Turbina Golf 4
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. TURBINA GOLF 4, 5, 3 – REGENERACJA, NAPRAWA | ASO MELETT – ważne uwagi...
Volkswagen Golf MK IV został był w produkcji od 1997 do 2003 roku(wersja kombi 1999-2006) i był wyposażony w wiele jednostek napędowych, w tym także turbodoładowane.
2. W jakich silnikach VW jest turbo?
W przypadku silników z zapłonem iskrowym były to 150-konne silniki o pojemności 1781cm3 o oznaczeniach AGU, AUM, ARZ i ARX oraz posiadająca 180KM jednostka napędowa o nazwie kodowej AUQ. Niemal wszystkie(nie licząc 1.9 SDI-oznaczonych AGP i AQM) silniki wysokoprężne zostały wyposażone w turbosprężarki. Wszystkie turbodoładowane diesle w Golfie czwartej generacji miały pojemność 1895 cm3, a ich moc wahała się od 90 do 150 koni mechanicznych. Wersje ALH, ATD, AXR, ASV, AJM, ASZ, ARL, AUY były ponadto wyposażone w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, w skrócie VGT.
3. Jakie turbo w Golfie?
Turbosprężarki, w jakie został wyposażony VW Golf mk IV, to modele GT1749V lub GT15, produkowane przez firmę Garrett(KKK). Układy turbodoładowania montowane w czwartej generacji popularnego kompaktu są niemal bezawaryjne pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji, niestety jednak większość samochodów używanych osiąga spore przebiegi, w trakcie których wielu kierowców nie stosowało się do podstawowych zasad używania turbodoładowanego silnika. Stosunkowo często rdzewieją puszki siłownika. Pojawić się może problem z systemem kierowania spalin w postaci zapiekających się kierownic, spowodowany złej jakości olejem silnikowym i zużytymi filtrami. W niektórych egzemplarzach Golfa spotkać można zatarte lub przegrzane turbosprężarki.
Gdzie oddać turbo z Golfa do serwisu?
Serwis turbosprężarki z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny Golf 4, 5 TDI VW nie jest łatwy, i często odradzany przez producenta (niepotrzebnie). Spowodowane jest to koniecznością odpowiedniej regulacji rdzenia i osadzonych na nim ruchomych łopatek, a także wyważenia turbosprężarki po wykonaniu naprawy w postaci wymiany całego serca (CHRA MELETT) układu turbodoładowania. Takie zadanie wykonać mogą jedynie wyspecjalizowane serwisy-turbo jak Bosch Diesel Service - Pawlik, które posiadają zarówno najnowsze technologicznie wyważarki SCHENCK, Cimat i analizatory VNT TURBO TESTER PRO, jak i przeszkolonych i profesjonalnie wykonujących swój fach mechaników. Jeżeli auto po wykonaniu regeneracji turbiny ma wyraźnie mniej mocy niż fabrycznie nowy egzemplarz lub wydaje z siebie dziwne odgłosy przypominające trzepotanie, oznacza to złe wyregulowanie systemu zmiennej geometrii kierownic. Odpowiednio wykonany serwis TURBOSPRĘŻARKI potrafi zapobiec takim przykrościom dzięki przeprowadzanym w trakcie naprawy testom charakterystyki pracy i dobrej kalibracji urządzenia.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest ważnym elementem układu napędowego w samochodzie Volkswagen Golf 4 z silnikiem turbo. Jest to urządzenie, które polega na wykorzystaniu ciśnienia wytwarzanego przez rurę wydechową, aby dostarczać dodatkowe powietrze do cylindrów silnika. Dzięki temu, ilość paliwa dostarczanego do silnika jest większa, co pozwala na zwiększenie mocy i momentu obrotowego. Turbosprężarka może ulec uszkodzeniu z powodu zużycia lub awarii, dlatego ważne jest regularne jej konserwacja i naprawa. W przypadku awarii, konieczna może być wymiana lub regeneracja turbosprężarki.
Posiadam golfa 4 1.9 tdi 90 km, czy taką turbinę u Państwa też naprawię?
Naprawdę ważne uwagi :) Świetny artykuł można z niego wynieść dużo ciekawych informacji ;d