W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jednym z objawów świadczących o tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny po regeneracji jest to, że turbo późno wstaje - regulacja sztangi jest pierwszą czynnością jakiej należy się podjąć w takim przypadku. Oczywiście, może się okazać, że turbo po regeneracji późno wstaje ponieważ taka kalibracja nie miała w ogóle miejsc lub, że regeneracja została wykonana nieudolnie.
Regulacja sztangi turbiny polega na prawidłowym ustawieniu dwóch śrub:
1. Śruba regulacyjna zderzaka
2. Śruba ogranicznika turbiny
Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie regulacji sztangi naszemu serwisowi, który specjalizuje się w regeneracji turbosprężarek i zna temat od podszewki. Ważna jest dokładna regulacja ogranicznika turbiny (cięgna), ponieważ wpływa to na prawidłową pracę turbosprężarki, która ma wpływa na właściwe działanie samochodu.
Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna
Kalibrowanie cięgna turbiny polega na jego skracaniu i wydłużaniu. Wydłużenie sztangi turbiny przyczyni się do wcześniejszego otwarcia zaworu upustowego. Z kolei, co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie zamyka zawór upustowy, regulując sztangę należy uważać, aby za bardzo jej nie skrócić. Zarówno wydłużenia jak i skrócenie sztangi wpływa na prędkość ciśnienia doładowania.
Awaria turbosprężarki może objawiać się również skokami sztangi turbiny. Skok, czy też skoki sztangi turbiny oznaczają, że mamy do czynienia z nieszczelnym siłownikiem lub zatartą zmienna geometrią (VNT).
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze