blog

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi

4 lutego 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jednym z objawów świadczących o tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny po regeneracji jest to, że turbo późno wstaje - regulacja sztangi jest pierwszą czynnością jakiej należy się podjąć w takim przypadku. Oczywiście, może się okazać, że turbo po regeneracji późno wstaje ponieważ taka kalibracja nie miała w ogóle miejsc lub, że regeneracja została wykonana nieudolnie.

Regulacja sztangi turbiny polega na prawidłowym ustawieniu dwóch śrub:

1. Śruba regulacyjna zderzaka
2. Śruba ogranicznika turbiny

Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie regulacji sztangi naszemu serwisowi, który specjalizuje się w regeneracji turbosprężarek i zna temat od podszewki. Ważna jest dokładna regulacja ogranicznika turbiny (cięgna), ponieważ wpływa to na prawidłową pracę turbosprężarki, która ma wpływa na właściwe działanie samochodu.

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi

Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna

Kalibrowanie cięgna turbiny polega na jego skracaniu i wydłużaniu. Wydłużenie sztangi turbiny przyczyni się do wcześniejszego otwarcia zaworu upustowego. Z kolei, co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie zamyka zawór upustowy, regulując sztangę należy uważać, aby za bardzo jej nie skrócić. Zarówno wydłużenia jak i skrócenie sztangi wpływa na prędkość ciśnienia doładowania.

Awaria turbosprężarki może objawiać się również skokami sztangi turbiny. Skok, czy też skoki sztangi turbiny oznaczają, że mamy do czynienia z nieszczelnym siłownikiem lub zatartą zmienna geometrią (VNT).

Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

August
2023-01-13 10:38:30
Jeśli turbo "późno wstaje" (czyli pojawia się opóźnienie w działaniu turbosprężarki), to jednym z możliwych rozwiązań jest regulacja sztangi. Sztanga jest elementem, który odpowiada za otwieranie i zamykanie zaworu wastegate (zaworu odpowiedzialnego za regulację ciśnienia doładowania) Regulacja sztangi polega na zwiększeniu lub zmniejszeniu długości sztangi, co skutkuje bardziej lub mniej otwartym zaworem wastegate. W efekcie pozwala to na lepsze dostosowanie ciśnienia doładowania do warunków jazdy. Jednak należy pamiętać, że każda regulacja powinna być dokonywana przez specjalistę, ponieważ nieprawidłowa regulacja może prowadzić do uszkodzenia silnika lub innych podzespołów. Jeśli opóźnienie w działaniu turbosprężarki jest związane z innymi problemami, takimi jak brak ciśnienia oleju lub zanieczyszczenie filtra powietrza, to regulacja sztangi nie jest wystarczającym rozwiązaniem i trzeba zdiagnozować i usunąć przyczynę problemu.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60