blog

Turbiny samochodowe regeneracja – skup / sprzedaż, Poznań, Wrocław, Mielec

2 października 2018

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Skup – Sprzedaż | Turbiny samochodowe regeneracja – Poznań, Wrocław, Mielec, Kraków

W samochodach coraz częściej pojawiają się różne układy doładowania, z których najczęściej wybierane przez producentów są turbosprężarki, powszechnie nazywane turbinami.

Turbiny samochodowe, regeneracja, skup, sprzedaż

Rola turbiny w samochodzie

Turbina w samochodzie pełni niezwykle ważną rolę, jest bowiem odpowiedzialna za napędzanie układu turbodoładowania. Jest to także najgorętszy element turbosprężarki, którego temperatura robocza osiąga temperatury bliskie tysiącowi stopni Celsjusza, dlatego też jej wykonanie musi być niezwykle precyzyjne, a materiały, z których powstaje turbina koniecznie muszą być bardzo wytrzymałe. Materiały i stopy, z których odlewane są korpusy turbin są zatem starannie dobierane przez producentów tych urządzeń, do których należą takie firmy jak chociażby BorgWarner, produkująca turbosprężarki KKK czy koncern Honeywell, który jest obecnym właścicielem najbardziej znanego producenta turbosprężarek samochodowych – firmy Garrett.

Turbosprężarki mogą pracować samodzielnie lub z dodatkowym urządzeniem w postaci drugiej turbosprężarki lub kompresora, taki układ nazywany jest dwustopniowym systemem doładowania i polega na zamontowaniu dwóch identycznych(BiTurbo) bądź jednej mniejszej od drugiej turbosprężarki(TwinTurbo) celem otrzymywania doładowania od niższych obrotów silnika i bez zjawiska turbodziury. Najczęściej spotykanym rozwiązaniem dotyczącym wymienionej turbodziury nie jest jednak dwustopniowy system doładowania, lecz systemy kierowania spalin z przodującą w tej grupie technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny. Do najpowszechniej stosowanych systemów kierowania spalin zaliczyć można także zawór upustu spalin, nazywany często „wastegate”. Zawór ten zapobiega przedostawaniu się nadmiernej ilości spalin poprzez przekierowywanie ich bezpośrednio do układu wydechowego.

Rola turbiny w samochodzie

Rozwiązania technologiczne w turbosprężarkach

Technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny z kolei reguluje prędkość przelotową spalin, dzięki czemu przy niskich obrotach silnika kierownice ustawiają się w pozycji wymuszającej wyższą prędkość przelotową, przyczyniając się w ten sposób do większej prędkości obrotowej rdzenia turbosprężarki. Przekłada się to na zwiększenie osiągów silnika, poprawę charakterystyki pracy poprzez zwiększenie płynności i zakresu działania turbiny, a także na całkowite wyeliminowanie turbodziury. Przy technologii zmiennej geometrii kierownic turbiny nie dochodzi do przeładowania jednostki napędowej, ponieważ przy wysokich obrotach silnika kierownice w turbinie ustawiają się w pozycji pozwalającej na jak najbardziej swobodny przepływ spalin, dzięki czemu nie dochodzi do nadmiernego zwiększenia prędkości obrotowej rdzenia turbosprężarki.

Przyczyny uszkodzenia turbiny mogą być różne, jednak jej serwis opiera się o trzy rozwiązania, a mianowicie zakup używanej lub nowej turbosprężarki oraz regeneracja uszkodzonego urządzenia. O ile zakup używanej turbosprężarki nie jest najdroższym rozwiązaniem, to może się takim okazać po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów z zamontowaną „nową” turbiną. Znacznie lepiej jest kupić nowe urządzenie, jednakże niektóre modele turbosprężarek są szczególnie trudne do znalezienia na rynku pierwotnym, a ich ceny potrafią przekroczyć wartość samochodu, w którym miałyby być zamontowane. Dlatego też najrozsądniej jest wybrać regenerację turbosprężarki w turbo-serwisie Melett, która jest nie tylko tańsza od zakupu fabrycznie nowego egzemplarza, ale też pozwala na uzyskanie zbliżonych parametrów bez konieczności martwienia się o stan urządzenia po odpowiednio wykonanej usłudze naprawy.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Darek
2023-01-25 10:09:32
Regeneracja turbiny samochodowej to proces naprawy lub odnowienia uszkodzonej lub zużytej turbosprężarki. Proces ten może obejmować czyszczenie, naprawę lub wymianę poszczególnych części, takich jak łożyska, wałki, układ kierowniczy, itp. Etapami regeneracji jest: Demontaż i rozbiórka turbosprężarki. Oczyszczanie poszczególnych części z rdzy, osadów i nagaru. Wymiana lub naprawa części zużytych lub uszkodzonych. Montaż i regulacja. Przeprowadzenie prób ciśnieniowych i prędkościowych. Regeneracja turbosprężarki jest często tańszym i bardziej ekologicznym rozwiązaniem niż wymiana całego układu na nowy. Cena regeneracji zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, stopień uszkodzenia oraz lokalizacja warsztatu.
Ak
2021-02-21 11:52:56
Mam turbine na sprzedaż z mondeo mk4 2.0 tdci 2013 rok wymontowana z jeżdżącego auta
Jacek
2020-03-04 14:31:23
Super, że zajmujecie się regeneracją turbin w Wielkopolsce. Tak trzymać.
Kugar
2019-08-27 08:48:41
Posiadam turbinę na sprzedaż, w jaki sposób mogę się z wami skontaktować?
Mateusz
2018-12-30 17:00:59
Witam. Prosze o kontakt mam dwie turbosprezarki garret na sprzedaz turbosprezarki pochodza z Forda mondeo mk3 2.0 tddi 115 km zmienna geometria

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60