Świszcząca turbina – dlaczego doszło do awarii turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Dobiegający spod maski auta gwizd, świst lub inny niepokojący dźwięk często wskazywać może na awarię któregoś z elementów układu turbodoładowania. Jedną z przyczyn, dlaczego turbina gwiżdże, może być uszkodzony lub wyeksploatowany wirnik turbiny. Gwizd turbiny oraz brak mocy może również być spowodowany nieszczelnością układu turbodoładowania. W większości przypadków do awarii turbo dochodzi z winy właściciela pojazdu; najczęściej spowodowane są one brakiem wystarczającej wiedzy na temat prawidłowej eksploatacji pojazdu z turbosprężarką. Bez względu na to, czy doszło do usterki samej turbosprężarki, czy też jednej części z nią sąsiadujących, należy bezzwłocznie udać się do serwisu w celu eliminacji problemu.
1. Uszkodzona turbina - czy można dalej jechać?
Podróżowanie z niesprawną turbosprężarką niesie za sobą niepożądane konsekwencje – spowodować może między innymi poważne i nieodwracalne defekty jednostki napędowej.
Dlatego w przypadku występowania takich objawów jak nieregularna praca silnika, metaliczny dźwięk z turbiny lub w tak skrajnych przypadkach, kiedy to turbina wyje jak karetka, należy jak najszybciej zareagować.
Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest tego powodem?
Jeżeli po zamontowaniu świeżo zregenerowanej turbosprężarki w samochodzie słychać jest dziwnie odgłosy, które tak naprawdę nie powinny występować, oznaczać może, że:
a) turbosprężarka została niedokładnie zregenerowana i wyregulowana,
b) turbosprężarka nie została prawidłowo zamontowana w pojeździe.
Aby uchronić turbinę przed awarią, a siebie przed niechcianymi wydatkami należy pamiętać o kilku prostych czynnościach, mianowicie – systematyczna kontrola poziomu oleju silnikowego oraz jego cykliczna wymiana wraz z filtrem. Warto także zadbać o regularną diagnostykę całego układu turbodoładowania. Również ważne jest to, w jaki sposób użytkowany jest samochód, osiąganie wysokich obrotów, kiedy silnik jest jeszcze zimny lub nagłe gaszenie pojazdu po dynamicznej jeździe bez uprzedniego schłodzenia turbiny doprowadzić może do szybkiej awarii.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jest wiele powodów, dla których turbina może świszczeć. Niektóre z najczęstszych przyczyn to: zablokowanie przepływu powietrza przez filtr powietrza lub intercooler, uszkodzenie łożysk lub łożyskowanie turbiny, brak lub niski poziom oleju w silniku, uszkodzenie na wałku turbosprężarki lub nieszczelność w układzie dolotowym lub niespójność w regulacji ciśnienia doładowania. Jeśli występują objawy jak świszcząca turbina, powinieneś skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie zdiagnozować problem i naprawić go, aby uniknąć dalszych uszkodzeń i kosztów naprawy.
Dzięki temu artykułowi już wiem jak sobie uchronić turbosprężarkę przed awarią! Świetnie napisany tekst , wyczerpujący temat "gwiżdżących" turbin!