Localizations image

Sztanga turbiny nie rusza się

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.96

Powodem, dla którego sztanga turbiny nie rusza się może być jej zapieczenie, zacięcie zmiennej geometrii lub nieszczelność siłownika, który odpowiada za jej ruch. Zapieczenie sztangi turbiny ograniczające jej zmianę położenia musi zostać jak najszybciej usunięte, żeby móc mówić o jej ruchu. Jako że sztanga turbo jest ramieniem połączonym z łopatkami kierownicy turbiny oraz siłownikiem gruszki turbosprężarki, to wszelkie awarie, typu dziurawa gruszka turbiny, czy też uszkodzona gruszka turbiny 1. 9 DTI będą wpływać na prawidłową pracę cięgna turbiny. Jeżeli sztanga turbiny nie rusza się, na przykład poprzez zakleszczenie to objawy, które będą wskazywać na tę usterkę, będą widoczne podczas jazdy samochodem. Silnik wyraźnie jest pozbawiony dynamizmu, ma trudności z przyspieszeniem, ponieważ w układzie turbodoładowania ciśnienie nie jest odpowiednio wysokie, żeby pobudzić silnik do działania. Co musimy zrobić, żeby wprawić w ruch sztangę turbiny? Dokonać czyszczenia zmiennej geometrii z demontażem w autoryzowanym serwisie i usunąć nieszczelność zlokalizowaną w siłowniku. Po dokonaniu czyszczenia i rozruszania nieruchomej sztangi turbosprężarki kolejnym ważnym działaniem będzie regulacja sztangi turbiny 1.9 TDI AVF. Polega ono na pozycjonowaniu dokładnie dwóch śrub - jedna reguluje zderzak turbiny, a druga siłownik. Takie regulacje najlepiej powierzyć fachowcom z zakresu regeneracji turbosprężarek, ponieważ nieprawidłowa regulacja może spowodować na przykład przeładowanie turbiny lub jej niedoładowanie.

 

Nieruchoma sztanga turbiny
Sztanga turbiny nie rusza się

Uszkodzona gruszka turbiny – objawy

Jeżeli zepsuciu uległa gruszka turbiny, to objawy, które na to wskazują, to:

- turbodziura – silnika traci moc na niskich obrotach,
- trudność wjazdu na wzniesienie, silnik musi uzyskać wysokie obroty, żeby mógł ruszyć pod górkę.

Trwałe uszkodzenie gruszki turbiny zmusza nas do zakupu nowego egzemplarza, ponieważ mechaniczne uszkodzenie spowodowało jej dysfunkcje i jej regeneracja nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Zakup nowego turbo elementu, w zależności od rodzaju zamontowanej turbosprężarki, to koszt zaczynający się od 100 zł.

 

Uszkodzona grucha turbosprężarki
Uszkodzona gruszka turbiny - objawy

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka - część 2 13 sierpnia 2019

Turbosprężarka - część 2

Turbosprężarka - Część 2   Wśród istotnych zagadnień z dziedziny...

Albania (AL) – Szybka regeneracja turbin i naprawa turbo – cała Europa 08 kwietnia 2019

Albania (AL) – Szybka regeneracja turbin i naprawa turbo – cała Europa

W południowo-wschodniej Europie na Bałkanach jest położone państwo, które nosi...

Łotwa (LV) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Łotwie (Latvija) – cała Europa 18 kwietnia 2019

Łotwa (LV) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Łotwie (Latvija) – cała Europa

Specjalistyczny polski zakład regeneracji turbosprężarek i napraw turbin, dzięki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO