Localizations image

Turbina a DPF

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.25
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Turbo Regeneracja

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Zapchany DPF | Wpływ na turbosprężarkę

Zagłębienie się w tematy motoryzacyjne owocuje zwiększeniem świadomości na temat licznych powiązań pomiędzy funkcjonowaniem poszczególnych podzespołów – przykładem może być tutaj charakterystyczna dla turbodoładowanych Diesli relacja turbina a DPF. Czy jazda z uszkodzoną turbiną może przełożyć się na awarie wtórne filtra cząstek stałych? Czy jednocześnie można mieć problem z DPF i turbiną? Jeśli tak, to który z tych elementów naprawiać, regenerować lub wymieniać? We współpracy z Pracownią Regeneracji Turbosprężarek i z Pracownią Regeneracji Filtrów Cząstek Stałych utworzyliśmy artykuł zawierający odpowiedzi na zadane w ten sposób pytania.

Turbina a DPF

Awaria turbiny – skutki w filtrze cząstek stałych

Uszkodzona turbosprężarka w silniku Diesla kojarzy się nam zazwyczaj z dużym wydatkiem, a w najgorszym wypadku – z koniecznością przeprowadzenia remontu uszkodzonego silnika. Warto mieć na uwadze, że funkcjonowanie samochodu bazuje na ścisłej współpracy wszystkich podzespołów i w przypadku awarii jednego z nich może ucierpieć reszta. Uszkodzona lub zużyta turbosprężarka a DPF – ta relacja może okazać się opłakana w skutkach. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na sytuacje, w których z rury wydechowej wydobywają się kłęby dymu o czarnym lub niebieskim zabarwieniu. Czarny dym może być jednym z objawów nieszczelnego turbo. Wówczas skład mieszanki paliwowej jest zaburzony, przez co do filtra cząstek stałych przedostaje się zwiększona ilość zanieczyszczeń. Jest to prosta droga do szybkiego zablokowania drożności filtra DPF/FAP. Co jeszcze może stać się z filtrem, gdy wystąpi w nim awaria turbiny? Skutki, z którymi spotykamy się w pracowni regeneracji DPF/FAP jest zanieczyszczenie DPF olejem przedostającym się przez nieszczelności w turbo bądź wtryskiwaczach. Zdarzają się przypadki, w których turbina puszcza olej w tak dużych ilościach, że wkład filtra cząstek stałych jest dosłownie zatopiony. Jeśli zastanawiamy się, po czym poznać, że DPF jest zapchany, spróbujmy także zweryfikować objawy pochodzące od innych podzespołów pojazdu, w tym od turbiny.

Awaria turbiny

Zapchany DPF a turbina – czy te elementy mają ze sobą cokolwiek wspólnego? Lektura poprzedniego akapitu powinna skłonić do udzielenia twierdzącej odpowiedzi na tego typu pytanie. Filtr cząstek stałych to istotny element układu wydechowego. Wszelkie niedrożności w obrębie tego układu mogą przełożyć się na pogorszenie mocy silnika, emisję spalin z dużą zawartością cząsteczek sadzy, a także do wycieków oleju od strony turbo. Pojazd, w którym niedostatecznie często przeprowadzano wymiany oleju silnikowego, może wskazywać na problemy zarówno z turbo, jak i z filtrem cząstek stałych. Konieczność przeprowadzenia diagnostyki turbosprężarki bądź sprawdzenia filtra DPF/FAP powinna być dla kierowcy sygnałem, że warto zweryfikować pozostałe podzespoły pojazdu. W tym celu zapraszamy do naszego serwisu, gdzie usługi takie jak sprawdzenie i czyszczenie DPF, regeneracja wtryskiwaczy, pompowtryskiwaczy i pomp oraz regeneracja turbosprężarek są wykonywane według standardów światowej klasy producentów.

Zapchany DPF

Komentarze

Wiktor 2023-01-23 14:50:07

Turbosprężarka to urządzenie, które zwiększa ilość powietrza dostarczanego do silnika spalinowego, pozwalając na spalanie więcej paliwa i produkcję większej mocy. Filtr cząstek stałych (DPF) to urządzenie, które filtruje cząstki stałe (szadź) z wydechu silnika diesla. Oba systemy działają razem w silnikach diesla, aby poprawić efektywność paliwową i zmniejszyć emisję zanieczyszczeń. W nowoczesnych pojazdach tego typu, turbosprężarka i filtr DPF są podstawowymi elementami układu wydechowego. Pracują one wspólnie dla zwiększenia efektywności silnika i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Warto pamiętać, że filtr DPF wymaga regularnego czyszczenia lub wymiany, aby zachować prawidłową pracę układu.

Bartosz 2020-10-26 15:36:17

Najgorzej jak uszkodzone turbo puści olej, bo tedy to często DPF jest już całkowicie do wymiany i czyszczenie już nie pomaga, kolega tak miał i musiał kupić nowy DPF niestety, a oryginały wiążą się z wysokimi kosztami, dlatego też warto reagować odpowiednio wcześniej w przypadku awarii turbo.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO