Turbina ze zmienną geometrią, czy bez? Musisz to wiedzieć, jeśli jeździsz Dieslem!
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarki ze zmienną geometrią (VGT) i turbosprężarki o stałej geometrii to dwa główne rodzaje turbosprężarek używanych w silnikach diesla. Oto porównanie obu rodzajów turbosprężarek:
Zasada działania: Turbina ze zmienną geometrią ma regulowaną geometrię łopatek turbiny, co pozwala na dostosowywanie przepływu gazów wydechowych i ciśnienia sprężanego powietrza w zależności od potrzeb silnika, poprawiając tym jego efektywność i wydajność. A jak działa turbina bez zmiennej geometrii? Turbosprężarka o stałej geometrii ma ustaloną konstrukcję łopatek turbiny i sprężarki, co oznacza, że nie można regulować geometrii w locie. Działa na stałym zakresie obrotów i nie dostosowuje się do zmian obciążenia silnika.
Wydajność i zakres obrotów: Turbosprężarki VGT są bardziej wszechstronne i oferują większy zakres obrotów, w którym mogą działać z wysoką wydajnością. Są w stanie dostarczyć odpowiednią ilość powietrza zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach silnika, co pomaga w poprawie reakcji na gaz i elastyczności silnika. Natomiast drugi typ, czyli turbosprężarki o stałej geometrii zazwyczaj są zoptymalizowane pod kątem działania w konkretnym zakresie obrotów, co oznacza, że osiągają maksymalną wydajność tylko w określonym punkcie. Poza tym zakresem wydajność może być niższa. Więc, która turbosprężarka jest lepsza? Odpowiedź jest dostosowana i uzależniona od osobistych wymagań i oczekiwań. Jeśli ktoś szuka samochodu o dużych osiągach, turbosprężarka ze zmienną geometrią będzie lepszym wyborem.
Czy można samemu wyczyścić turbinę?
Tak, teoretycznie można samemu wyczyścić turbinę, ale jest to zadanie wymagające pewnych umiejętności i narzędzi. Dwa główne sposoby na wykonanie tego zadania:
Czyszczenie chemiczne bez demontażu- polega na zastosowaniu specjalnego preparatu do czyszczenia turbin, który jest dodawany do paliwa. Preparat ten rozpuszcza nagar i sadzę, która osadza się na elementach turbiny. Podczas tego rodzaju czyszczenia należy pamiętać o następujących rzeczach: turbina musi być zimna, powinno się zastosować środki ochrony osobistej np. rękawice, preparat do czyszczenia należy dodać do baku paliwa, a następnie przejechać samochodem ok. 200-300 km. Na koniec powinno się wymienić olej silnikowy i filtr oleju. Drugi sposób to czyszczenie mechaniczne z demontażem- polega właśnie na demontażu turbiny i jej czyszczeniu za pomocą szczotek i specjalnych narzędzi. Ten rodzaj czyszczenia jest bardziej czasochłonny i wymaga umiejętności technicznych. Jeśli nie masz doświadczenia lub nie jesteś pewien, jak samodzielnie oczyścić turbinę, zawsze lepiej jest skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą ds. diesli. Błędnie przeprowadzone czyszczenie może spowodować poważne uszkodzenia lub zmniejszenie wydajności silnika.
Czy turbina zmniejsza spalanie?
Tak, turbina zmniejsza spalanie. Jedną z funkcji turbosprężarki jest zwiększenie sprawności silnika, co przekłada się na wyższą moc i obniżone zużycie paliwa. Bazując na badaniach przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego, samochody z silnikami turbo doładowanymi zużywają średnio o 10-15% mniej paliwa niż samochody z silnikami wolnossącymi o tej samej mocy.

Czy po wymianie turbiny trzeba wymienić olej?
Tak, po wymianie turbiny trzeba wymienić olej. Jest to obowiązkowa czynność, która jest przeprowadzana po naprawie każdej turbosprężarki. Stary olej silnikowy może zawierać różnego rodzaju zanieczyszczenia, takie jak opiłki metalu, które powstały w wyniku uszkodzenia turbiny. Te zanieczyszczenia mogą doprowadzić do uszkodzenia silnika, dlatego ważne jest, aby je usunąć.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek