Localizations image

Turbina Golf 4

TURBINA GOLF 4, 5, 3 – REGENERACJA, NAPRAWA | ASO MELETT – ważne uwagi..

Volkswagen Golf MK IV został był w produkcji od 1997 do 2003 roku(wersja kombi 1999-2006) i był wyposażony w wiele jednostek napędowych, w tym także turbodoładowane.


W jakich silnikach VW jest turbo?

W przypadku silników z zapłonem iskrowym były to 150-konne silniki o pojemności 1781cm3 o oznaczeniach AGU, AUM, ARZ i ARX oraz posiadająca 180KM jednostka napędowa o nazwie kodowej AUQ. Niemal wszystkie(nie licząc 1.9 SDI-oznaczonych AGP i AQM) silniki wysokoprężne zostały wyposażone w turbosprężarki. Wszystkie turbodoładowane diesle w Golfie czwartej generacji miały pojemność 1895 cm3, a ich moc wahała się od 90 do 150 koni mechanicznych. Wersje ALH, ATD, AXR, ASV, AJM, ASZ, ARL, AUY były ponadto wyposażone w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, w skrócie VGT.

 

Turbosprężarka z Volkswagena (VW) na stole w pracowni
W jakich silnikach VW jest turbo?

 


Jakie turbo w Golfie?

Turbosprężarki, w jakie został wyposażony VW Golf mk IV, to modele GT1749V lub GT15, produkowane przez firmę Garrett(KKK). Układy turbodoładowania montowane w czwartej generacji popularnego kompaktu są niemal bezawaryjne pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji, niestety jednak większość samochodów używanych osiąga spore przebiegi, w trakcie których wielu kierowców nie stosowało się do podstawowych zasad używania turbodoładowanego silnika. Stosunkowo często rdzewieją puszki siłownika. Pojawić się może problem z systemem kierowania spalin w postaci zapiekających się kierownic, spowodowany złej jakości olejem silnikowym i zużytymi filtrami. W niektórych egzemplarzach Golfa spotkać można zatarte lub przegrzane turbosprężarki.

 

Turbosprężarka z samochodu Golf 4 na stole w pracowni
Jakie turbo w Golfie?

 


Gdzie oddać turbo z Golfa do serwisu?
 

Serwis turbosprężarki z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny Golf 4, 5 TDI VW nie jest łatwy, i często odradzany przez producenta (niepotrzebnie). Spowodowane jest to koniecznością odpowiedniej regulacji rdzenia i osadzonych na nim ruchomych łopatek, a także wyważenia turbosprężarki po wykonaniu naprawy w postaci wymiany całego serca (CHRA MELETT) układu turbodoładowania. Takie zadanie wykonać mogą jedynie wyspecjalizowane serwisy-turbo jak Bosch Diesel Service - Pawlik, które posiadają zarówno najnowsze technologicznie wyważarki SCHENCK, Cimat i analizatory VNT TURBO TESTER PRO, jak i przeszkolonych i profesjonalnie wykonujących swój fach mechaników. Jeżeli auto po wykonaniu regeneracji turbiny ma wyraźnie mniej mocy niż fabrycznie nowy egzemplarz lub wydaje z siebie dziwne odgłosy przypominające trzepotanie, oznacza to złe wyregulowanie systemu zmiennej geometrii kierownic. Odpowiednio wykonany serwis TURBOSPRĘŻARKI potrafi zapobiec takim przykrościom dzięki przeprowadzanym w trakcie naprawy testom charakterystyki pracy i dobrej kalibracji urządzenia.

 

Oddane do serwisu turbo z Golfa na stole w pracowni
Gdzie oddać turbo z Golfa do serwisu?

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Koło kompresji, wirnik – budowa turbin ze zmienną geometrią 02 października 2018

Koło kompresji, wirnik – budowa turbin ze zmienną geometrią

KOŁO KOMPRESJI, WIRNIK – ZASADA DZIAŁANIA TURBOSPRĘŻARKI SAMOCHODOWEJ –...

Turbina Mazda 6, 3, 7 02 października 2018

Turbina Mazda 6, 3, 7

TURBINA MAZDA 6 | MAZDA 5 TURBOSPRĘŻARKA | TURBO MAZDA 3, 7 – regeneracja,...

Regeneracja turbin Bydgoszcz – turboserwis - Melett 02 października 2018

Regeneracja turbin Bydgoszcz – turboserwis - Melett

Wysyłkowa regeneracja, naprawa turbosprężarek samochodowych z całej Polski. Bydgoszcz(łac....

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.