
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Głośna praca turbo przypominająca trzepotanie spowodowana może być występowaniem zbyt wysokiego ciśnienia w układzie turbodoładowania, co powoduje skoki sprężarki oraz łopotanie turbo. Dzieje się tak w przypadku, kiedy ciśnienie powietrza „oddawane” jest w przeciwnym kierunku, czyli wraca przez wlot turbosprężarki. W takie sytuacji następuje także ruch wsteczny wirnika turbiny.
Co powodować może powstawanie zbyt wysokiego ciśnienia w turbosprężarce? Najczęściej dochodzi do tego z powodu awarii jednego z elementów sterujących ciśnieniem, takich jak gruszka turbiny czy zawór N75. Również awaria układu zmiennej geometrii turbiny, czyli zablokowanie się łopatek w jednej pozycji powodować będzie wzrost ciśnienia w turbinie, co w konsekwencji doprowadzić może do pęknięcia muszli.
1. Regulacja turbo bez niechcianych następstw
Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii wymaga nie tylko odpowiedniego sprzętu, ale również precyzji poprzedzonej wieloletnim doświadczeniem. Źle wyregulowane turbo, a co za tym idzie, nieprawidłowo ustawiona zmienna geometria turbiny powodować może zaburzenia w pracy jednostki napędowej pojazdu. Co więcej, jazda z niesprawną turbiną spowodować może poważną awarię silnika.
Jeżeli zastanawiasz się, jak wyregulować turbinę ze zmienną geometrią, aby nie doprowadzić do niechcianych następstw, najlepszym, a zarazem najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego zadania specjalistom.

Regulacja technologii VNT
Ogólnie mówiąc, regulowanie turbosprężarki ze zmienną geometrią turbiny polega na odpowiednim odkręcaniu oraz dokręcaniu śruby, która znajduje się na sztandze turbiny. Ważna jest skrupulatność podczas ustawiania turbo, ponieważ zbyt duże wydłużenie sztangi turbiny wpłynie na opóźnioną reakcję turbo - nastąpi wolniejsze ciśnienie doładowania. Regulacja sztangi turbiny polegająca na jej skróceniu powoduje wcześniejsze zamykanie się kierownic spalin; w przypadku zbyt dużego skrócenia dojść może do przepompowywania turbo.
Podejmując ryzyko, jakim jest ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem, odbywać to się będzie wszystkim znaną metodą prób i błędów, która najczęściej kończy się fiaskiem.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze