blog

Świszcząca turbina – dlaczego doszło do awarii turbo?

1 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Dobiegający spod maski auta gwizd, świst lub inny niepokojący dźwięk często wskazywać może na awarię któregoś z elementów układu turbodoładowania. Jedną z przyczyn, dlaczego turbina gwiżdże, może być uszkodzony lub wyeksploatowany wirnik turbiny. Gwizd turbiny oraz brak mocy może również być spowodowany nieszczelnością układu turbodoładowania. W większości przypadków do awarii turbo dochodzi z winy właściciela pojazdu; najczęściej spowodowane są one brakiem wystarczającej wiedzy na temat prawidłowej eksploatacji pojazdu z turbosprężarką. Bez względu na to, czy doszło do usterki samej turbosprężarki, czy też jednej części z nią sąsiadujących, należy bezzwłocznie udać się do serwisu w celu eliminacji problemu.

1. Uszkodzona turbina - czy można dalej jechać?

Podróżowanie z niesprawną turbosprężarką niesie za sobą niepożądane konsekwencje – spowodować może między innymi poważne i nieodwracalne defekty jednostki napędowej.
Dlatego w przypadku występowania takich objawów jak nieregularna praca silnika, metaliczny dźwięk z turbiny lub w tak skrajnych przypadkach, kiedy to turbina wyje jak karetka, należy jak najszybciej zareagować.

Świszcząca turbina – dlaczego doszło do awarii turbo?

Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest tego powodem?

Jeżeli po zamontowaniu świeżo zregenerowanej turbosprężarki w samochodzie słychać jest dziwnie odgłosy, które tak naprawdę nie powinny występować, oznaczać może, że:

a) turbosprężarka została niedokładnie zregenerowana i wyregulowana,
b) turbosprężarka nie została prawidłowo zamontowana w pojeździe.

Aby uchronić turbinę przed awarią, a siebie przed niechcianymi wydatkami należy pamiętać o kilku prostych czynnościach, mianowicie – systematyczna kontrola poziomu oleju silnikowego oraz jego cykliczna wymiana wraz z filtrem. Warto także zadbać o regularną diagnostykę całego układu turbodoładowania. Również ważne jest to, w jaki sposób użytkowany jest samochód, osiąganie wysokich obrotów, kiedy silnik jest jeszcze zimny lub nagłe gaszenie pojazdu po dynamicznej jeździe bez uprzedniego schłodzenia turbiny doprowadzić może do szybkiej awarii.

Gwiżdżąca turbina po regeneracji – co jest tego powodem?
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Aleks
2023-01-13 10:13:24
Jest wiele powodów, dla których turbina może świszczeć. Niektóre z najczęstszych przyczyn to: zablokowanie przepływu powietrza przez filtr powietrza lub intercooler, uszkodzenie łożysk lub łożyskowanie turbiny, brak lub niski poziom oleju w silniku, uszkodzenie na wałku turbosprężarki lub nieszczelność w układzie dolotowym lub niespójność w regulacji ciśnienia doładowania. Jeśli występują objawy jak świszcząca turbina, powinieneś skontaktować się z mechanikiem, aby dokładnie zdiagnozować problem i naprawić go, aby uniknąć dalszych uszkodzeń i kosztów naprawy.
Marek
2021-10-01 12:32:27
Dzięki temu artykułowi już wiem jak sobie uchronić turbosprężarkę przed awarią! Świetnie napisany tekst , wyczerpujący temat "gwiżdżących" turbin!

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60