Localizations image

Szarpanie po wymianie turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Brak regularnej pracy jednostki oraz szarpanie turbiny po jej regeneracji wskazywać może na niepoprawnie przeprowadzony proces regulacji. Przyczyną szarpania może być również nieprawidłowo podłączona turbosprężarka, między innymi skręcone przewody. Jeżeli po przeprowadzanej weryfikacji wspomnianych elementów nieprzyjemne szarpanie pojazdem występuje w dalszym ciągu, być może w układzie turbodoładowania występuje nieszczelność.

Szarpanie po wymianie turbiny
Szarpanie po wymianie turbiny

Zarówno rozszczelniona turbina, jak i dziurawe, sparciałe przewody układu dolotowego będą zaburzać komfort jazdy. Warto z tym problemem zwrócić się do specjalistów, którzy na co dzień mierzą się z takimi, jak i podobnymi awariami układu turbodoładowania.

1. Zablokowanie geometrii turbosprężarki

Zablokowanie czy też zacinanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane jest nagromadzonym nagarem, ale również i rdzą. W takim sytuacji należy poddać mechanizm VNT czyszczeniu, jeżeli doszło do uszkodzenia zmiennej geometrii, jak na przykład oderwanie się jednej z łopatek, należy wymienić je na nowe.

Nieregularna praca zmiennej geometrii turbiny spowodowana może również być awarią gruszki turbiny. Nieszczelny aktuator spowodować może, że cięgno gruszki, które odpowiedzialne jest za regulację otwarcia oraz zamknięcia kierownic VNT zostanie zablokowane w jednej pozycji lub będą występować skoki sztangi turbiny. Również niedokładna kalibracja turbo po regeneracji wpływać będzie negatywnie na pracę całego układu turbodoładowania.

Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?

To, ile czasu posłuży turbosprężarka, w dużej mierze zależy od tego, jak o nią dba właściciel pojazdu. Do naszego serwisu trafiają turbosprężarki zarówno z przebiegiem około 200 000 kilometrów, ale również te z przebiegiem 50 000 kilometrów. Największym, zagrożeniem dla turbiny jest niedostateczne smarowanie.

Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?
Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?

Olej silnikowy nie tylko chroni przed występowaniem korozji, ale również ma za zadanie odprowadzenia ciepła, co w przypadku turbosprężarki, która pracuje w wysokiej temperaturze spalin, jest bardzo ważne. Przegrzanie wirnika turbiny jest najczęstszą konsekwencją zaniechania systematycznego uzupełniania oleju. Charakterystyczną cechą przegrzania wirnika turbo są czerwone przebarwienia na jego wałku, ale również następuje zakrzywienie łopatek wirnika w jednym kierunku.

Przegrzanie nie tylko spowoduje uszkodzenie wirnika turbosprężarki od strony spalin, ale również koło kompresji i towarzyszący temu zjawisku efekt skórki pomarańczy - pod wpływem ciepła dochodzi do trwałych zmian.

Komentarze

Jurek 2023-01-12 14:42:48

Szarpanie po wymianie turbiny może być spowodowane kilkoma różnymi czynnikami. Może to być spowodowane nieprawidłowym montażem nowej turbiny lub niedopasowaniem jej do silnika. Innym możliwym powodem jest brak odpowiedniego ustawienia ciśnienia doładowania przez elektroniczny sterownik turbiny (ECU). Kolejnym powodem może być problem z układem wtryskowym lub z układem paliwowym. W każdym razie, jeśli po wymianie turbiny pojawia się szarpanie, należy skontaktować się z mechanikiem, który dokonał wymiany lub z innym specjalistą, aby dokładnie zdiagnozować i naprawić problem.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Holandia (NL) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Holandii (Nederland) – cała Europa 16 kwietnia 2019

Holandia (NL) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Holandii (Nederland) – cała Europa

1. Regeneracja turbin w Holandii We wszystkich państwa Europy, polska specjalistyczna ...

Turbosprężarka 54359700000 01 kwietnia 2021

Turbosprężarka 54359700000

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 54359700000 firm...

Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny 02 października 2018

Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbiny

1. Jak działa turbina? Profesjonalny Turbo Serwis – koszt regeneracji turbinyDoładowanie sil...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO