Turbina w samochodzie - co to jest?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka, turbina w samochodzie Diesel, jak i benzynowym ma za zadanie zwiększenie mocy oraz wydajności silnika. Turbo składa się z dwóch części: turbiny oraz sprężarki. Turbina znajduje się od strony spalin, nazywaną również stroną gorąca turbo. Natomiast sprężarka ulokowana po stronie układu dolotowego i jest to tzw. zimna strona turbo. Turbosprężarka nie jest w żaden sposób połączona z silnikiem, jak np. kompresor, przez to nie obciąża ona jednostki napędowej. Kolejną zaletą pojazdów turbodoładowanych jest to, że turbosprężarka działa podobnie jak filtr DPF – redukuje emisję szkodliwych cząstek do atmosfery.
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Ile kosztuje turbina do samochodu?
Turbo napędzane jest gazami spalinowymi pochodzącymi z jednostki napędowej. Dlatego też, jeżeli zastanawiasz się, kiedy włącza się turbina w samochodzie, to już od momentu uruchomienia silnika turbina zaczyna swoją pracę. Montaż turbosprężarki wpłynął na podniesienie jej mocy nawet o 40% oraz dzięki turbo pojazd stał się ekonomiczniejszy i wydajniejszy. Koszt turbiny samochodowej zależny jest od jej rodzaju, cena turbiny do samochodu osobowego będzie inna niż cena turbo do samochodu dostawczego.
1. Turbina: problem czy atut? - Do czego służy turbina w samochodzie?
Turbosprężarka w pojazdach zdecydowanie jest atutem. Jednak nieodpowiednio eksploatowana może stać się problemem. Najważniejsze w przypadku pojazdów wyposażonych w turbosprężarkę jest to, aby zaopatrzyć je w odpowiednią ilość oleju silnikowego, którego zadaniem jest nie tylko zapewnienie odpowiedniego smarowania, ale olej również posiada właściwości chłodzące oraz antykorozyjne. Koleją ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest to, aby po dynamicznej jeździe przed wyłączeniem silnika odczekać 1-2 minuty, natomiast w przypadku uruchamiania pojazdu, kiedy silnik jest niedostarczenie rozgrzany, należy unikać jazdy na wysokich obrotach.
2. Objawy uszkodzonej turbiny w samochodzie - Jazda z uszkodzona turbina
Zużyta, zepsuta turbina objawy swojej niezdolności do pracy informuje poprzez występowanie wzmożonego dymienia z układu wydechowego. Gęste spaliny najczęściej mają kolor szary lub czarny. Objawem wskazującym na uszkodzoną turbinę w samochodzie jest jej głośna praca, dźwięki, z jakimi można się spotkać to wycie, gwizd czy też zgrzyt ścierających się ze sobą metalowych elementów. O zużyciu turbo informuje także nagły spadek poziomu oleju oraz wzmożone spalanie. Należy mieć świadomość tego, że jazda z uszkodzoną turbiną doprowadzić może do poważnej awarii nie tylko samej turbosprężarki, ale również i silnika pojazdu.
3. Na czym polega działanie i za co odpowiada turbosprężarka? - Turbina samochodowa jak działa?
Jak już zostało wspomniane, turbosprężarka składa się z turbiny oraz sprężarki. Spaliny z silnika trafiają na wirnik turbiny, który osadzony jest na jednym wale z kołem kompresji, dzięki czemu wprawia również w ruch wspomniane koło. Koło kompresji znajduje się w sprężarce, która ma za zadanie sprężanie zassanego przez dolot powietrza, a następnie przekazanie go do silnika. Tak w skrócie działa turbina samochodowa.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w samochodzie to element układu napędowego, znany również jako turbosprężarka. Służy do zwiększania ilości powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na uzyskanie większej mocy i momentu obrotowego. Turbosprężarka składa się z kilku głównych podzespołów: sprężarki, turbiny oraz wspólnego wału. Sprężarka jest napędzany przez wał silnika i kompresuje powietrze dostarczane do silnika. Turbina jest napędzana przez gazy wylotowe z silnika i napędza kompresor. Wał łączący przenosi moc z turbiny do sprężarki. Turbosprężarki są powszechnie stosowane w samochodach z silnikami diesla, ponieważ pozwalają one na uzyskanie większej mocy przy niższych obrotach silnika niż przy silnikach benzynowych.