Turbina ze stałą geometrią
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina ze stałą geometrią to klasyczny przykład maszyny wirnikowej, która zapoczątkowała ten rodzaj mechanizmu. Jest ona ceniona przez wielu posiadaczy samochodów osobowych ze względu na niski koszt regeneracji, jak również większą trwałość. W jej budowie nie występuje kierownica sterująca spalinami, jak w przypadku turbiny o zmiennej geometrii. Turbina o stałej geometrii również nie posiada w swym wyposażeniu koła turbiny. Zamiast niego obecne są zawory upustowe. Aktualnie ten typ turbiny występuje głównie w samochodach starszego typu. W nowoczesnych pojazdach turbosprężarka opiera się na zmiennej geometrii.
Turbina bez zmiennej geometrii
Jeszcze jakiś czas temu, w większości samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne, jak i w silniki wolnossące turbina ze stałą geometrią była montowana nagminnie. Połączenie takiego rodzaju turbiny z silnikiem dawało efekt zmniejszenia kosztów produkcji, jak również eksploatacji. Maszyna wirnikowa bez zmiennej geometrii jest po prostu prosta w budowie, więc niedroga w naprawie. Jednak posiada również swoje słabe strony. Taką zasadniczą wadą, która spowodowała wybicie się turbiny ze zmienną geometrią, jest efekt turbo dziury - turbina działa z opóźnieniem. Kłopot z przyspieszaniem, który polegał głównie na spowolnionej reakcji na naciśniecie pedału gazu, był na tyle odczuwalny, że znalezienie rozwiązania na takie zjawisko producenci turbiny potraktowali priorytetowo. Prace nad modyfikacją standardowej turbosprężarki poszły w ruch. Zastosowano łopatki, nazywane kierownicą, które mają możliwość zmian nachylenia do wirnika pod określonym kątem. Dzięki takiemu zabiegowi, masa powietrza jest transportowana bez żadnego problemu. Podczas pracy silnika na niewielkich obrotach ustawienie kierownicy powietrza w odpowiedni sposób powoduje zwiększenie doładowania, bez uszczerbku na turbosprężarce. Turbosprężarka o zmiennej geometrii stwarza uzyskanie niskiej temperatury oraz niskiego ciśnienia powietrza doładowującego. W sytuacji, gdy jest źle ustawiona geometria turbiny, objawy świadczące o takim stanie rzeczy mogą nam dać o tym znać dość dosadnie. Jeżeli naprawa była przeprowadzona w serwisie, to mamy prawo do ponownej regeneracji, poprzez zachowany okres gwarancyjny. Ile wytrzymuje turbina po kompleksowej regeneracji? Jeżeli proces naprawczy maszyny wirnikowej został przeprowadzony w sposób odpowiedni, to żywotność każdego rodzaju turbin powinien być niegraniczona.
Prawidłowy odgłos turbiny niezależnie od jej rodzaju
Pracująca swoim tempem turbosprężarka, jak każde działające urządzenie wydaje określone odgłosy. Jednak są one dość stonowane, ciche i nie dla każdego słyszalne. Problem rozpoczyna się, gdy turbina wydaje dźwięki nieprawidłowe, czyli takie, które mogą wróżyć jej awarię. Jeżeli będziemy świadkami wycia karetki pogotowia spod maski naszego pojazdu, huczenia sowy, czy podejrzanych świstów i gwizdów zakończmy szybko swą podróż. Turbosprężarka przez takie hałasy woła o pomoc. Pojawiający się gwizd turbiny na zimnym silniku może mówić użytkownikowi pojazdu o usterce wirnika maszyny turbo, który pracuje w wysokiej temperaturze i podlega mocnej eksploatacji. Gwizdy turbosprężarki, dławienie silnika, czy też wszelkiego rodzaju słyszalne zgrzyty to wystarczające wytyczne, żeby skorzystać z fachowej diagnostyki. Jeżeli do opisanych wyżej objawów dojdzie intensywne kopcenie z układu wydechowego, to bądźmy przygotowani na duże wydatki związane z regeneracją maszyny wirnikowej lub jej wymianą.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina ze stałą geometrią, znana również jako turbina bez promieniowa, jest rodzajem turbosprężarki, w której kształt i rozmiar łopatek turbiny oraz kompresora są stałe. Oznacza to, że łopatki turbiny i kompresora są zaprojektowane tak, aby dostarczać określony poziom mocy przez cały zakres obrotów silnika. Turbina ze stałą geometrią ma kilka zalet w porównaniu z turbinami promieniowymi. Przede wszystkim, jest mniej skomplikowana i ma mniejszą liczbę części, co oznacza, że jest mniej podatna na awarie. Ma również lepszą wydajność w niskim zakresie obrotów, co oznacza, że silnik jest bardziej elastyczny i zapewnia lepszą moc przy niższych obrotach. Niektóre wady turbin ze stałą geometrią to mniejsza efektywność w wysokim zakresie obrotów, co oznacza, że silnik traci moc przy wyższych obrotach. Są one również mniej efektywne w kontekście zużycia paliwa w porównaniu z turbinami promieniowymi. Turbiny ze stałą geometrią są często stosowane w samochodach osobowych i ciężarowych, a także w maszynach rolniczych i budowlanych.