blog

Turbina piszczy przy dodawaniu gazu

21 stycznia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
wymiana turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Przyczyn, które powodują, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu może być wiele. Za najpopularniejszą z nich można wskazać nieszczelność występującą w układzie dolotowym, która jest odpowiedzialna za brak doprowadzenia sprężanego powietrza do silnika, które jest niezbędne do spalania paliwa. Nieszczelność dolotu powoduje nie tylko, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu, ale także nierównomierną pracę silnika samochodowego. Piszczenie, które wywołuje nasza turbosprężarka możemy również przypisać uszkodzonemu wirnikowi, którego zużycie jest spowodowane pracą w ciężkich warunkach, w temperaturze nawet do 700 stopni Celsjusza. Po zaobserwowaniu, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu, należy obowiązkowo skonsultować wystąpienie niepożądanego dźwięku, ponieważ gwiżdżąca, czy też wyjąca turbina może wskazywać na trwałe uszkodzenie turbosprężarki.

Turbina piszczy przy dodawaniu gazu

Dźwięk uszkodzonej turbiny

Uszkodzenie turbiny jest najbardziej widoczne, gdy usłyszmy dźwięki gwizdu, huczenia, czy też zgrzytu. Wszechobecny gwizd turbiny, jak w przypadku świstów turbiny, często świadczy o uszkodzonym, zdeformowanym wirniku, który wykonuje pracę w ekstremalnych warunkach, przy wysokiej temperaturze i wysokim ciśnieniu doładowania. Gwizd turbiny również jest spowodowany przedostaniem się do części składowych turbiny, od strony układu dolotowego zanieczyszczeń, drobinek piasku czy kamyków. Niedostateczne smarowanie olejem, świadczące o braku odpowiedniej ilości tego smaru przyczynia się do gwizdania, które słyszymy na przemian ze zgrzytem w łopatkach turbiny. Po zaobserwowaniu wymienionych dźwięków należy skonsultować się z fachowcem, który będzie wstanie zlokalizować i usunąć prawdziwe źródło słyszalnego gwizdu, którego natężenie może rosnąć wraz ze zwiększeniem prędkości pojazdu. Gwizd turbiny po regeneracji, po przeprowadzeniu właściwych działań regeneracyjnych powinien być w takim wypadku niesłyszalny. Jeżeli tak nie jest, to należy ponownie dokonać szczegółowej diagnostyki, ponieważ gwiżdżąca turbina stanowi poważną wadę uszkodzenia turbosprężarki, a jazda samochodem w takim wypadku jest niewskazana.

Dźwięk uszkodzonej turbiny
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Patryk
2023-01-13 13:30:08
Jeśli turbina piszczy podczas dodawania gazu, może to być spowodowane kilkoma różnymi przyczynami. Oto kilka z nich: Uszkodzenie łożysk turbiny - Jeśli łożyska w turbinie są uszkodzone, turbina może się nieprawidłowo obracać, co skutkuje piszczeniem. Zanieczyszczenie - Zanieczyszczenia, takie jak piasek lub pył, mogą dostać się do wnętrza turbiny i uszkodzić jej elementy, co prowadzi do piszczenia. Nieszczelność - Nieszczelności w dolocie lub wydechu mogą powodować piszczenie, ponieważ powietrze nie jest prawidłowo odprowadzane. Zbyt wysokie ciśnienie doładowania - Jeśli ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie, może to prowadzić do piszczenia. Aby rozwiązać problem piszczącej turbiny podczas dodawania gazu, należy skontaktować się z mechanikiem samochodowym, który przeprowadzi diagnostykę i zidentyfikuje przyczynę piszczenia. W razie potrzeby, wymieni uszkodzone części lub naprawi nieszczelności.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60