Technologia ze zmienną geometrią turbiny Naprawa
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeśli posiadamy samochód ze zmienną geometrią turbiny, naprawa nie jest wyjątkowo skomplikowana – pod warunkiem, że posiada się jakąkolwiek wiedzę na temat budowy i zasady działanie turbosprężarki. Jeśli natomiast jesteś motoryzacyjnym nowicjuszem, zalecamy oddanie turbo w nasze ręce. Awaria związana z zacinająca się zmienną geometria turbiny spowodowana może być nieodpowiednią techniką jazdy - które trasy, obroty rzędu 2 500 obr/min – tego należy unikać. Z kolei stosowanie preparatów penetrujących – odrdzewiaczy – pomoże jedynie na krótki czas.
Auto ze zmienną geometrią turbiny, czy stałą geometrią turbiny? [Zestawienie]
Decydując się na zakup samochodu, pewnie nie raz zastanawiałeś się, co jest lepsze: auto ze zmienną geometrią turbiny, a może lepsze będzie turbo ze stałą geometrią? W poniższym artykule postaramy się wyjaśnić różnice pomiędzy nimi.
Turbosprężarka ze stałą geometrią łopatek należy do jednych z prostszych elementów pod względem budowy, z tego też względu jest łatwa w naprawie oraz nie sprawia wielkich kłopotów podczas użytkowania. Jeśli chodzi o awaryjność, to wadą jest tutaj zacięcie się klapki, którą steruje zawór wastegate, lub awarią wspomnianego zaworu. Koleją wadą ze względu na późne wstawanie turbo jest efekt turbodziury. Stała geometria sterowana jest, podobnie jak zmienna geometria, za pomocą gruszki.
Technologia VNT, czyli zmienna geometria łopatek, została opracowana w celu zniwelowania opóźnionej reakcji silnika na wciśnięty pedał gazu. Udoskonalenie polegało na zmianie kąta nachylenia łopatek, które napędzają wirnik turbiny. Praca łopatek turbiny z kolei jest uzależniona od siłownika, potocznie zwanego gruszką. Siłownik obsługiwany jest ciśnieniem i steruje on z kolei sztangą, która reguluje położenie łopatek zmiennej geometrii VNT.
Przy niskich obrotach silnika następuje niewielkie rozwarcie łopatek, natomiast wysokie obroty powodują większy zakres ich otwarcia. Również w przypadku geometrii VNT, może dojść do zacięcia się łopatek, dodatkowo wpływ na to ma brak pracy turbosprężarki w pełnym zakresie: jazda na niskich obrotach (zazwyczaj do 2 500 obr/min. oraz pokonywanie przeważnie krótkich odcinków).
Uprzedzając pytanie – nie, nie można trwale otworzyć klapki zaworu WG (wastegate), czy też łopatek zmiennej geometrii, ponieważ doszłoby do tzw. overboost’a, czyli przeładowania turbosprężarki powodując jej poważne uszkodzenie.
Tak więc na pytanie: turbina ze zmienną geometrią czy bez, muszą sobie Państwo odpowiedzieć sami. Z naszej strony mamy nadzieję, że różnice pomiędzy obiema turbosprężarkami wyjaśniliśmy najlepiej jak potrafimy.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Technologia zmiennogeometrycznej turbiny (VGT) to technologia, która pozwala na zmianę kąta nachylenia łopatek turbosprężarki w celu zwiększenia lub zmniejszenia ciśnienia doładowania. Jest to ważne, ponieważ pozwala na elastyczne dostosowanie ciśnienia doładowania do aktualnego zapotrzebowania silnika i pozwala na lepsze wykorzystanie mocy i efektywności paliwowej. Naprawa turbosprężarki VGT polega na wymianie lub naprawie elementów, które mogą być uszkodzone lub zużyte. Często dotyczy to łopatek turbosprężarki, mechanizmu kątowego, uszczelnień i elektrozaworu. Naprawa może być wykonana przez specjalistyczny zakład lub przez producenta silnika. Warto pamiętać, że nieprawidłowo działająca turbosprężarka VGT może prowadzić do awarii silnika, dlatego ważne jest regularne sprawdzanie i konserwacja tego elementu.