Wymiana, regeneracja i cena turbosprężarki w Passat B5
Turbosprężarka - Passat B5 Silnik turbodoładowany to gwarancja maksymalnej wydajności przy minimalnych rozmiarach silnikach. Nikogo dziś już nie dziwi więcej niż 100 koni mechanicznych w silnikach których pojemność skokowa nie przekracza 1200 cm sześciennych. Wszystko dzięki umieszczeniu w jednostce napędowej właśnie turbosprężarki. Jak zachowują się natomiast większe pojemności silników, wyposażonych w turbosprężarkę, w oparciu o przykład legendy niemieckiej motoryzacji i legendy polskich dróg - Volkswagena Passata w wersji B5.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Passat, najpopularniejszy turbodoładowany samochód w Europie?
Dwadzieścia milionów sprzedanych egzemplarzy, jeden z najlepszych wyników sprzedaży samochodów na świecie, idealne auto klasy średniej. Można by tak długo, bo zalet wykończenia Passata B5 nie da się wymienić na palcach jednej ręki. Jak ma się natomiast to co gra pod maską, ergo co charakteryzuje jednostkę napędową słynnego VW. Silniki wysokoprężne w Passacie B5 produkowane były w dwóch wersjach pojemności 1.9 i 2.5 litra o mocy w różnych wariantach od 90 do 150 koni mechanicznych. We wszystkich była instalowana turbosprężarka, więc opisane były nazwą TDI. Nie można niestety tych silników niezawodnymi, a to ze względu na zaawansowany technologicznie, a niedopracowany jeszcze technicznie system sterowania zmienną geometrią VNT kierowniczek spalin. Zaniedbanie higieny układu, albo ewentualne zużycie eksploatacyjne lubią powodować przycięcia w działaniu łopatek sterowania kierunkiem dolotu spalin do turbiny. Zdarza się także do tej pory (w następcy passata B5 – passacie B5 FL zostało to wyeliminowane), że olej lubi się dostać do intercoolera, co stanowi niebezpieczeństwo z powodu możliwości „rozbiegania” takiej zanieczyszczonej olejem silnikowym jednostki. Turbina lubi sobie poświszczeć, wyłączyć się, przewody gubić szczelność, ale wobec zalet tych problemów prawie nie widać – pojawiają się dopiero około 150 tysięcy kilometrów i w zasadzie odpowiednio szybko zdiagnozowane i usunięte nie wpłyną szerzej na zdrowie naszego Passata.

Auto nie do zajechania, podzespoły już mniej
Najsensowniejszym rozwiązywaniem problemów związanych z układem doładowania silnika diesla w VW passatach, to regeneracja podzespołów. Wymiana podzespołów wiąże się z wydatkami rzędu kilku tysięcy złotych podczas gdy regeneracje przeprowadzić można (i to w autoryzowanym serwisie) już za kilkaset złotych. Biorąc pod uwagę, że nowa turbina do „passeratti” warta jest 30% wartości samochodu (około 3000 złotych), regeneracja jest rozwiązaniem dużo bardziej ekonomicznym. Po czym poznać, że turbosprężarka wymaga regeneracji, ciężko wymienić coś poza typowymi objawami – nienaturalny świst turbiny, biały dymek spalin, brak typowego wciskania w fotel podczas załączania się turbiny, wyłączanie się turbiny bez wyraźnego powodu. Wszystkie wymienione objawy to informacja dla nas że z pewnością czas już przyjrzeć się jak wygląda stan naszej turbosprężarki. Oczywiście dbając o stan filtrów, poziom oleju, BHP obsługi turbodoładowanego silnika, z pewnością znacząco zwiększymy żywotność podzespołów, jeśli jednak nie zwrócimy dostatecznie dużo uwagi na wymienione kwestie, możemy spodziewać się problemów prędzej czy później.
Gdzie regenerować?
Serdecznie polecam z tego miejsca usługi autoryzowanej stacji obsługi pojazdów Bosch Car Service Pawlik w Stalowej Woli, gdzie na co dzień zajmujemy się podobnymi przypadkami a auta z grupy VAG to nasz
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze