Turbo późno wstaje - regulacja sztangi
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jednym z objawów świadczących o tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny po regeneracji jest to, że turbo późno wstaje - regulacja sztangi jest pierwszą czynnością jakiej należy się podjąć w takim przypadku. Oczywiście, może się okazać, że turbo po regeneracji późno wstaje ponieważ taka kalibracja nie miała w ogóle miejsc lub, że regeneracja została wykonana nieudolnie.
Regulacja sztangi turbiny polega na prawidłowym ustawieniu dwóch śrub:
1. Śruba regulacyjna zderzaka
2. Śruba ogranicznika turbiny
Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie regulacji sztangi naszemu serwisowi, który specjalizuje się w regeneracji turbosprężarek i zna temat od podszewki. Ważna jest dokładna regulacja ogranicznika turbiny (cięgna), ponieważ wpływa to na prawidłową pracę turbosprężarki, która ma wpływa na właściwe działanie samochodu.
Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna
Kalibrowanie cięgna turbiny polega na jego skracaniu i wydłużaniu. Wydłużenie sztangi turbiny przyczyni się do wcześniejszego otwarcia zaworu upustowego. Z kolei, co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie zamyka zawór upustowy, regulując sztangę należy uważać, aby za bardzo jej nie skrócić. Zarówno wydłużenia jak i skrócenie sztangi wpływa na prędkość ciśnienia doładowania.
Awaria turbosprężarki może objawiać się również skokami sztangi turbiny. Skok, czy też skoki sztangi turbiny oznaczają, że mamy do czynienia z nieszczelnym siłownikiem lub zatartą zmienna geometrią (VNT).
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli turbo "późno wstaje" (czyli pojawia się opóźnienie w działaniu turbosprężarki), to jednym z możliwych rozwiązań jest regulacja sztangi. Sztanga jest elementem, który odpowiada za otwieranie i zamykanie zaworu wastegate (zaworu odpowiedzialnego za regulację ciśnienia doładowania) Regulacja sztangi polega na zwiększeniu lub zmniejszeniu długości sztangi, co skutkuje bardziej lub mniej otwartym zaworem wastegate. W efekcie pozwala to na lepsze dostosowanie ciśnienia doładowania do warunków jazdy. Jednak należy pamiętać, że każda regulacja powinna być dokonywana przez specjalistę, ponieważ nieprawidłowa regulacja może prowadzić do uszkodzenia silnika lub innych podzespołów. Jeśli opóźnienie w działaniu turbosprężarki jest związane z innymi problemami, takimi jak brak ciśnienia oleju lub zanieczyszczenie filtra powietrza, to regulacja sztangi nie jest wystarczającym rozwiązaniem i trzeba zdiagnozować i usunąć przyczynę problemu.