Volkswagen Passat piątej generacji zaprezentowany został w 1996 roku i dostępny był w wielu wersjach silnikowych. Wszystkie silniki wysokoprężne oraz jeden z benzynowych wyposażone były dodatkowo w turbosprężarkę
Wśród turbodoładowanych jednostek napędowych Passata b5 dostępne były ośmiozaworowe 1.9 TDI o mocy od 90 do 115KM oraz 150-konny, 24-zaworowy 2.5 TDI V6. Gamę uzupełniał 150-konny silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1.8, z dwudziestoma zaworami.
Jeżeli przymierzamy się do zakupu używanego Passata b5 z turbo, w trakcie oględzin powinniśmy sprawdzić także stan turbosprężarki. Jakie mogą być oznaki jej uszkodzenia? Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić szczególną uwagę będzie duże zużycie oleju i spadek mocy, jednak to możemy sprawdzić jedynie w czasie jazdy próbnej. Możemy także spojrzeć na wydalane z rury wydechowej spaliny, jeżeli auto przypomina bardziej parowóz czy dymi na niebiesko lub biało, powinniśmy sobie taki pojazd odpuścić. Warto również zwrócić uwagę na wygląd samej turbiny, jeżeli jest całkowicie czysta lub mocno zabrudzona olejem, lepiej uważać.
Turbina passat b5 – Naprawa turbosprężarki – Melett Service
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak użytkować Passata z turbodoładowaniem?
Jak użytkować Passata z turbodoładowaniem? Tak jak w każdym doładowanym aucie, powinniśmy regularnie zmieniać olej silnikowy, filtr powietrza i filtr oleju, korzystając z produktów najwyższej jakości. Pamiętajmy również kilku prostych zasadach w czasie używania naszego Volkswagena: nie ruszajmy natychmiast po uruchomieniu silnika ani zwiększajmy gwałtownie obrotów. Po zakończeniu jazdy nie zatrzymujmy od razu pracy jednostki napędowej, odczekajmy chwilę na jałowym biegu tak, by turbina zdążyła się schłodzić.
Gdy turbina odmówi posłuszeństwa, najlepiej skierować się do wyspecjalizowanego Turboserwisu Melett - Bosch Diesel Service Pawlik, wykonującego regeneracje turbosprężarek. Oryginalna, nowa turbosprężarka do silników passat b5 1.9 grupy VAG jest łatwo dostępna, ale kosztuje w okolicach 3000zł. Zamienniki i używane turbiny nie dają nam gwarancji działania, lepiej oddać swój egzemplarz do regeneracji. Regeneracja w odpowiednim serwisie Melett będzie tańsza od zakupu nowej turbiny i zapewni nam równie wysoką sprawność. W trakcie regeneracji, naprawy turbiny do passata b5 lub b6 TDI wyszkoleni serwisanci rozkładają całą turbinę na części, które następnie dokładnie oczyszczają i sprawdzają pod kątem uszkodzeń, wymieniając wszystkie elementy eksploatacyjne i uszkodzone na nowe, oraz wyważają je ponownie przy składaniu. Regeneracja podstawowa kosztuje zwykle około 600zł i daje nam gwarancję, że obecna turbina w naszym Passacie posłuży jeszcze przez długi okres. Telefon działu turbosprężarek 609707060 zapraszamy do kontaktu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Naprawa turbosprężarki w Volkswagen Passat B5 może być konieczna w przypadku uszkodzenia lub zużycia. Proces naprawy może obejmować kilka kroków, w tym:
Demontaż: Turbosprężarka jest demontowana z silnika i przesyłana do warsztatu specjalistycznego.
Diagnoza: Turbosprężarka jest dokładnie sprawdzana pod kątem uszkodzeń i zużycia.
Czyszczenie: Turbosprężarka jest czyszczona z zanieczyszczeń i sadzy, które mogłyby przyczynić się do uszkodzenia.
Naprawa: Uszkodzone części są wymieniane lub naprawiane, takie jak uszczelniacze, łożyska, wałki, koła kompresji, itp.
Regeneracja: Turbosprężarka jest regenerowana i dostosowywana do parametrów fabrycznych.
Montaż: Turbosprężarka jest montowana z powrotem do silnika.
Naprawa turbosprężarki wymaga specjalistycznego sprzętu i doświadczenia, dlatego najlepiej jest skontaktować się z autoryzowanym serwisem lub specjalistycznym warsztatem, który jest w stanie przeprowadzić taką naprawę.
Jestem fanem passatów odkąd pamiętam. Cieszę się, że mogę dalej nim jeździć po regeneracji.
na początku myślałem że to pózniejsze gaszenie silnika w passacie to tylko lans, teraz przynajmniej znam powód haha
Naprawa turbiny jest dużo lepsza niż kupno nowej z tego co widać :)