Localizations image

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Jednym z objawów świadczących o tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny po regeneracji jest to, że turbo późno wstaje - regulacja sztangi jest pierwszą czynnością jakiej należy się podjąć w takim przypadku. Oczywiście, może się okazać, że turbo po regeneracji późno wstaje ponieważ taka kalibracja nie miała w ogóle miejsc lub, że regeneracja została wykonana nieudolnie.
Regulacja sztangi turbiny polega na prawidłowym ustawieniu dwóch śrub:
1. Śruba regulacyjna zderzaka
2. Śruba ogranicznika turbiny
Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie regulacji sztangi naszemu serwisowi, który specjalizuje się w regeneracji turbosprężarek i zna temat od podszewki. Ważna jest dokładna regulacja ogranicznika turbiny (cięgna), ponieważ wpływa to na prawidłową pracę turbosprężarki, która ma wpływa na właściwe działanie samochodu.

 

Dlaczego turbo późno wstaje - regulowanie sztangi
Turbo późno wstaje - regulacja sztangi

 


Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna

Kalibrowanie cięgna turbiny polega na jego skracaniu i wydłużaniu. Wydłużenie sztangi turbiny przyczyni się do wcześniejszego otwarcia zaworu upustowego. Z kolei, co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie zamyka zawór upustowy, regulując sztangę należy uważać, aby za bardzo jej nie skrócić. Zarówno wydłużenia jak i skrócenie sztangi wpływa na prędkość ciśnienia doładowania.
Awaria turbosprężarki może objawiać się również skokami sztangi turbiny. Skok, czy też skoki sztangi turbiny oznaczają, że mamy do czynienia z nieszczelnym siłownikiem lub zatartą zmienna geometrią (VNT).

  

Regulacja turbo poprzez skracanie i wydłużanie sztangi
Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Czy turbina samochodowa może się przegrzać? 19 września 2022

Czy turbina samochodowa może się przegrzać?

Czy turbina samochodowa może się przegrzać? Turbina samochodowa może się prze...

 Gwiżdżąca turbina w 1.9 TDI – przyczyna 26 października 2021

Gwiżdżąca turbina w 1.9 TDI – przyczyna

Charakterystyczny w kultowym silniku 1.9 TDI gwizd przy dodawaniu gazu wskazywać ...

Co daje regeneracja turbiny w autoryzowanym serwisie Bosch? 15 października 2021

Co daje regeneracja turbiny w autoryzowanym serwisie Bosch?

Regeneracja turbosprężarki w autoryzowanym serwisie Bosch Diesel Service to przede w...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO