Szarpanie po wymianie turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Brak regularnej pracy jednostki oraz szarpanie turbiny po jej regeneracji wskazywać może na niepoprawnie przeprowadzony proces regulacji. Przyczyną szarpania może być również nieprawidłowo podłączona turbosprężarka, między innymi skręcone przewody. Jeżeli po przeprowadzanej weryfikacji wspomnianych elementów nieprzyjemne szarpanie pojazdem występuje w dalszym ciągu, być może w układzie turbodoładowania występuje nieszczelność.
Zarówno rozszczelniona turbina, jak i dziurawe, sparciałe przewody układu dolotowego będą zaburzać komfort jazdy. Warto z tym problemem zwrócić się do specjalistów, którzy na co dzień mierzą się z takimi, jak i podobnymi awariami układu turbodoładowania.
1. Zablokowanie geometrii turbosprężarki
Zablokowanie czy też zacinanie się łopatek zmiennej geometrii turbiny spowodowane jest nagromadzonym nagarem, ale również i rdzą. W takim sytuacji należy poddać mechanizm VNT czyszczeniu, jeżeli doszło do uszkodzenia zmiennej geometrii, jak na przykład oderwanie się jednej z łopatek, należy wymienić je na nowe.
Nieregularna praca zmiennej geometrii turbiny spowodowana może również być awarią gruszki turbiny. Nieszczelny aktuator spowodować może, że cięgno gruszki, które odpowiedzialne jest za regulację otwarcia oraz zamknięcia kierownic VNT zostanie zablokowane w jednej pozycji lub będą występować skoki sztangi turbiny. Również niedokładna kalibracja turbo po regeneracji wpływać będzie negatywnie na pracę całego układu turbodoładowania.
Wytrzymałość turbosprężarki – od czego zależy?
To, ile czasu posłuży turbosprężarka, w dużej mierze zależy od tego, jak o nią dba właściciel pojazdu. Do naszego serwisu trafiają turbosprężarki zarówno z przebiegiem około 200 000 kilometrów, ale również te z przebiegiem 50 000 kilometrów. Największym, zagrożeniem dla turbiny jest niedostateczne smarowanie.
Olej silnikowy nie tylko chroni przed występowaniem korozji, ale również ma za zadanie odprowadzenia ciepła, co w przypadku turbosprężarki, która pracuje w wysokiej temperaturze spalin, jest bardzo ważne. Przegrzanie wirnika turbiny jest najczęstszą konsekwencją zaniechania systematycznego uzupełniania oleju. Charakterystyczną cechą przegrzania wirnika turbo są czerwone przebarwienia na jego wałku, ale również następuje zakrzywienie łopatek wirnika w jednym kierunku.
Przegrzanie nie tylko spowoduje uszkodzenie wirnika turbosprężarki od strony spalin, ale również koło kompresji i towarzyszący temu zjawisku efekt skórki pomarańczy - pod wpływem ciepła dochodzi do trwałych zmian.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Szarpanie po wymianie turbiny może być spowodowane kilkoma różnymi czynnikami. Może to być spowodowane nieprawidłowym montażem nowej turbiny lub niedopasowaniem jej do silnika. Innym możliwym powodem jest brak odpowiedniego ustawienia ciśnienia doładowania przez elektroniczny sterownik turbiny (ECU). Kolejnym powodem może być problem z układem wtryskowym lub z układem paliwowym. W każdym razie, jeśli po wymianie turbiny pojawia się szarpanie, należy skontaktować się z mechanikiem, który dokonał wymiany lub z innym specjalistą, aby dokładnie zdiagnozować i naprawić problem.