Trzepotanie turbo
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Głośna praca turbo przypominająca trzepotanie spowodowana może być występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w układzie turbodoładowania, co powoduje skoki sprężarki oraz łopotanie turbo. Dzieje się tak w przypadku, kiedy ciśnienie powietrza „oddawane” jest w przeciwnym kierunku, czyli wraca przez wlot turbosprężarki. W takie sytuacji następuje także ruch wsteczny wirnika turbiny.
Co powodować może powstawanie zbyt wysokiego ciśnienia w turbosprężarce? Najczęściej dochodzi do tego z powodu awarii jednego z elementów sterujących ciśnieniem, takich jak gruszka turbiny czy zawór N75. Również awaria układu zmiennej geometrii turbiny, czyli zablokowanie się łopatek w jednej pozycji powodować będzie wzrost ciśnienia w turbinie, co w konsekwencji doprowadzić może do pęknięcia muszli.
1. Regulacja turbo bez niechcianych następstw
Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii wymaga nie tylko odpowiedniego sprzętu, ale również precyzji poprzedzonej wieloletnim doświadczeniem. Źle wyregulowane turbo, a co za tym idzie, nieprawidłowo ustawiona zmienna geometria turbiny powodować może zaburzenia w pracy jednostki napędowej pojazdu. Co więcej, jazda z niesprawną turbiną spowodować może poważną awarię silnika.
Jeżeli zastanawiasz się, jak wyregulować turbinę ze zmienną geometrią, aby nie doprowadzić do niechcianych następstw, najlepszym, a zarazem najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego zadania specjalistom.
Regulacja technologii VNT
Ogólnie mówiąc, regulowanie turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny polega na odpowiednim odkręcaniu oraz dokręcaniu śruby, która znajduje się na sztandze turbiny. Ważna jest skrupulatność podczas ustawiania turbo, ponieważ zbyt duże wydłużenie sztangi turbiny wpłynie na opóźnioną reakcję turbo - nastąpi wolniejsze ciśnienie doładowania. Regulacja sztangi turbiny polegająca na jej skróceniu powoduje wcześniejsze zamykanie się kierownic spalin; w przypadku zbyt dużego skrócenia dojść może do przepompowywania turbo.
Podejmując ryzyko, jakim jest ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem, odbywać to się będzie wszystkim znaną metodą prób i błędów, która najczęściej kończy się fiaskiem.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Trzepotanie turbosprężarki może być spowodowane różnymi czynnikami. Niektóre z bardzo częstych przyczyn to:
Uszkodzenie wałka wirnika: Jeśli wałek wirnika jest uszkodzony lub nie jest odpowiednio wyważony, może to prowadzić do trzepotania turbosprężarki.
Uszkodzone łożyska: Łożyska turbosprężarki mogą się zużywać z upływem czasu, co może prowadzić do trzepotania.
Zanieczyszczenia: Zanieczyszczenia, takie jak piasek lub rdza, mogą dostać się do turbosprężarki i powodować trzepotanie.
Niedrożne układ dolotowy: Jeśli układ dolotowy jest zapchany lub zabrudzony, może to prowadzić do nieprawidłowego działania turbosprężarki i trzepotania.
Uszkodzenie mechaniczne: Trzepotanie mogą być również spowodowane uszkodzeniem mechanicznym samej turbosprężarki.
Trzepotanie jest jednym z objawów, że coś jest nie tak z turbosprężarką. W przypadku trzepotania ważne jest skontaktowanie się z profesjonalnym mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować i naprawić problem.