Localizations image

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jednym z objawów świadczących o tym, że została źle ustawiona gruszka turbiny po regeneracji jest to, że turbo późno wstaje - regulacja sztangi jest pierwszą czynnością jakiej należy się podjąć w takim przypadku. Oczywiście, może się okazać, że turbo po regeneracji późno wstaje ponieważ taka kalibracja nie miała w ogóle miejsc lub, że regeneracja została wykonana nieudolnie.

Regulacja sztangi turbiny polega na prawidłowym ustawieniu dwóch śrub:

1. Śruba regulacyjna zderzaka
2. Śruba ogranicznika turbiny

Najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie regulacji sztangi naszemu serwisowi, który specjalizuje się w regeneracji turbosprężarek i zna temat od podszewki. Ważna jest dokładna regulacja ogranicznika turbiny (cięgna), ponieważ wpływa to na prawidłową pracę turbosprężarki, która ma wpływa na właściwe działanie samochodu.

Turbo późno wstaje - regulacja sztangi

Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna

Kalibrowanie cięgna turbiny polega na jego skracaniu i wydłużaniu. Wydłużenie sztangi turbiny przyczyni się do wcześniejszego otwarcia zaworu upustowego. Z kolei, co daje skrócenie sztangi turbiny? Skrócenie zamyka zawór upustowy, regulując sztangę należy uważać, aby za bardzo jej nie skrócić. Zarówno wydłużenia jak i skrócenie sztangi wpływa na prędkość ciśnienia doładowania.

Awaria turbosprężarki może objawiać się również skokami sztangi turbiny. Skok, czy też skoki sztangi turbiny oznaczają, że mamy do czynienia z nieszczelnym siłownikiem lub zatartą zmienna geometrią (VNT).

Regulacja sztangi turbiny – skracanie i wydłużanie cięgna

Komentarze

August 2023-01-13 10:38:30

Jeśli turbo "późno wstaje" (czyli pojawia się opóźnienie w działaniu turbosprężarki), to jednym z możliwych rozwiązań jest regulacja sztangi. Sztanga jest elementem, który odpowiada za otwieranie i zamykanie zaworu wastegate (zaworu odpowiedzialnego za regulację ciśnienia doładowania) Regulacja sztangi polega na zwiększeniu lub zmniejszeniu długości sztangi, co skutkuje bardziej lub mniej otwartym zaworem wastegate. W efekcie pozwala to na lepsze dostosowanie ciśnienia doładowania do warunków jazdy. Jednak należy pamiętać, że każda regulacja powinna być dokonywana przez specjalistę, ponieważ nieprawidłowa regulacja może prowadzić do uszkodzenia silnika lub innych podzespołów. Jeśli opóźnienie w działaniu turbosprężarki jest związane z innymi problemami, takimi jak brak ciśnienia oleju lub zanieczyszczenie filtra powietrza, to regulacja sztangi nie jest wystarczającym rozwiązaniem i trzeba zdiagnozować i usunąć przyczynę problemu.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO