Turbiny samochodowe regeneracja – Turbina volvo v40
TURBINY SAMOCHODOWE REGENERACJA – TURBINA VOLVO V40 – TURBINY GARRETT chłodzenie powietrza, a moc silnika intercooler
Intercooler to inaczej chłodnica międzystopniowa, której zadaniem jest schłodzenie sprężonego powietrza zanim dostanie się ono do silnika. W wyniku sprężania, niezależnie czy za pomocą turbosprężarki czy kompresora, temperatura powietrza doładowanego znacząco się podnosi, co wpływa niekorzystnie na parametry pracy silnika. Ciepłe powietrze oznacza, że w danej objętości powietrza znajduje się mniej tlenu (mniejsza gęstość). Intercooler pozwala na wyeliminowanie tego problemu, znacząco obniżając temperaturę powietrza doładowanego. Zjawisko to występuje w wielu samochodach, gdzie turbina volvo v40, czy turbina vw passat b5 i wiele innych aut posiada taki wymiennik ciepła.

Działanie intercoolera
Intercooler może być prostym przetwornikiem ciepła z naturalnym owiewaniem (pęd powietrza jadącego auta), może też mieć chłodzenie wymuszone (wentylator), a nawet wodne – jak np. w modelu Toyota Celica, Lotus Omega niezależnie od rodzaju np. turbiny garrett lub innych producentów. W niektórych samochodach, takich jak np. Subaru Impreza WRX STi czy Mitsubishi Lancer Evolution, stosuje się natrysk wody na intercooler, co ma za zadanie jeszcze wydajniejsze chłodzenie. Pociąga to jednak za sobą konieczność zaopatrywania samochodów w dodatkowe zbiorniki z wodą do intercoolera.

Z powodu działania wysokiego ciśnienia na intercooler (sprężone powietrze), często dochodzi do jego uszkodzenia. Uszkodzenie, jakie najczęściej dotyka chłodnicę międzystopniową to przede wszystkim jej nieszczelność. Objawia się to gwizdaniem lub znacznym spadkiem mocy silnika. Zdarzają się również często takie sytuacje, że ze wspomnianej chłodnicy wycieka olej silnikowy, który gromadzi się w wyniku uszkodzonej turbosprężarki. W takiej sytuacji, intercooler można wyczyścić, co zalecane jest zawsze kiedy turbiny samochodowe regeneracja lub naprawie. Jeżeli występuje nieszczelność, taki intercooler powinien zostać wymieniony na nowy.
Dodaj komentarz

Komentarze
Regeneracja turbosprężarki polega na naprawie lub wymianie uszkodzonych elementów, takich jak łożyska, koło kompresji, układ dolotowy czy wirnik. Proces regeneracji zwykle obejmuje czyszczenie i diagnostykę turbosprężarki, naprawę lub wymianę uszkodzonych elementów, a następnie testowanie i regulację. W zależności od stopnia uszkodzenia, regeneracja może trwać od kilku godzin do kilku dni. Regeneracja jest często tańszym rozwiązaniem niż zakup nowej turbosprężarki, ale jest to zależne od stopnia uszkodzenia. W przypadku poważniejszych uszkodzeń, może być konieczna wymiana całej jednostki na nową. Jeśli zdecydujesz się na regenerację, ważne jest, aby skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu specjalizującego się w regeneracji turbosprężarek, który posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie.
Krotko, ale zwięźle i takie artykuły, aż chce się czytać!