Localizations image

Turbina Passat B5

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

1. Wymiana, regeneracja i cena turbosprężarki w Passat B5
Turbosprężarka - Passat B5 Silnik turbodoładowany to gwarancja maksymalnej wydajności przy minimalnych rozmiarach silnikach. Nikogo dziś już nie dziwi więcej niż 100 koni mechanicznych w silnikach których pojemność skokowa nie przekracza 1200 cm sześciennych. Wszystko dzięki umieszczeniu w jednostce napędowej właśnie turbosprężarki. Jak zachowują się natomiast większe pojemności silników, wyposażonych w turbosprężarkę, w oparciu o przykład legendy niemieckiej motoryzacji i legendy polskich dróg - Volkswagena Passata w wersji B5.



TURBINA Z SAMOCHODU PASSAT B5 ROZŁOŻONA NA CZĘŚCI PIERWSZE
TURBINA Z SAMOCHODU PASSAT B5 ROZŁOŻONA
NA CZĘŚCI PIERWSZE


2. Passat, najpopularniejszy turbodoładowany samochód w Europie?

Dwadzieścia milionów sprzedanych egzemplarzy, jeden z najlepszych wyników sprzedaży samochodów na świecie, idealne auto klasy średniej. Można by tak długo, bo zalet wykończenia Passata B5 nie da się wymienić na palcach jednej ręki. Jak ma się natomiast to co gra pod maską, ergo co charakteryzuje jednostkę napędową słynnego VW. Silniki wysokoprężne w Passacie B5 produkowane były w dwóch wersjach pojemności 1.9 i 2.5 litra o mocy w różnych wariantach od 90 do 150 koni mechanicznych. We wszystkich była instalowana turbosprężarka, więc opisane były nazwą TDI. Nie można niestety tych silników niezawodnymi, a to ze względu na zaawansowany technologicznie, a niedopracowany jeszcze technicznie system sterowania zmienną geometrią VNT kierowniczek spalin. Zaniedbanie higieny układu, albo ewentualne zużycie eksploatacyjne lubią powodować przycięcia w działaniu łopatek sterowania kierunkiem dolotu spalin do turbiny. Zdarza się także do tej pory (w następcy passata B5 – passacie B5 FL zostało to wyeliminowane), że olej lubi się dostać do intercoolera, co stanowi niebezpieczeństwo z powodu możliwości „rozbiegania” takiej zanieczyszczonej olejem silnikowym jednostki. Turbina lubi sobie poświszczeć, wyłączyć się, przewody gubić szczelność, ale wobec zalet tych problemów prawie nie widać – pojawiają się dopiero około 150 tysięcy kilometrów i w zasadzie odpowiednio szybko zdiagnozowane i usunięte nie wpłyną szerzej na zdrowie naszego Passata.


TURBO Z PASSATA B5 PO REGENERACJI
TURBO Z PASSATA B5 PO REGENERACJI


3. Auto nie do zajechania, podzespoły już mniej

Najsensowniejszym rozwiązywaniem problemów związanych z układem doładowania silnika diesla w VW passatach, to regeneracja podzespołów. Wymiana podzespołów wiąże się z wydatkami rzędu kilku tysięcy złotych podczas gdy regeneracje przeprowadzić można (i to w autoryzowanym serwisie) już za kilkaset złotych. Biorąc pod uwagę, że nowa turbina do „passeratti” warta jest 30% wartości samochodu (około 3000 złotych), regeneracja jest rozwiązaniem dużo bardziej ekonomicznym. Po czym poznać, że turbosprężarka wymaga regeneracji, ciężko wymienić coś poza typowymi objawami – nienaturalny świst turbiny, biały dymek spalin, brak typowego wciskania w fotel podczas załączania się turbiny, wyłączanie się turbiny bez wyraźnego powodu. Wszystkie wymienione objawy to informacja dla nas że z pewnością czas już przyjrzeć się jak wygląda stan naszej turbosprężarki. Oczywiście dbając o stan filtrów, poziom oleju, BHP obsługi turbodoładowanego silnika, z pewnością znacząco zwiększymy żywotność podzespołów, jeśli jednak nie zwrócimy dostatecznie dużo uwagi na wymienione kwestie, możemy spodziewać się problemów prędzej czy później.


Gdzie regenerować?

Serdecznie polecam z tego miejsca usługi autoryzowanej stacji obsługi pojazdów Bosch Car Service Pawlik w Stalowej Woli, gdzie na co dzień zajmujemy się podobnymi przypadkami a auta z grupy VAG to nasza specjalność i pasja.

Komentarze

Patryk 2020-03-05 10:26:45

U mnie turbina w passacie b5 jest po regeneracji. Przy załączaniu turbiny wciska mnie w fotel i mam pewność, że wszystko działa jak należy.

Rysia 2019-08-27 13:10:14

Te zdjęcia dodają uroku artykułowi :)

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Czas wymiany turbiny 08 października 2021

Czas wymiany turbiny

W Bosch Diesel Service całkowity czas wymiany turbiny zwykle zajmuje 1-2 dni robocze. ...

Jak prawidłowo eksploatować turbosprężarkę? 22 listopada 2021

Jak prawidłowo eksploatować turbosprężarkę?

Jak prawidłowo eksploatować turbosprężarkę?Ważna jest cykliczna wymiana oleju silni...

Zacinające się łopatki turbiny - objawy 20 stycznia 2021

Zacinające się łopatki turbiny - objawy

Biorąc pod uwagę problem, jakim jest zacinające się łopatki turbiny - objawy wska...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO