo turbinę. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy podołamy naprawie przeładowania turbiny samemu, najlepiej udać się do serwisu, gdzie zajmą się tym fachowcy. Jeśli turbina została wyregulowana należycie, ale nadal występuje przeładowanie turbiny 2.0 TDI, przyczyny należy poszukać w pozostałych elementach układu regulacji ciśnieniem doładowania, ponieważ mogło dojść do uszkodzenia np. zaworu N75, który odpowiada za dostarczanie odpowiedniej ilości spalin do wirnika turbiny.

Dodaj komentarz

Komentarze
w końcu ktoś po polsku wyjasnil temat przeładowania turbosprezarki