Localizations image

Szarpanie po wymianie turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Brak regularnej pracy jednostki oraz szarpanie turbiny po jej regeneracji wskazywać może na niepoprawnie przeprowadzony proces regulacji. Przyczyną szarpania może być również nieprawidłowo podłączona turbosprężarka, między innymi skręcone przewody. Jeżeli po przeprowadzanej weryfikacji wspomnianych elementów nieprzyjemne szarpanie pojazdem występuje w dalszym ciągu, być może w układzie turbodoładowania występuje nieszczelność.

Szarpanie po wymianie turbiny
Szarpanie po wymianie turbiny

Zarówno rozszczelniona turbina, jak i dziurawe, sparciałe przewody układu dolotowego będą zaburzać komfort jazdy. Warto z tym problemem zwrócić się do specjalistów, którzy na co dzień mierzą się z takimi, jak i podobnymi awariami układu turbodoładowania.

1. Zablokowanie geometrii turbosprężarki

Zablokowanie czy też zacinanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane jest nagromadzonym nagarem, ale również i rdzą. W takim sytuacji należy poddać mechanizm VNT czyszczeniu, jeżeli doszło do uszkodzenia zmiennej geometrii, jak na przykład oderwanie się jednej z łopatek, należy wymienić je na nowe.

Nieregularna praca zmiennej geometrii turbiny spowodowana może również być awarią gruszki turbiny. Nieszczelny aktuator spowodować może, że cięgno gruszki, które odpowiedzialne jest za regulację otwarcia oraz zamknięcia kierownic VNT zostanie zablokowane w jednej pozycji lub będą występować skoki sztangi turbiny. Również niedokładna kalibracja turbo po regeneracji wpływać będzie negatywnie na pracę całego układu turbodoładowania.

Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?

To, ile czasu posłuży turbosprężarka, w dużej mierze zależy od tego, jak o nią dba właściciel pojazdu. Do naszego serwisu trafiają turbosprężarki zarówno z przebiegiem około 200 000 kilometrów, ale również te z przebiegiem 50 000 kilometrów. Największym, zagrożeniem dla turbiny jest niedostateczne smarowanie.

Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?
Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?

Olej silnikowy nie tylko chroni przed występowaniem korozji, ale również ma za zadanie odprowadzenia ciepła, co w przypadku turbosprężarki, która pracuje w wysokiej temperaturze spalin, jest bardzo ważne. Przegrzanie wirnika turbiny jest najczęstszą konsekwencją zaniechania systematycznego uzupełniania oleju. Charakterystyczną cechą przegrzania wirnika turbo są czerwone przebarwienia na jego wałku, ale również następuje zakrzywienie łopatek wirnika w jednym kierunku.

Przegrzanie nie tylko spowoduje uszkodzenie wirnika turbosprężarki od strony spalin, ale również koło kompresji i towarzyszący temu zjawisku efekt skórki pomarańczy - pod wpływem ciepła dochodzi do trwałych zmian.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Regeneracja turbin Gdynia 02 października 2018

Regeneracja turbin Gdynia

1. REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK W GDYNI | Pomorskie warsztaty turbosprężarek...

Turbina piszczy przy dodawaniu gazu 21 stycznia 2021

Turbina piszczy przy dodawaniu gazu

Przyczyn, które powodują, że turbina piszczy przy dodawaniu gazu może być wiele....

Jak sprawdzić smarowanie turbiny? 03 Grudzień 2020

Jak sprawdzić smarowanie turbiny?

Jak sprawdzić smarowanie turbiny, żeby brak oleju nie doprowadził do awarii turbosprężarki?...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO