Turbina bierze olej – przyczyny. Dowiedz się więcej!
Najczęstszą przyczyną „brania oleju” przez turbosprężarkę jest uszkodzona uszczelka olejowa, która jest odpowiedzialna za zapobieganie przeciekom oleju między obwodem olejowym a obwodem ssącym lub wydechowym turbosprężarki. Jeśli uszczelka jest uszkodzona lub zużyta, może dochodzić do wycieku oleju do układu ssącego lub wydechowego. Kolejną z przyczyn mogą być zużyte łożyska turbiny, które odpowiadają za płynne obracanie się wirników turbiny. Jeśli ulegną zniszczeniu, to może dojść do wycieku oleju z turbosprężarki. Następną z przyczyn, dlaczego turbina „bierze olej” może być również uszkodzenie wirnika lub zanieczyszczenia w układzie turbodoładowania.

Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po czym poznać, że turbo bierze olej?
Jeśli turbo bierze olej, można to poznać po charakterystycznych objawach:
• Spadek poziomu oleju- jest to jeden z głównych objawów, jeśli zauważalny jest systematyczny ubytek oleju bez widocznych wycieków na ziemi, może to sugerować, że pobierany jest przez turbinę.
• Biały lub niebieski dym z wydech- Jednym z najbardziej widocznych objawów może być biały lub niebieski dym wypuszczany z wydechu. Może to być wynikiem spalania oleju, który dostaje się do cylindrów silnika w wyniku wycieku przez turbosprężarkę.
• Widoczne plamy oleju pod samochodem- świadczy o tym, że wyciek trwa już długo lub jest znaczny.
• Obniżona wydajność silnika- Wyciek oleju z turbiny może spowodować zmniejszenie wydajności silnika. Silnik może mieć mniejszą moc i słabiej przyspieszać.
Jeśli którekolwiek z objawów są dostrzegalne, należy jak najszybciej udać się do mechanika w celu diagnostyki i wymaganych napraw.
Od czego może się zepsuć turbina?

Jednym z głównych powodów, od czego może się zepsuć turbina, jest nadmierne obciążenie silnika lub gwałtowne przyśpieszanie. Turbosprężarka, która jest narażana na duże obciążenie, może mieć znacznie krótszą żywotność. Kolejnym czynnikiem jest niewłaściwa konserwacja, czyli brak regularnej wymiany oleju, który niezbędny jest do smarowania turbosprężarki oraz filtrów, które pomagają w utrzymaniu jego czystości i jakości. Uszkodzenie wirnika lub łopatek również mogą być przyczyną zepsucia się turbiny. Mechaniczne uszkodzenia tych części mogą wystąpić w wyniku obcych przedmiotów dostających się do turbosprężarki przez układ wydechowy lub ssący. Jednym z czynników, które prowadzą do uszkodzeń turbiny jest, zbyt wysokie ciśnienie lub temperatura oleju. Warto to regularnie sprawdzać i kontrolować, po to, żeby zapewnić odpowiednie smarowanie turbiny.
Jakie są objawy uszkodzonej turbiny?
Do jednych z najczęściej występujących objawów uszkodzonej turbiny zalicza się spadek mocy silnika. Dostrzegalne są problemy z przyśpieszaniem i spadek ogólnej wydajności pojazdu. Kolejny z charakterystycznych czynników to wzrost zużycia paliwa, ponieważ silnik musi ciężej pracować, aby osiągnąć pożądaną moc. Często spotykane przy uszkodzeniach turbosprężarek są nietypowe dźwięki, takie jak piszczenie, gwizdanie, stukanie lub dudnienie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek