Turbina ze zmienną geometrią (VGT) to zaawansowane urządzenie stosowane w silnikach spalinowych, mające na celu optymalizację efektywności i wydajności silnika poprzez regulację geometrii wirnika turbiny. W tradycyjnych turbosprężarkach, geometria wirnika jest stała, co może prowadzić do pewnych kompromisów związanych z osiągami w różnych zakresach obrotów silnika. Natomiast turbosprężarka ze zmienną geometrią jest zaprojektowana tak, aby dostosowywać się do zmieniających się warunków pracy silnika.
Kluczowym elementem turbosprężarki ze zmienną geometrią jest regulowany mechanizm, który umożliwia zmianę kąta nachylenia łopatek turbiny w zależności od warunków pracy silnika. To pozwala na optymalne dopasowanie pracy turbosprężarki do aktualnych potrzeb silnika, zapewniając zarówno lepszą reakcję na niskich obrotach, jak i efektywność w zakresie wysokich obrotów.
Turbosprężarka ze zmienną geometrią to nowoczesny element układu doładowania silników. Pozwala ona na uzyskanie większej mocy i momentu obrotowego, zmniejszenie efektu turbodziury oraz zmniejszenie zużycia paliwa.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czym grozi jazda z uszkodzoną turbina?
Jeżdżenie z uszkodzoną turbiną ma poważne konsekwencje dla wydajności pojazdu. Przede wszystkim, obniża się moc pojazdu, co negatywnie wpływa na jego osiągi. Odczuwalne są trudności w przyśpieszaniu, a ogólna wydajność pojazdu staje się słaba. Spadek efektywności turbosprężarki skutkuje dodatkowo zwiększeniem emisji spalin, co nie tylko szkodzi środowisku, ale także może narazić właściciela na problemy z zgodnością z normami dotyczącymi emisji gazów. Awaria turbosprężarki wpływa także na wzrost zużycia paliwa, gdyż silnik musi pracować z większym wysiłkiem, aby osiągnąć oczekiwaną moc
Czy turbina zmniejsza spalanie?
Tak, turbosprężarka przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Jednym z głównych zadań turbosprężarki jest zwiększenie efektywności silnika, co prowadzi do wyższej mocy i niższego zużycia paliwa. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego, pojazdy wyposażone w silniki z turbodoładowaniem zużywają średnio o 10-15% mniej paliwa niż pojazdy z silnikami wolnossącymi o tej samej mocy.
Czy po wymianie turbiny trzeba wymienić olej?
Tak, po zainstalowaniu nowej turbosprężarki konieczna jest również wymiana oleju. To standardowe działanie, które należy podjąć po każdej naprawie lub wymianie turbiny. Zużyty olej silnikowy może zawierać różnorodne zanieczyszczenia, takie jak metalowe opiłki, które mogą powstać w wyniku uszkodzenia turbiny. Te zanieczyszczenia stanowią potencjalne zagrożenie dla silnika, dlatego istotne jest, aby je usunąć, co wymaga wymiany oleju po instalacji nowej turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze