Tani tuning, czyli jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania?
Zastanawiałeś się pewnie nieraz, za co odpowiada czujnik ciśnienia doładowania - mierzy on ciśnienie bezwzględne, w celu zwiększenia doładowania turbosprężarki kierowcy głowią się - jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania. Jednym ze sposobów jest zainstalowanie opornika w sterowniku silnika, jest to mało profesjonalne oraz może doprowadzić do awarii silnika, jak i turbiny.
Kolejna metoda to zainstalowanie specjalnego modułu tzw. STAG TUNING. Stosowany jest wyłącznie w silnikach doładowanych – jego cena jest już znacznie wyższa.
Najczęstsze objawy awarii czujnika ciśnienia doładowania to:
- pojawienie się kontrolki „check engine”;
- dławienie się, szarpanie samochodu podczas przyspieszania;
- utrata mocy;
- zapisane błędy pamięci komputera samochodu.
Podpowiadamy zatem, gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania 1.9 TDI: zazwyczaj jest on umieszczony na rurze dolotowej. Natomiast, jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania TDI bez jego demontażu? Przy pomocy komputera diagnostycznego.
Jak zwiększyć ciśnienie doładowania AFN? Podpowiadamy
Najłatwiejszy sposobem na zmianę ciśnienia doładowania jest przeprowadzenie zmian w sterowniku ECU (Chip tuning) - cena zaczyna się od około 1 500 złotych. Dodatkowo oprócz zwiększonego ciśnienia doładowania w ten sposób możesz zyskać dodatkowe konie mechaniczne, które jak wiadomo, dają radość z jazdy. Przeprowadzenie takiego tuningu dodatkowo wpływa na mniejsze zużycie paliwa oraz bezpieczniejszą jazdę.
Dodaj komentarz

Komentarze
Tani tuning polega na modyfikowaniu ustawień lub elementów samochodu, aby poprawić jego wydajność, ale nie zawsze jest to zgodne z przepisami lub bezpieczne dla pojazdu. Oszukiwanie czujnika ciśnienia doładowania może mieć negatywny wpływ na trwałość silnika oraz skutkować utratą gwarancji. Zalecamy stosowanie się do instrukcji producenta oraz przepisów prawnych dotyczących eksploatacji pojazdu.