Localizations image
Strona główna / Aktualności / Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW

Turbina Passat B6 – TURBOSPRĘŻARKA VW

VOLKSWAGEN Turbina Passat B6 – Turbosprężarka regeneracja Melett ASO Warsztat – zobacz cennik

Volkswagen Passat B6 powstał jako kolejna generacja znanego i cenionego na świecie przedstawiciela segmentu D, w którym wiele wersji silnikowych wyposażonych było w turbosprężarki.

Szósta generacja Passata była powrotem do prostego zawieszenia przedniego, opartego o kolumny McPhersona oraz dużej przestrzeni użytkowej pojazdu. Był to również krok w kierunku mniej szarawej, znanej z poprzednich generacji Passata stylistyki, dzięki czemu samochód wzbudził ogromne zainteresowanie już w momencie jego prezentacji w Genewie w 2005 roku. Samochód ten określić dałoby się jako solidnego przedstawiciela segmentu D, gdyby nie awaryjność dwulitrowych jednostek wysokoprężnych zasilanych pompowtryskiwaczami oraz niektórych elementów elektronicznych, takich jak na przykład hamulec ręczny. Passat B6 sprzedawał się głównie dzięki pochlebnym opiniom poprzednich generacji, jednak miał on też swoje zalety takie jak solidne spasowanie elementów wnętrza, bogate wyposażenie, wysoka ergonomia i przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i w bagażniku, który w zależności od wersji nadwozia i napędu mógł pomieścić od 565 do nawet 1730 litrów w przypadku wersji kombi(przy złożonej tylnej kanapie).

Regeneracja turbosprężarek do samochodów VW Passat B6 - przykładowa turbosprężarka
Regeneracja turbosprężarek VW Passat B6


Czyszczenie turbo VW Passat B6

Volkswagen Passat B6 dostępny był w bardzo szerokiej gamie napędowej, w której znalazło się 8 jednostek z zapłonem iskrowym i 10 silników z zapłonem samoczynnym. W przypadku motorów benzynowych, zasilających Passata B6 doładowanie w postaci turbosprężarki posiadały jednostki 1.4TSI 122KM, 1.4TSI EcoFuel 150KM, 1.8TSI 160KM oraz 2.0TSI o mocy 200 koni mechanicznych. Wszystkie montowane w szóstej generacji Passata silniki Diesla posiadały turbodoładowanie, było to jednostki: 1.6TDI 16V Common Rail 105KM, 1.9TDI Pumpe Düse(zasilanie pompowtryskiwaczami) 105KM, 2.0TDI 16V CR 110KM, 2.0TDI PD 136KM, 2.0TDI PD 140KM, 2.0TDI 16V PD 140KM, 2.0TDI 16V CR 140KM, 2.0TDI Blue TDI 16V CR 143KM(ten silnik uzyskał normę emisji spalin Euro 6), 2.0TDI 16V PD 170KM oraz 2.0 TDI 16V CR osiągający 170KM. Napęd przekazywany był na przednie lub wszystkie koła(wersje 4 Motion) za pomocą 5 i 6-cio biegowej przekładni manualnej lub 6 bądź siedmiobiegowej skrzyni automatycznej DSG, która niestety często bywała awaryjna.

Czyszczenie turbo do samochodów VW Passat B6 - przykładowe turbo
Czyszczenie turbo VW Passat B6


Naprawa turbin VW Passat B6

Turbosprężarki w Passacie B6, czy B5 nie należą do najbardziej awaryjnych podzespołów, jednak w przypadku niewłaściwej eksploatacji lub dostania się do wnętrza turbiny drobinek materiałów tudzież innych zanieczyszczeń serwis może okazać się niezwykle kosztowny, ponieważ fabrycznie nowe turbosprężarki do Passata szóstej generacji osiągają wysokie ceny na rynku detalicznym. Na szczęście turbinę Passata bardzo często da się poddać regeneracji, czyli naprawie polegającej na przeczyszczeniu i wymianie jedynie zużytych lub uszkodzonych elementów turbosprężarki, co sprawia iż posiada ona odpowiednie dla nowego urządzenia parametry w zamian za niższą kwotę od jego zakupu. Regenerację turbosprężarki Passata B6 należy jednak powierzyć profesjonalnemu zakładowi – Turboserwis Melett, który jest wyspecjalizowany w przeprowadzaniu takich napraw, ponieważ niewłaściwie zregenerowana turbina może doprowadzić do uszkodzenia lub nawet zniszczenia silnika.

Naprawa turbin do VW Passat B6 - przykładowa turbina
Naprawa turbin VW Passat B6

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ile kosztuje regeneracja turbiny – Serwis Turbo - Melett 02 października 2018

Ile kosztuje regeneracja turbiny – Serwis Turbo - Melett

Koszt regeneracji turbiny w serwisie turbosprężarek Melett Turbina to jeden...

Doładowanie w turbosprężarkach - regulacja zmiennej geometrii 02 października 2018

Doładowanie w turbosprężarkach - regulacja zmiennej geometrii

Jak ciekawie wygląda doładowanie - turbosprężarka – budowa, działanie, regulacja...

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek 02 października 2018

Super niska cena, koszty regeneracji turbosprężarek

SUPER NISKA CENA REGENERACJI TURBINY BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI – CZĘŚCI DO REGENERACJI...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.