Testowanie turbosprężarek
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po przeprowadzonym procesie regeneracji test turbosprężarki jest obowiązkową czynnością. Pozwala on na sprawdzenie, czy turbo zostało zregenerowane w sposób poprawny, zgodny z określonymi standardami oraz czy jest możliwy jego montaż w pojeździe. Warto wspomnieć, że testowanie turbosprężarek powinno zostać przeprowadzone przez doświadczony serwis. Nieprawidłowo wyregulowana turbosprężarka oraz pominięcie wspomnianego testu, może skutkować poważną awarią nie tylko turbo, ale także jednostki napędowej.
1. W jaki celu wykonuje się test gruszki turbiny?
Test gruszki przeprowadza się wraz z testem turbosprężarki. Aby zrozumieć to, w jakim celu się go wykonuje, należy wspomnieć, że gruszka, a dokładniej jej sztanga reguluje położenie łopatek VNT, czyli ich otwarcie i zamknięcie w odpowiednim momencie. Regulacja gruszki polega na odpowiednim wyregulowaniu sztangi poprzez jej skrócenie lub wydłużenie. W przypadku zbytniego skrócenia sztangi nastąpi wzrost ciśnienia, co może doprowadzić do uszkodzenia muszli turbo. Z kolei za duże wydłużenie spowoduje wolniejsze ciśnienie doładowania, co przełoży się między innymi na znaczny spadek mocy pojazdu.

Turbosprężarka przeładowuje – notlauf
Czy wiesz, czym jest spowodowane przeładowanie turbiny w Twoim samochodzie? Sytuacja, kiedy turbo przeładowuje, spowodowana jest występowaniem nieprawidłowego ciśnienia turbosprężarki. Za regulację ciśnienia odpowiada między innymi zawór N75, ale również zawór podciśnienia – aktuator. Przeładowanie turbiny w 1.9 TDI - przyczyny tego zjawiska to między innymi awaria N75, jak i gruszki turbiny, ale również źle wyregulowana zmienna geometria łopatek turbiny powodować może liczne zaburzenia pracy jednostki napędowej. Nagromadzone zanieczyszczenia w postaci nagaru osiadają na łopatkach, blokując je.
Objawami niesprawnego działania układu turbodoładowania oprócz nieregularnej pracy silnika są kłęby dymu wydostające się z układu wydechowego. Również głośna praca turbo – świst, zgrzyt wskazywać mogą na awarię, którą należy jak najszybciej wyeliminować. Jazda z niesprawną turbiną może mieć negatywny wpływ na jednostkę napędową. Nie należy ignorować także znacznego ubytku oleju silnikowego oraz plam oleju pod samochodem.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie prawidłowego działania turbosprężarki. Oto kilka z nich:
Słuchanie dźwięku: Świst turbiny powinien być cichy i stabilny. Jeśli słychać świstanie lub piszczenie, oznacza to, że turbina może być uszkodzona lub zanieczyszczona.
Sprawdzenie ciśnienia doładowania: Ciśnienie doładowania powinno być sprawdzane podczas pracy silnika na biegu jałowym i przy pełnym obciążeniu.
Sprawdzenie temperatury wydechu: Temperatura wydechu powinna być mierzona podczas pracy silnika na biegu jałowym i przy pełnym obciążeniu.
Kontrola działania układu dolotowego: Należy sprawdzić czy nie ma nieszczelności, czy wszystkie połączenia są dobrze zamocowane i czy wszystkie filtry są czyste.
Oględziny: Sprawdź czy na turbosprężarce nie ma żadnych oznak uszkodzenia mechanicznego, wycieków oleju, itp.
Jeśli zauważysz jakiekolwiek niepokojące objawy lub nie jesteś pewien co do stanu swojej turbosprężarki, skontaktuj się z profesjonalnym mechanikiem, który przeprowadzi odpowiednią diagnostykę i naprawę.
Pomocny artykuł!