TSI, EcoBoost, T-Jet Turbosprężarka w silniku benzynowym
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Silnik benzynowy z turbo
Turbosprężarka w silniku benzynowym – zapraszamy do lektury naszego artykułu. Czy wiesz, jak dbać o silnik benzynowy z turbiną? Wydawać by się mogło, że turbodoładowane silniki benzynowe są mniej popularne i rzadziej opisywane niż Diesle, a przecież jednostki napędowe turbo w benzynie cieszą się dużą popularnością. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Bosch Service Pawlik, postanowiliśmy stworzyć opracowanie na temat tego, jak eksploatować auto z turbiną, ile wytrzymuje turbina w samochodzie benzynowym oraz czy turbo benzyna do miasta to dobry wybór.
2. Turbo benzyna | Ile wytrzymuje turbina w silniku benzynowym?
Żywotność turbosprężarki w benzynie jest tematem mocno dyskusyjnym. Zwolennicy silników T-Jet, EcoBoost czy TSI twierdzą, że właściwie użytkowane turbo w benzynie przetrwa setki tysięcy kilometrów, co z mechanicznego punktu widzenia jest prawdą. Co więcej, benzyna w turbo nadaje się do miasta bardziej, niż diesel z turbodoładowaniem. Przeciwnicy turbodoładowanej benzyny uważają natomiast, że samochód z turbiną w benzynie to spory kłopot, ponieważ turbosprężarka może szybko ulec uszkodzeniu. W kwestii benzyny w turbo prawda leży pośrodku, a odpowiednia technika jazdy samochodem z turbiną może znacznie przedłużyć żywotność turbo zarówno w benzynie, jak i w Dieslu. Jak dbać o silnik TSI oraz pozostałe benzynowe silniki turbo, aby turbosprężarka bezawaryjnie funkcjonowała w nim maksymalnie długo? Benzynowe jednostki napędowe z turbodoładowaniem są, podobnie jak silniki wysokoprężne, bardzo wrażliwe na przeciążanie zimnego turbo oraz wyłączanie pojazdu od razu po jeździe, w której turbina zdążyła się silnie rozgrzać. Zalecamy zwracać uwagę na to kiedy włącza się turbina w samochodzie, ponieważ gwałtowne przyspieszanie i zwiększanie obrotów nierozgrzanego silnika może wyrządzić turbosprężarce niemałą krzywdę. Równie newralgicznym momentem jest kończenie podróży samochodem z turbodoładowanym silnikiem. Miejmy na uwadze to, ile stygnie turbina i odczekajmy chwilę przed zakończeniem pracy jednostki napędowej. Natychmiastowe wyłączenie silnika przy rozgrzanym turbo jest bardzo ryzykownym i nieodpowiedzialnym działaniem, ponieważ nawet taka jednorazowa akcja może doprowadzić do konieczności regeneracji turbiny. Niezależnie od tego, czy jeździsz turbodieslem, czy benzyną w turbo, chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu to podstawa.
Regeneracja turbosprężarki
Silnik z turbiną to duże dobrodziejstwo, ale i duże wyzwanie. Jeśli zaniedbamy całkowite podstawy, jakimi są częste wymiany oleju silnikowego czy też chłodzenie turbo po jeździe, najprawdopodobniej czeka nas konieczność regeneracji turbosprężarki lub wymiany turbo. Przy pierwszych objawach awarii turbo takich jak świst turbosprężarki i wahania mocy pojazdu, często poszukiwany jest dodatek do paliwa czyszczący turbinę. Jako praktycy w dziedzinie regeneracji turbosprężarek wyrażamy przekonanie, że tego typu preparaty mają działanie co najwyżej profilaktyczne, nie będą jednak skutecznym sposobem na pozbycie się awarii. Przeprowadzone na własną rękę czyszczenie turbiny bez wyciągania jej z pojazdu w większości przypadków nie jest sposobem na uniknięcie regeneracji turbo lub wymiany turbosprężarki samochodowej. Aby konieczność przeprowadzenia tych działań była jak najmniej prawdopodobna, zwracajmy uwagę na to, jak jeździć z turbiną. Benzyna i Diesel odwdzięczą się długą żywotnością, a turbodoładowany silnik będzie cieszył dynamiką przez długi czas. W przypadku awarii turbosprężarek benzynowych lub turbin w silniku diesla zachęcamy do kontaktu z naszym autoryzowanym serwisem Melett.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka w silniku benzynowym jest urządzeniem, które wykorzystuje ciśnienie wytwarzane przez spaliny w celu zwiększenia ilości powietrza dostarczanego do silnika. W ten sposób, silnik może wykorzystać więcej paliwa, co przekłada się na zwiększenie mocy i wydajności.
Turbosprężarka w silniku benzynowym składa się z dwóch wałków połączonych ze sobą, z których jeden jest napędzany przez spaliny, a drugi napędza kompresor powietrza. Turbosprężarka w silniku benzynowym jest popularna, ponieważ pozwala na uzyskanie większej mocy przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności paliwowej. Jest to szczególnie korzystne w przypadku silników o małej pojemności, które mogą mieć trudności z uzyskaniem odpowiedniej mocy bez zwiększenia pojemności. Jednak silniki benzynowe z turbosprężarkami wymagają więcej konserwacji i mogą być bardziej skomplikowane w naprawie niż ich odpowiedniki bez turbo.