blog

Świszcząca turbina

9 grudnia 2020

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Świszcząca turbina jest dobitnym symptomem wadliwego układu turbodoładowania. Uszkodzona turbosprężarka jest maszyną, która na pewno będzie podlegać wysokim kosztom, które będą zróżnicowane, lecz zawsze będą stanowić wydatek, który prędzej czy później trzeba będzie ponieść. Przeważnie ciężkie i hałaśliwe działanie maszyny wirnikowej jest oznaką wyrobionego poszczególnego elementu składowego turbiny, np. wirnika. W celu zniwelowania, usunięcia nieprawidłowych tonów wymagana jest regeneracja turbosprężarki w autoryzowanym serwisie lub wymiana całkowita urządzenia turbo.

Świszcząca turbina

Dźwięki wadliwej turbiny

Dźwięk uszkodzonej turbiny w postaci nieznośnych tonów, jakimi są gwizdy, świsty, to jeden z mocnych i konkretnych przejawów wad układu turbodoładowania. Jest do odpowiedni moment do podjęcia określonych działań. Jakich? Zlecenie swego uszkodzonego elementu do kompleksowej regeneracji turbosprężarek w Twoim mieście bądź wysyłka paczki z maszyną wirnikową do naszego autoryzowanego serwisu Bosch Service w Stalowej Woli. Jednak zasadniczym działaniem każdego posiadacza samochodu osobowego jest niedopuszczenie do takiego stanu, że turbina wyje na wolnych obrotach. Słyszalne świsty, gwizdy nie powinny być obecne w użytkowaniu naszego pojazdu. Jeżeli tylko będziemy przestrzegać kilku zasad, może do tego nigdy nie dojdzie. Każdorazowe uruchomienie samochodu nie może dopuszczać „zimnego rozruchu”. Jednostka napędowa musi mieć czas na uzyskanie odpowiedniej temperatury, aby proces olejowania mógł zostać przeprowadzony w sposób odpowiedni dla całego turbodoładowania. Brak olejowania może doprowadzić do faktu, jakim jest zatarta turbina. Objawy będą wynikiem nieodpowiedniego stopnia olejowania w całym układzie turbo. Dopiero po uzyskaniu odpowiedniego rozgrzania maszyny możemy zacząć wprawiać auto w ruch. Takie samo zadanie czeka nas w przypadku zakończenia trasy. Odczekujemy około minuty zanim przekręcimy kluczyk i wysiądziemy z samochodu. Takie zachowanie pozwoli ostudzić jednostkę napędową. Nie zapominajmy o odpowiednim olejowaniu maszyny wirnikowej. Cykliczna wymiana oleju, filtrów to Twój obowiązek, jeżeli chcesz czerpać przyjemność z jazdy z zamontowaną turbiną.

Dźwięki wadliwej turbiny

Regeneracja świszczącej turbosprężarki

Sprawna maszyna wirnikowa nie wydaje podejrzanych odgłosów, jej działanie jest równomierne, nie zachodzą żadne deformacje w funkcjonowaniu jednostki napędowej, auto nie dymi i ma power. Czy można w sposób szczególny rozpoznać odgłosy źle działającej turbiny? Poszczególne nietypowe tony spod maski naszych „czterech kółek” zawsze powinny wzbudzać naszą uwagę i stanowić bodziec do konsultacji ze specjalistą. Jak się zachować w sytuacji, gdy turbina gwiżdże po dodawaniu gazu? Gwiżdżąca turbina 2.0 HDI to jest egzemplarz ewidentny pod naprawę i kompleksowy przegląd. Po zakończonym procesie naprawczym zleconej maszyny wirnikowej, po wykonaniu jazdy próbnej może zdarzyć się, że słyszymy gwizd turbiny po regeneracji. Co mogło spowodować taki niekorzystny przebieg sytuacji? Gwiżdżąca turbina po regeneracji jest niedopuszczalna, dlatego wszelki zakres regeneracji turbosprężarki powinien być przeprowadzany tylko i wyłącznie w serwisie z wyższej półki. Taki wybór punktu pozwoli uniknąć nam rozczarowania z efektu naprawy turbiny. Zły sposób zregenerowanej maszyny wirnikowej będzie potęgować niebagatelne hałasy, które mogą pojawić się już podczas jazdy próbnej bądź po przejechaniu dłuższej trasy. Podróżowanie pojazdem z takim typem usterki jest zabronione, dlatego należy zaniechać podróży i ponownie zlecić samochód do naprawy. W sytuacji, gdy przyczyny dźwięków zostaną usunięte – efekt regeneracji został zakończony sukcesem. Wszelkie usterki turbo, w tym również wyjąca turbina, to wskazówka wady mechanizmu turbodoładowania, więc nie można jej pominąć. Zepsuta turbosprężarka to spore koszty, ale przede wszystkim utrata gwarancji bezpieczeństwa i wygody podróżowania.

Regeneracja świszczącej turbosprężarki
Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Sebastian
2023-01-16 10:03:13
Świszcząca turbina to dźwięk, który może wystąpić, gdy turbosprężarka jest uszkodzona lub niedostatecznie smarowana. Dźwięk ten może być słyszalny podczas przyspieszania lub przy wysokich obrotach silnika. Przyczyny świszczącej turbiny mogą być różne, ale mogą obejmować: Uszkodzenie łożysk turbosprężarki, które mogą powodować luz na wałku lub kompresorze, co powoduje świszczenie. Brak lub niedostateczne smarowanie turbosprężarki, co może prowadzić do zużycia i uszkodzenia elementów. Nieprawidłowe działanie układu smarowania turbosprężarki, co może prowadzić do braku smarowania. Zanieczyszczenie lub korozja w układzie dolotowym lub wydechowym, co może prowadzić do uszkodzenia elementów turbosprężarki. Jeśli pojawia się świszcząca turbina, należy skontaktować się z mechanikiem, aby przeprowadzić diagnostykę i naprawić usterkę. W przypadku braku działań, może dojść do poważniejszych uszkodzeń jak np. zatarcie wałka lub kompresora.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60