Localizations image

Sztanga turbiny nie rusza się

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Powodem, dla którego sztanga turbiny nie rusza się może być jej zapieczenie, zacięcie zmiennej geometrii lub nieszczelność siłownika, który odpowiada za jej ruch. Zapieczenie sztangi turbiny ograniczające jej zmianę położenia musi zostać jak najszybciej usunięte, żeby móc mówić o jej ruchu. Jako że sztanga turbo jest ramieniem połączonym z łopatkami kierownicy turbiny oraz siłownikiem gruszki turbosprężarki, to wszelkie awarie, typu dziurawa gruszka turbiny, czy też uszkodzona gruszka turbiny 1. 9 DTI będą wpływać na prawidłową pracę cięgna turbiny. Jeżeli sztanga turbiny nie rusza się, na przykład poprzez zakleszczenie to objawy, które będą wskazywać na tę usterkę, będą widoczne podczas jazdy samochodem. Silnik wyraźnie jest pozbawiony dynamizmu, ma trudności z przyspieszeniem, ponieważ w układzie turbodoładowania ciśnienie nie jest odpowiednio wysokie, żeby pobudzić silnik do działania. Co musimy zrobić, żeby wprawić w ruch sztangę turbiny? Dokonać czyszczenia zmiennej geometrii z demontażem w autoryzowanym serwisie i usunąć nieszczelność zlokalizowaną w siłowniku. Po dokonaniu czyszczenia i rozruszania nieruchomej sztangi turbosprężarki kolejnym ważnym działaniem będzie regulacja sztangi turbiny 1.9 TDI AVF. Polega ono na pozycjonowaniu dokładnie dwóch śrub - jedna reguluje zderzak turbiny, a druga siłownik. Takie regulacje najlepiej powierzyć fachowcom z zakresu regeneracji turbosprężarek, ponieważ nieprawidłowa regulacja może spowodować na przykład przeładowanie turbiny lub jej niedoładowanie.

 

Nieruchoma sztanga turbiny
Sztanga turbiny nie rusza się

Uszkodzona gruszka turbiny – objawy

Jeżeli zepsuciu uległa gruszka turbiny, to objawy, które na to wskazują, to:

- turbodziura – silnika traci moc na niskich obrotach,
- trudność wjazdu na wzniesienie, silnik musi uzyskać wysokie obroty, żeby mógł ruszyć pod górkę.

Trwałe uszkodzenie gruszki turbiny zmusza nas do zakupu nowego egzemplarza, ponieważ mechaniczne uszkodzenie spowodowało jej dysfunkcje i jej regeneracja nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Zakup nowego turbo elementu, w zależności od rodzaju zamontowanej turbosprężarki, to koszt zaczynający się od 100 zł.

 

Uszkodzona grucha turbosprężarki
Uszkodzona gruszka turbiny - objawy

Komentarze

August 2023-01-13 12:54:17

Jeśli sztanga turbiny nie rusza się, oznacza to, że zawór wastegate (zawór odpowiedzialny za regulację ciśnienia doładowania) nie działa prawidłowo. Może to być spowodowane kilkoma głównymi przyczynami:
Uszkodzenie elektromagnesu: elektromagnes jest odpowiedzialny za przyciąganie sztangi, jeśli jest uszkodzony, sztanga nie będzie się ruszać.
Uszkodzenie sztangi: sztanga może być skorodowana lub zniszczona, uniemożliwiając ruch.
Niskie ciśnienie oleju: niskie ciśnienie oleju uniemożliwia prawidłowe działanie elektromagnesu.
Uszkodzenie układu sterowania: problem z elektroniką lub modułem sterującym może uniemożliwić działanie zaworu wastegate.
Jeśli sztanga turbiny nie rusza się, należy skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje i naprawi usterkę. Nieprawidłowe działanie zaworu wastegate może prowadzić do uszkodzenia silnika lub innych podzespołów.

olek 2021-08-20 15:44:23

Brak ruchów sztangi turbiny nie świadczy o niczym dobrym i niekorzystnie przekłada się na działanie innych podzespołów

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
TURBINA VW PASSAT B5 – cena, 115km, 1.8t, 90km, 1.9 tdi 130km 02 października 2018

TURBINA VW PASSAT B5 – cena, 115km, 1.8t, 90km, 1.9 tdi 130km

1. Turboserwis Melett - cena turbiny VW Passat B5 warianty 115km, 1.8t, 90km, 1.9...

Jak przyspieszyć ładowanie turbiny? 06 lipca 2022

Jak przyspieszyć ładowanie turbiny?

Jak przyspieszyć ładowanie turbiny? Przyspieszyć ładowanie turbiny możemy za p...

Czy warto kupić regenerowana turbosprężarkę? 27 czerwca 2022

Czy warto kupić regenerowana turbosprężarkę?

Czy warto kupić regenerowana turbosprężarkę? Proces regeneracji turbosprężarki pozwa...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO