
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
1. TURBINA GOLF 4, 5, 3 – REGENERACJA, NAPRAWA | ASO MELETT – ważne uwagi...
Volkswagen Golf MK IV został był w produkcji od 1997 do 2003 roku(wersja kombi 1999-2006) i był wyposażony w wiele jednostek napędowych, w tym także turbodoładowane.
2. W jakich silnikach VW jest turbo?
W przypadku silników z zapłonem iskrowym były to 150-konne silniki o pojemności 1781cm3 o oznaczeniach AGU, AUM, ARZ i ARX oraz posiadająca 180KM jednostka napędowa o nazwie kodowej AUQ. Niemal wszystkie(nie licząc 1.9 SDI-oznaczonych AGP i AQM) silniki wysokoprężne zostały wyposażone w turbosprężarki. Wszystkie turbodoładowane diesle w Golfie czwartej generacji miały pojemność 1895 cm3, a ich moc wahała się od 90 do 150 koni mechanicznych. Wersje ALH, ATD, AXR, ASV, AJM, ASZ, ARL, AUY były ponadto wyposażone w technologię zmiennej geometrii kierownic turbiny, w skrócie VGT.

3. Jakie turbo w Golfie?
Turbosprężarki, w jakie został wyposażony VW Golf mk IV, to modele GT1749V lub GT15, produkowane przez firmę Garrett(KKK). Układy turbodoładowania montowane w czwartej generacji popularnego kompaktu są niemal bezawaryjne pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji, niestety jednak większość samochodów używanych osiąga spore przebiegi, w trakcie których wielu kierowców nie stosowało się do podstawowych zasad używania turbodoładowanego silnika. Stosunkowo często rdzewieją puszki siłownika. Pojawić się może problem z systemem kierowania spalin w postaci zapiekających się kierownic, spowodowany złej jakości olejem silnikowym i zużytymi filtrami. W niektórych egzemplarzach Golfa spotkać można zatarte lub przegrzane turbosprężarki.

Gdzie oddać turbo z Golfa do serwisu?
Serwis turbosprężarki z technologią zmiennej geometrii kierownic turbiny Golf 4, 5 TDI VW nie jest łatwy, i często odradzany przez producenta (niepotrzebnie). Spowodowane jest to koniecznością odpowiedniej regulacji rdzenia i osadzonych na nim ruchomych łopatek, a także wyważenia turbosprężarki po wykonaniu naprawy w postaci wymiany całego serca (CHRA MELETT) układu turbodoładowania. Takie zadanie wykonać mogą jedynie wyspecjalizowane serwisy-turbo jak Bosch Diesel Service - Pawlik, które posiadają zarówno najnowsze technologicznie wyważarki SCHENCK, Cimat i analizatory VNT TURBO TESTER PRO, jak i przeszkolonych i profesjonalnie wykonujących swój fach mechaników. Jeżeli auto po wykonaniu regeneracji turbiny ma wyraźnie mniej mocy niż fabrycznie nowy egzemplarz lub wydaje z siebie dziwne odgłosy przypominające trzepotanie, oznacza to złe wyregulowanie systemu zmiennej geometrii kierownic. Odpowiednio wykonany serwis TURBOSPRĘŻARKI potrafi zapobiec takim przykrościom dzięki przeprowadzanym w trakcie naprawy testom charakterystyki pracy i dobrej kalibracji urządzenia.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze