
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Gdy turbina wydaje dziwne dźwięki, na przykład gwizdy, świsty, huczenie, czy też wycie podobne do odgłosu karetki pogotowia, to na pewno stanowi poważny objaw awarii turbosprężarki, która może zmierzać do uszkodzenia. Każdy niepokojący i narastający w siłę odgłos, a zwłaszcza hałas, który dochodzi spod maski Twojego samochodu to dźwięk uszkodzonej turbiny, który słyszy kierowca pojazdu. Niepokojące odgłosy, najbardziej słyszalne objawy niedyspozycji naszej turbiny, zawsze stanową mobilizację do wizyty w sprawdzonym serwisie samochodowym, w celu określenia przyczyny wydobywających się dziwnych dźwięków Twojej turbosprężarki. Szczegółowa diagnostyka serwisowa oraz zdiagnozowanie problemu jest konieczne, aby nie dopuścić do sytuacji, że turbina gwiżdże po regeneracji. Taka turbosprężarka nie ma prawa opuścić drzwi warsztatu, ponieważ jazda z mocno „buczącym turbo” jest stanowczo zakazana, nie tylko pod kątem bezpieczeństwa, komfortu jazdy, ale przede wszystkim ze względu na degradację turbosprężarki, jak i silnika. Wszystkie uszkodzenia turbosprężarki mogą być opłacalne w skutkach, ze względu na wysokie koszty naprawy, nie mówiąc już o konieczności wymiany zepsutej turbiny na nowy fabrycznie egzemplarz. Dlatego należy zaangażować się przeciwdziałanie objawów awarii turbosprężarki, będących jeszcze „w zalążku”, żeby nie dopuścić do ich rozwinięcia na dużą skalę.

Dźwięk uszkodzonej turbiny
Zużyta turbina wydająca dziwne dźwięki na pewno budzi obawę u każdego posiadacza układu turbodoładowania. Zwłaszcza gdy występuje efekt sowy turbo, wyjąca turbina wydająca odgłos syreny karetki pogotowia mocno wtedy uderza po uszach wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Czym jest spowodowane pojawienie się tego hałasu? Prawdopodobnie dotyczy on mechanicznego zepsucia części składających się na turbo urządzenie lub upustu nadwyżki powietrza Twojej turbosprężarki. W przypadku, gdy słyszalny jest metaliczny dźwięk turbiny, zwłaszcza podczas manewru przyspieszania, przypominający tarcie, może sygnalizować wyraźny problem ze smarowaniem układu turbo. Brak możliwości prawidłowego przebiegu cieczy smarującej po przewodach olejowych skutkuje tarciem części składowych turbiny. Konieczność konsultacji z fachowcem z zakresu regeneracji turbosprężarki jest w takim przypadku obowiązkowa. Jak się zachować, gdy po opuszczeniu serwisu, hałas turbiny nie ustaje? Gwiżdżąca turbina po regeneracji serwisowej jest dobitną oznaką, że została źle zdiagnozowana przyczyna usterki turbosprężarki. Jazda samochodem, w którym gwizdanie turbiny jest wszechobecne, jest po prostu niemożliwa i obowiązkowa jest wtedy ponowna wizyta w warsztacie, który zajmował się pierwotnie naszą turbiną.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze