Najczęstszą przyczyną „brania oleju” przez turbosprężarkę jest uszkodzona uszczelka olejowa, która jest odpowiedzialna za zapobieganie przeciekom oleju między obwodem olejowym a obwodem ssącym lub wydechowym turbosprężarki. Jeśli uszczelka jest uszkodzona lub zużyta, może dochodzić do wycieku oleju do układu ssącego lub wydechowego. Kolejną z przyczyn mogą być zużyte łożyska turbiny, które odpowiadają za płynne obracanie się wirników turbiny. Jeśli ulegną zniszczeniu, to może dojść do wycieku oleju z turbosprężarki. Następną z przyczyn, dlaczego turbina „bierze olej” może być również uszkodzenie wirnika lub zanieczyszczenia w układzie turbodoładowania.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Po czym poznać, że turbo bierze olej?
Jeśli turbo bierze olej, można to poznać po charakterystycznych objawach:
• Spadek poziomu oleju- jest to jeden z głównych objawów, jeśli zauważalny jest systematyczny ubytek oleju bez widocznych wycieków na ziemi, może to sugerować, że pobierany jest przez turbinę.
• Biały lub niebieski dym z wydech- Jednym z najbardziej widocznych objawów może być biały lub niebieski dym wypuszczany z wydechu. Może to być wynikiem spalania oleju, który dostaje się do cylindrów silnika w wyniku wycieku przez turbosprężarkę.
• Widoczne plamy oleju pod samochodem- świadczy o tym, że wyciek trwa już długo lub jest znaczny.
• Obniżona wydajność silnika- Wyciek oleju z turbiny może spowodować zmniejszenie wydajności silnika. Silnik może mieć mniejszą moc i słabiej przyspieszać.
Jeśli którekolwiek z objawów są dostrzegalne, należy jak najszybciej udać się do mechanika w celu diagnostyki i wymaganych napraw.
Od czego może się zepsuć turbina?

Jednym z głównych powodów, od czego może się zepsuć turbina, jest nadmierne obciążenie silnika lub gwałtowne przyśpieszanie. Turbosprężarka, która jest narażana na duże obciążenie, może mieć znacznie krótszą żywotność. Kolejnym czynnikiem jest niewłaściwa konserwacja, czyli brak regularnej wymiany oleju, który niezbędny jest do smarowania turbosprężarki oraz filtrów, które pomagają w utrzymaniu jego czystości i jakości. Uszkodzenie wirnika lub łopatek również mogą być przyczyną zepsucia się turbiny. Mechaniczne uszkodzenia tych części mogą wystąpić w wyniku obcych przedmiotów dostających się do turbosprężarki przez układ wydechowy lub ssący. Jednym z czynników, które prowadzą do uszkodzeń turbiny jest, zbyt wysokie ciśnienie lub temperatura oleju. Warto to regularnie sprawdzać i kontrolować, po to, żeby zapewnić odpowiednie smarowanie turbiny.
Jakie są objawy uszkodzonej turbiny?
Do jednych z najczęściej występujących objawów uszkodzonej turbiny zalicza się spadek mocy silnika. Dostrzegalne są problemy z przyśpieszaniem i spadek ogólnej wydajności pojazdu. Kolejny z charakterystycznych czynników to wzrost zużycia paliwa, ponieważ silnik musi ciężej pracować, aby osiągnąć pożądaną moc. Często spotykane przy uszkodzeniach turbosprężarek są nietypowe dźwięki, takie jak piszczenie, gwizdanie, stukanie lub dudnienie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze