Turbina załącza się z opóźnieniem TURBODZIURA
Turbodziura to popularne wśród kierowców określenie na proceder, kiedy turbina załącza się z opóźnieniem. Mówiąc prościej, jest to zwłoka, opóźniona reakcja na wciskany pedał gazu. Jak wiadomo turbo swoją wydajność pracy osiąga w okolicach 1 400 obr./min.– 2 000 obr./min, najpopularniejsze sposoby na zniwelowanie turbodziury to:
- turbo ze zmienną geometrią łopatek,
- zastosowanie dwóch turbosprężarek zamiast jednej,
- Twin Scroll (turbosprężarka dwukanałowa), takie rodzaj turbo zastosowany został w Focusie RS EcoBoost (350 KM), gdzie turbodziura niemalże nie występuje,
- Mild hybrid,
Zdarzenie, kiedy turbina załącza się z opóźnieniem łatwo pomylić z działaniem automatycznej skrzyni biegów, gdzie również występuje opóźnienie, ale związane z automatyczną zmianą biegów.
Jeśli masz podejrzenia, że w Twoim samochodzie może występować turbodziura - turbo włącza się za późno, skontaktuj się z naszym serwisem, być może wymagane będzie kalibracją geometrii ze zmienną geometrią.
Jak przyspieszyć turbinę?
Najpopularniejszą metodą przyspieszenia pracy turbosprężarki jest jej regulacja sztangi, która ma spowodować wcześniejsze wstawanie turbo, jednak jeśli wykonamy ją nieprawidłowo samochód będzie wchodził w awaryjny tryb pracy.
Można się również pokusić o zmiany w sterowniku silnika, za pomocą odpowiedniego programu wykonuje się chip tuning, który powoduje przyrost mocy oraz obniża spalanie.
Rozwiązaniem może być również montaż hybrydowego turbo, która od standardowego turbo różni się tym, że posiada większy wirnik od strony „zimnej” zapewniając zwiększony przepływ powietrza.
Dodaj komentarz

Komentarze
Opóźnienie załączenia się turbiny może być spowodowane przez kilka różnych czynników, takich jak:
Niedrożność w układzie dolotowym: niedrożność w układzie dolotowym może utrudniać dostarczanie powietrza do turbiny, co może prowadzić do opóźnienia w jej załączeniu.
Uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania: czujnik ciśnienia doładowania odpowiada za sygnalizowanie komputerowi samochodu, kiedy turbina powinna załączyć się. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do opóźnienia w załączeniu turbiny.
Uszkodzenie elektroniki: uszkodzenie elektroniki, która odpowiada za sterowanie turbiną, może prowadzić do opóźnienia w jej załączeniu.
Zużycie lub uszkodzenie turbosprężarki: zużycie lub uszkodzenie turbosprężarki może prowadzić do opóźnień w załączeniu turbiny.
Aby dokładnie określić przyczynę opóźnienia załączenia turbiny, zalecamy skonsultowanie się z wykwalifikowanym mechanikiem, który przeprowadzi odpowiednie diagnostyki.
Też miałam problemy z turbinką... wymieniłem na nową, po regeneracji w serwisie i od tego czasu turbo dziura już nie występuje. Spokój raz na zawsze.
Kupiłem swój pierwszy samochód i silnik pracował z takim właśnie opóźnieniem, jeden z "mechaników" u którego byłem powiedział, ze ten model tak ma. Pokaże mu ten artykuł, żeby się doedukował.