Turbo dziura - jak zlikwidować
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zlikwidowanie turbodziury z pewnością spowoduje zmiana starej turbosprężarki na nową z mechanizmem zmiennej geometrii turbiny. Zastosowanie technologii VNT umożliwiło zminimalizowanie występowania tego zjawiska. Turbodziura jest też oznaką usterki turbosprężarki. Tak więc w przypadku jej występowania należy poddać turbinę diagnostyce, która pozwoli na zlokalizowanie źródła problemu oraz jej usunięcie. Turbodziura jest również efektem nieudolnie wykonanego procesu regeneracji.
Jak wyeliminować turbodziurę? - Trzy najpopularniejsze rozwiązania - Jak zmniejszyć turbodziurę - diesel
1. Variable-geometry turbocharger
Turbosprężarka z mechanizmem VNT nie tylko pozwoliła na zminimalizowanie tzw. turbodziury, ale również zastosowanie zmiennej geometrii turbiny wpłynęło na lepszą wydajność turbosprężarki.
2. Twin Turbo
Zastosowanie dwóch turbosprężarek okazało się również sukcesywne. W przypadku Twin Turbo mamy do czynienia z dwoma turbosprężarkami, jednak różnią się one rozmiarem. Mniejsza turbina pracuje w niskim zakresie obrotów – do około 2 000 obr/min, natomiast druga turbina, większa, zaczyna swoją pracę powyżej 2 500 obr/min. Wadą takiego rozwiązania jest to, że w przypadku awarii jednej dochodzi do usterki drugiej.
3. BiTurbo
W przypadku BiTurbo również mamy do czynienia z dwoma turbosprężarkami, jednak są ona jednakowe. Druga różnica to lokalizacja, są one ulokowane po obu stronach silnika, a każda z turbin odpowiada za swoją liczbę cylindrów. BiTurbo montowane jest w silnikach widlastych – V8, V10.
Turbo dziura – czy można zlikwidować ją na dobre? - Turbo dziura 1.9 TDI
Turbodziurę można zminimalizować, jednak nie da się jej usunąć na dobre. Wspominane powyżej rozwiązania należą do najpopularniejszych, jednak od pewnego czasu stosuje się czwarte rozwiązanie. Turbosprężarka dwukanałowa - twin scroll turbo, charakteryzuje się rozdzielonym na dwie części kanałem. Zadaniem jednego jest obsługa cylindrów zewnętrznych, natomiast drugi odpowiada za cylindry zewnętrze. Kanały te różnią się przekrojem i kształtem.
Jak zmniejszyć turbodziurę? - Tak radzą sobie producenci silników - Turbo dziura - objawy
Producenci z turbodziurą poradzili sobie poprzez zastosowanie dwóch turbosprężarek – TwinTurbo oraz BiTurbo. Innym rozwiązaniem okazała się turbosprężarka ze zmienną geotermią turbiny. Turbodziura swoje objawy okazuje opóźnioną pracą silnika oraz spadkiem mocy pojazdu. Turbodziura po regeneracji wskazywać może na niedokładnie przeprowadzony proces. W takiej sytuacji należy oddać turbo do ponownej regeneracji. Jazda z niesprawną turbiną doprowadzić może do poważnych usterek układu turbodoładowania, jak i do uszkodzenia silnika.
Co to jest turbodziura? Czy da się coś z nią zrobić? - Niedoładowanie turbiny z niskich obrotów
Zjawisko turbodziury to nic innego, jak opóźniona reakcja pojazdu na wciskany pedał gazu. Takie występowanie niedoładowania turbiny z niskich obrotów wskazywać może na rozregulowanie zderzaka turbiny. Powodem niedoładowania turbo jest nieszczelny siłownik podciśnieniowy lub uszkodzony zawór N75. Jeżeli turbodziura występuje po montażu zregenerowanej turbiny, oznacza to, że proces nie został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów – niedokładnie wyczyszczony mechanizm VNT, brak regulacji gruszki turbiny. W takiej sytuacji należy poddać turbosprężarkę ponownej regeneracji oraz regulacji.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
"Dziura turbo" to termin stosowany w odniesieniu do sytuacji, w której silnik traci moc lub ma trudności z przyśpieszaniem przy niższych obrotach, ponieważ turbo nie jest w stanie sprężać odpowiedniej ilości powietrza. Aby zlikwidować "dziurę turbo", należy znaleźć i usunąć przyczynę problemu. Oto kilka możliwych rozwiązań:
Czyszczenie układu dolotowego - Zanieczyszczenia w układzie dolotowym mogą utrudniać przepływ powietrza do turbo, co może prowadzić do "dziury turbo". Czyszczenie układu dolotowego pomoże usunąć te zanieczyszczenia i przywrócić prawidłowy przepływ powietrza.
Naprawa/wymiana uszczelki pod głowicą - Uszkodzenie uszczelki pod głowicą może powodować utratę ciśnienia w układzie dolotowym, co również może prowadzić do "dziury turbo". Naprawa lub wymiana uszczelki pomoże przywrócić prawidłowe ciśnienie.
Naprawa/wymiana turbosprężarki - Uszkodzenie samego turbo, takie jak zużyte koło kompresji, może być przyczyną "dziury turbo". Naprawa lub wymiana turbosprężarki pomoże przywrócić jej prawidłowe działanie.
Wymiana oleju i filtrów - Przedłużające się przebiegi lub zaniedbanie konserwacji silnika, takie jak brak wymiany oleju czy filtrów, może prowadzić do zanieczyszczenia systemu turbo. Dlatego ważne jest, aby regularnie wymieniać olej i filtry.