Turbina załącza się z opóźnieniem TURBODZIURA
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbodziura to popularne wśród kierowców określenie na proceder, kiedy turbina załącza się z opóźnieniem. Mówiąc prościej, jest to zwłoka, opóźniona reakcja na wciskany pedał gazu. Jak wiadomo turbo swoją wydajność pracy osiąga w okolicach 1 400 obr./min.– 2 000 obr./min, najpopularniejsze sposoby na zniwelowanie turbodziury to:
- turbo ze zmienną geometrią łopatek,
- zastosowanie dwóch turbosprężarek zamiast jednej,
- Twin Scroll (turbosprężarka dwukanałowa), takie rodzaj turbo zastosowany został w Focusie RS EcoBoost (350 KM), gdzie turbodziura niemalże nie występuje,
- Mild hybrid,
Zdarzenie, kiedy turbina załącza się z opóźnieniem łatwo pomylić z działaniem automatycznej skrzyni biegów, gdzie również występuje opóźnienie, ale związane z automatyczną zmianą biegów.
Jeśli masz podejrzenia, że w Twoim samochodzie może występować turbodziura - turbo włącza się za późno, skontaktuj się z naszym serwisem, być może wymagane będzie kalibracją geometrii ze zmienną geometrią.
Jak przyspieszyć turbinę?
Najpopularniejszą metodą przyspieszenia pracy turbosprężarki jest jej regulacja sztangi, która ma spowodować wcześniejsze wstawanie turbo, jednak jeśli wykonamy ją nieprawidłowo samochód będzie wchodził w awaryjny tryb pracy.
Można się również pokusić o zmiany w sterowniku silnika, za pomocą odpowiedniego programu wykonuje się chip tuning, który powoduje przyrost mocy oraz obniża spalanie.
Rozwiązaniem może być również montaż hybrydowego turbo, która od standardowego turbo różni się tym, że posiada większy wirnik od strony „zimnej” zapewniając zwiększony przepływ powietrza.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Opóźnienie załączenia się turbiny może być spowodowane przez kilka różnych czynników, takich jak:
Niedrożność w układzie dolotowym: niedrożność w układzie dolotowym może utrudniać dostarczanie powietrza do turbiny, co może prowadzić do opóźnienia w jej załączeniu.
Uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania: czujnik ciśnienia doładowania odpowiada za sygnalizowanie komputerowi samochodu, kiedy turbina powinna załączyć się. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do opóźnienia w załączeniu turbiny.
Uszkodzenie elektroniki: uszkodzenie elektroniki, która odpowiada za sterowanie turbiną, może prowadzić do opóźnienia w jej załączeniu.
Zużycie lub uszkodzenie turbosprężarki: zużycie lub uszkodzenie turbosprężarki może prowadzić do opóźnień w załączeniu turbiny.
Aby dokładnie określić przyczynę opóźnienia załączenia turbiny, zalecamy skonsultowanie się z wykwalifikowanym mechanikiem, który przeprowadzi odpowiednie diagnostyki.
Też miałam problemy z turbinką... wymieniłem na nową, po regeneracji w serwisie i od tego czasu turbo dziura już nie występuje. Spokój raz na zawsze.
Kupiłem swój pierwszy samochód i silnik pracował z takim właśnie opóźnieniem, jeden z "mechaników" u którego byłem powiedział, ze ten model tak ma. Pokaże mu ten artykuł, żeby się doedukował.