W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Każda turbosprężarka po regeneracji sprawuje funkcje, które odpowiadają nowej fabrycznie turbinie. Pod warunkiem, że cały proces regeneracji od początku do końca zostanie przeprowadzony prawidłowo, z wyszczególnieniem zdiagnozowania konkretnej przyczyny, która dokonała uszkodzenia turbosprężarki. Skuteczne usunięcie źródła awarii stanowi już pierwszy krok do przywrócenia wymaganego turbodoładowania. Regeneracja turbin ma sens w przypadku naprawy ze szczegółowym dbaniem o każdą część turbosprężarki i działaniem po regeneracyjnym. Wspomniane standardowe działania po montażowe zawsze są wykonywane po usunięciu wspomnianej usterki turbo i polegają na sprawdzeniu wszystkich przewodów, które łączą się z turbosprężarką. Wymianie musi ulec również filtr powietrza oraz olej na wysokogatunkowy i przeznaczony do danego typu silnika. Docieranie turbiny po regeneracji jest równie ważne, jak zalewanie świeżym olejem turbinę, w celu uniknięcia zatarcia turbosprężarki, zaraz po pierwszym odpaleniu. Dlatego instalacja smarowania powinna być skontrolowana pod kątem drożności, a w razie potrzeby dokładnie wyczyszczona, aby umożliwić prawidłowy przepływ oleju po całym układzie turbodoładowania. Pierwszy rozruch silnika po regeneracji nie może być wprowadzony gwałtownie wysokie obroty. Silnik powinien pracować na biegu jałowym przez około minutę, aby doszło do uzyskania odpowiedniej temperatury oleju i turbiny.
Turbina po regeneracji – ile wytrzyma?
Skutecznie przeprowadzona regeneracja turbosprężarki posiada taki sam okres funkcjonowania jak w przypadku nowego turbo. Turbina po regeneracji i jej żywotność w głównej mierze będzie uwarunkowana od sposobu eksploatacji pojazdu każdego Kierowcy z układem turbodoładowania. Przestrzegając podstawowych zasad, typu unikanie suchego startu, szybkiego zakończenia jazdy zaraz po zatrzymaniu się, będzie na pewno wpływać na długowieczność turbiny. Należy pamiętać o cyklicznej kontroli poziomu oleju oraz jego wymianie na świeży i wysokogatunkowy, jeżeli chcemy uniknąć zatarcia turbiny. Jazda po wymianie turbiny powinna być już płynna, dynamiczna, bez efektu turbodziury i dziwnych dźwięków wydobywających się spod maski samochodu osobowego. Jeżeli jednak okaże się, że turbina po regeneracji wyje, to znak, że proces regeneracji nie powiódł się i konieczna jest ponowna wizyta w serwisie. Gwiżdżąca turbina po regeneracji może sygnalizować nieszczelność zaistniałą w układzie turbodoładowania czy też nieprecyzyjne zbadanie problemu, który dotknął wadliwą turbinę.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze